Posts: 61
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2015
Reputation:
0
Здравейте колеги,
Автомобилът е Ц70, 2,5-Т, 193к.с. Закупих го през юни т.г., обслужен- масла, филтри, ролки и т.н. Отначало всеки ден проверявах нивото на масло, антифриз, спирачна течност; като постепенно не установих разход или течове и се успокоих.
В началото на септеври долях около 0,2л масло, за да е в средата на показанието на щеката, като оттогава досега съм изминал около 2000 км.
В събота проверявам нивото на маслото и изненада- около 10мм под минимума. Колата е гаражна; проверявам на равно, не я бях карал 2-3 дни. Отделно не издевателствам- прекъсвачи, гонки и подобни глупости; нормално каране и рядко по-здраво настъпване.
В тази връзка колата не пуши/изпушва синьо/сивкав дим през ауспуха. Нямам и течове. Колата върви и набира нормално, без проблеми и прекъсвания.
Маслото е ТОТАL quartz 8000 5w-40.
Моля за съвети и мнения.
Поздрави, Сашо.
Posts: 4,841
Threads: 122
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: May 2008
Reputation:
33
Горд собственик на: XC90, V90CC
Ако ти гори до 2л на 10к км. е нормално.
Posts: 161
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2014
Reputation:
0
И аз подкрепям Колегата от горния пост.
В ръководството, ако имаш такова, би трябвало да пише колко е разхода на масло.
В диагностичната програма също излизат стойностите на разход на масло.
Според мен има значение с какъв вискозитет е маслото. Нямам пряки наблюдения, защото на моята не съм слагал друг вискозитет, но първоначално и аз се уплаших от разхода. Оказа се в последствие, че е нормално.
Поздрави
Андро
666 - The number of the Beast.
Posts: 61
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2015
Reputation:
0
Благодаря за мненията.
Маслото е сменяно август миналата година и е на 10 500км от смяната(14мес.). Няма да чакам 15 000км/18мес., мисля да го сменя на 12 000км/16мес. Така че, според мен, оказва влияние и факта, че маслото не е ново.
Както и да е. Благодаря. Поуспокоих се.
Поздрави, Сашо.
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
По мои наблюдения на малко по друг дв.(3.2) след 14-15К почва да си го гори по-осезателно и до 20К отиват още около 2 л. масълце.
Четох преди време едни спесификации за дв. и производителите даваха по 0,8 л./1000 км. Явно се застраховат спрямо харча на масло.
ex XC90
Posts: 61
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2015
Reputation:
0
Хмм...
Преди Волвото, имах БМВ, бензиново и го карах с 10w-40, интервал на смяна 10к км/12 мес. Слагах 3-4 вида масла, като последния Кастрол го взех директно вносителя за България.
Поведението беше еднакво при всички- до 7-8к не гори грам масло, след това до 10к км около 1л.
Така че, за мен изводът е: да си правя смяната преди указаните км/мес., а именно на 12к км/15мес, вместо на 15к км/18мес.
@ Колега zorba- 0,8л/1000км, не е ли прекалено? За 1л/10к км мисля, че е нормално, но литър на 1000км???
Поздрави.
Posts: 743
Threads: 16
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2011
Reputation:
0
Незнам на твоя мотор как е но при мен 1.8 бензин белезите на щеката са поставени на разтояние 1,9 литра . Или от горната чертичка на щеката до долната може да си го изгори без притеснения. 2 литра от смяна до смяна . А аз нямам и турбо. За сега не пипа маслото а и аз го сменям под 10к.
Можеш да опиташ и с друго масло докато нацелиш кое го гори по малко .
Аз карам само с елф 5w40 и за сега съм доволен
volvo v40 1,8 1999г.
Posts: 962
Threads: 26
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2012
Reputation:
10
Quote:@ Колега zorba- 0,8л/1000км, не е ли прекалено? За 1л/10к км мисля, че е нормално, но литър на 1000км???
Поздрави.
Той колегата само описва нормативите които имат. Според мен е идиотско колата да харчи толкова масло. Факт е че дилъра тука каза че е нормално S60 2007г да харчи близо 1 литър на 1000км. Колата беше на една позната. Продаде Волвото веднага и сега кара една Акура. Това е простотия от рода на няма нужда да се сменя маслото на автоматика.
Аз имах проблем с горене на масло. Приблизително 0,5-0,7 литра на 1000км. Оказаха се гумичките на клапаните. Колата беше 22 годишно 850, така че има логика. След като се смениха уплътненията колата спря да гори масло. Обаче на 6-7 годишна кола....не може, дори и турбото да пропуска.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
Да това са нормативи и съответно яки застраховки на производителите срещу съдебни дела. "Връзват си гащите" - както се казва.
Моят опит с една от колите ми(масло 10W40) показва, че зависи от стила на каране. Един и същи маршрут(София-Бургас преди 5г.) минаван многократно с нормална скорост колата не харчеше и грам масло, но ми се наложи много екстремно каране и малко преди Бургас почна да примигва лампата за масло. Мислех си че има проблем в дв., но на връщане не пипна и грам. След известно време нарочно карах в по-високите обороти пак по този маршрут и се получи същото. Оказа се че при поддържане на високи обороти някои(да не кажа почти всички) дв. си пийват масло.
Мой колега на една барака само доливаше, че харчеше повече отколкото събираше дв.(на всеки 8-10К 4 л. при вместимост 3,3л.) и от време на време сменяше филтър само. Но това е изключение за кола която не си знаеше годините и километрите.
ex XC90
Posts: 61
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jun 2015
Reputation:
0
През уикенда ми предстои пътуване по маршрут Русе- Троян- София- Троян- Русе; така че ще се навъртят едни грубо 800км и ще проверя дали е "хапнала" масълце. Ще се разходя със семейството малко на почивка за през уикенда и надали ще карам екстремно.
Ще дам отчет после.
Поздрави и приятен уикенд.
|