The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Пукане от колоните на XC90

#1
Здравейте колеги,

От известно време имам неприятен проблем свързан с озвучението в колата. Колоните издават странно пукане без значение дали се слуша радио или диск (дори от парк троника пукат Smile). Ходих в един аудио сервиз и човека още като го чу каза че трябва да си намеря нов усилвател. Това води до няколко въпроса:

1. Да му вярвам ли? Може ли да е сигурен, че е от усилвателя без да го погледне?
2. Колата ми е XC90 от 2003-та. От същия модел ли трябва да търся усилвател или е еднакъв и на други модели?
3. Каква би била нормална цена за такъв усилвател втора употреба? Обадих се на една обява 'на части' и ми казаха 200лв, но нямам никаква идея това малко ли е много ли е :roll:

До колкото знам усилвателя е под пасажерската седалка... проблема се появи след едно стабилно каляне и се чудя дали случайно е възможно нещо да се е намокрило и да си стои мокро?

Благодаря предварително!
Reply

#2
IvanRusev Wrote:Здравейте колеги,

От известно време имам неприятен проблем свързан с озвучението в колата. Колоните издават странно пукане без значение дали се слуша радио или диск (дори от парк троника пукат Smile). Ходих в един аудио сервиз и човека още като го чу каза че трябва да си намеря нов усилвател. Това води до няколко въпроса:

1. Да му вярвам ли? Може ли да е сигурен, че е от усилвателя без да го погледне?
2. Колата ми е XC90 от 2003-та. От същия модел ли трябва да търся усилвател или е еднакъв и на други модели?
3. Каква би била нормална цена за такъв усилвател втора употреба? Обадих се на една обява 'на части' и ми казаха 200лв, но нямам никаква идея това малко ли е много ли е :roll:

До колкото знам усилвателя е под пасажерската седалка... проблема се появи след едно стабилно каляне и се чудя дали случайно е възможно нещо да се е намокрило и да си стои мокро?

Благодаря предварително!


Напълно възможно да е от влага. При XC90(трябва да погледна схемите) мисля, че е усилвателя се свързва с оптика към останалите модули.
Reply

#3
Аз не притежавам автомобил като твоя, но мога убедително да предположа че усилвателя е на оптика. Това е така наречения MOST. Това е оптична ринг мрежа. Някои модули според оборудването на колата могат да бъдат - ICM, SUB, IAM, MMM, AUD, GPS, AFM, TMC, PHM и други. Те формират infotainment system. При тази мрежа устройствата от infotainment system са свързани последователно чрез оптичен кабел (реално са два кабела - за входящи сигнали и изходящи сигнали), като формират един кръг, който се затваря при дисплея в централната конзола. Този дисплей дефакто е ICM - infotainment control module. Той управлява всички други модули.
Искам да наблегна, че смяната на който и да е модул от тази система с друг, който е от друга кола е почти невъзможно да се случи директно. Това е така, защото хардуерните номера на тези устройства са запаметени в централния модул CEM. Ако се монтира друг модул, проверката между ICM и CEM за автентичност ще покаже че новият модул не отговаря на разрешените устройства. Няма опознаване. Тогава се задейства MOST security, в следствие на което въпросния модул се блокира от ICM! С други думи не функционира.
Според мен, възможните решения след правилна диагностика и идентифицирането на проблемния модул са:
1. Нов модул от МП и програмиране към колата. Тук обаче цената ще е умопомрачителна но пък е гарантирано за успех!
2. Модул от кола донор, който е със същия продуктов номер. Най-сигурно от кола същата година. След това отново в МП, за инсталиране на пач за премахване на функцията Security on MOST. Ако не тръгне, може да се наложи и препрограмиране на модула. Това смятам че могат да го направят само в МП Люлин - София. За другите обекти в страната не съм сигурен. Обаче, според мен няма гаранция че ще тръгне.
Дано решиш проблема възможно най-изгодно икономически! Smile
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#4
Wizard S40 Wrote:Аз не притежавам автомобил като твоя, но мога убедително да предположа че усилвателя е на оптика. Това е така наречения MOST. Това е оптична ринг мрежа. Някои модули според оборудването на колата могат да бъдат - ICM, SUB, IAM, MMM, AUD, GPS, AFM, TMC, PHM и други. Те формират infotainment system. При тази мрежа устройствата от infotainment system са свързани последователно чрез оптичен кабел (реално са два кабела - за входящи сигнали и изходящи сигнали), като формират един кръг, който се затваря при дисплея в централната конзола. Този дисплей дефакто е ICM - infotainment control module. Той управлява всички други модули.
Искам да наблегна, че смяната на който и да е модул от тази система с друг, който е от друга кола е почти невъзможно да се случи директно. Това е така, защото хардуерните номера на тези устройства са запаметени в централния модул CEM. Ако се монтира друг модул, проверката между ICM и CEM за автентичност ще покаже че новият модул не отговаря на разрешените устройства. Няма опознаване. Тогава се задейства MOST security, в следствие на което въпросния модул се блокира от ICM! С други думи не функционира.
Според мен, възможните решения след правилна диагностика и идентифицирането на проблемния модул са:
1. Нов модул от МП и програмиране към колата. Тук обаче цената ще е умопомрачителна но пък е гарантирано за успех!
2. Модул от кола донор, който е със същия продуктов номер. Най-сигурно от кола същата година. След това отново в МП, за инсталиране на пач за премахване на функцията Security on MOST. Ако не тръгне, може да се наложи и препрограмиране на модула. Това смятам че могат да го направят само в МП Люлин - София. За другите обекти в страната не съм сигурен. Обаче, според мен няма гаранция че ще тръгне.
Дано решиш проблема възможно най-изгодно икономически! Smile

Това е доста отчайващо... И звучи прекалено сложно за едно пукане от колони и повреден усилвател. Има ли шанс да е просто мокър и ако се почисти да се оправи? Или да се ремонтира, за да се сложи в крайна сметка същия и да не се налага препрограмиране в МП?
Reply

#5
IvanRusev Wrote:Това е доста отчайващо... И звучи прекалено сложно за едно пукане от колони и повреден усилвател. Има ли шанс да е просто мокър и ако се почисти да се оправи? Или да се ремонтира, за да се сложи в крайна сметка същия и да не се налага препрограмиране в МП?

Чак пък отчайващо. На първо време трябва да се открие проблема и после да се мисли за решаването му. В обратния ред няма как да стане.
Reply

#6
Днес се сетих, че е хубаво да напиша какво стана с пукането, в случай че някой някога има подобен проблем. Просто смених усилвателя и пукането изчезна. Нямаше нужда от никакви програмирания, модули, оптики и т.н. - усилвател от друг джип - втора употреба за 100лв реши целия проблем Smile
Reply

#7
IvanRusev Wrote:Днес се сетих, че е хубаво да напиша какво стана с пукането, в случай че някой някога има подобен проблем. Просто смених усилвателя и пукането изчезна. Нямаше нужда от никакви програмирания, модули, оптики и т.н. - усилвател от друг джип - втора употреба за 100лв реши целия проблем Smile
Преди 2005 год. не са на оптика и се намират лесно, дори не се налага пре-програмиране.
След 2005 год. са с оптика и за всеки модел (High performance, Premium или Dynaudio) си има различни усилватели, а отделно трябва да се "запознават" с останалите модули, защото както каза Тишо - свързан е с доста модули.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#8
Това за годината е добро уточнение Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)