Posts: 354
Threads: 48
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2012
Reputation:
0
Здравейте,
Наближава време да дойда с XC60 в България. Имам оригинални секретни болтове на VOLVO, но се оказа че летните ми джанти са неоригинални и въпросните болтове не могат да влязат в отворите, тъй като имат твърде широка пола. Намерих секретни болтове със същия размер, обаче те пък нямат едни конуси за центриране на джантите и продавачът ми каза, че не стават. Всъщност всички болтове на VOLVO, секретни или нормални имат такива конуси.
Пред мен се очертават следните решения:
1. Да дам на стругар в България да ми направи от нормалните болтове - секретни. Обаче се съмнявам, че няма да станат хубави.
2. Да си сменя джантите с оригинални. Няма да загубя много, сегашните са някаква марка PLATIN 17“ с чисто нови гуми Barum Bravuris. Мисля че и двете не са особено ценни и мога да ги жертвам за едни оригинални джанти с гуми 2-ра употреба.
Ще трябва да го направя това, защото в Германия джантите с гумите са сравнително евтни и ги има много. Но ако си намеря колата на трупчета при всички положения ще е доста по-скъпо и по-неприятно. А вече всички запонаха да крадат джанти – хърватите, сърбите и гърците също.
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!
Posts: 123
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2013
Reputation:
0
Аз вече не ползвам секретни болтове. Имах оригинални волвови и последния път гумаджията ги е пренатегнал, та преди 2 седмици при смяна на дискове и накладки превъртя секрета и се наложи да режа 4те болта. Отделно преди 2 години рязах на едно Дискавъри 3 пак оригиналните Ленд ровърски. Лошото в България е, че гумаджиите не разбират, че трябва да се затегне секрета колкото да не се развие на ръка и стават проблеми. Ако ми се беше случило на пътя, си оставах там.
Posts: 354
Threads: 48
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2012
Reputation:
0
От това няма страшно, аз си имам динамометричен ключ и си сменям джантите сам. Оригиналните секрети издържат и са добре измислени. Точно затова не искам да ми правят струговани и си мился дали да не разкарам тези тунунгови джанти и гуми Барум?
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!
Posts: 1,478
Threads: 3
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2008
Reputation:
4
Откакто при смяна на гума в 10,30 вечерта камъкът на секретния болт ми изхвръкна в един треволяк и го търсих 2 часа с фенерче, не си и помислям да слагам секретни болтове. До сега /да чукна на дърво/ не съм имал проблем с кражби на джанти.
Posts: 349
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2014
Reputation:
0
Ако някой иска да ти открадне джантите никакви секретни болтове няма да те спасят.
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Posts: 1,707
Threads: 28
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: Volvo 960 Volvo XC90
WINERGY Wrote:Ако някой иска да ти открадне джантите никакви секретни болтове няма да те спасят. +1
Мисля, че дори и в България, вече не се коментират кражби на джанти. Или аз не съм чувал скоро... Още повече ако не са оригинални.
Иначе по темата, аз си взех от Вианор - сервиз за гуми и джанти. На място ги пробваха и избраха точните.
А наистина най-голямото безумие е да се натегне секрет с пистолета! hock: Може да си остане вечно завит за главината...
Моите ги натягат на ръка и досега съм нямал проблеми!
Успех!
TO DARE IS TO DO
Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Posts: 354
Threads: 48
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2012
Reputation:
0
Тук монтйорите не затягат така болтовете, оставят една бележка на таблото след 50км да си ги дозатегнеш сам. Има си и момент на затягане 140 Nm пише в моята книжка. Но да предположим, че болтът все пак може да дефектира и да откаже да се отвие. Аз минавам през много държави и не мога да повярвам на оптимизма на българските шофйори. В Хърватска и Сърбия режат гуми на бензиностанциите и ти подливат масло под двигателя. Да, филсофски погледнато всяко нещо направено от човек, може да бъде разбито от друг човек. Но практиката показва, че краденето на джанти със секретни болтове не е по силата на голяма част от мераклиите да си оборудват каруците с джипови колела.
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!
Posts: 1,008
Threads: 70
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
По темата - с никакви.
Извън темата - карай спокойно. Не е дюнерланд, няма (толкова много) турци, албанци и т.н., от които да се пазиш.
Добре, че рядко ми се случва да "срещам" хора, които като се завръщат към Майка България...мислят как да си запазят железата (джантите).
Материален свят, какво да го правиш.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Posts: 354
Threads: 48
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2012
Reputation:
0
Ясно! Сега се сетих, че когато обиколих България през Април за 2 седмици и 1000 км видях само 1 XC60 и 4-5 XC90.
Колата на бъдещето е с 2 багажника и без двигател!
Posts: 298
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2012
Reputation:
0
V40 1,9 dci 85kw 115 к.с.-2000г.
XC 60 2,4 D5 AWD 205 к.с.-2009г.
|