The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Проблем с ABS и DSTC на S40 II

#1
Здравейте колеги, за много години!

Шофирайки преди малко на дисплея ми излезе надпис GUASTO FRENI STOP IMMEDIATO придружен с червен триъгълник, удивителна в скоби и светеща лампа на ABS. Системата за стабилност DSTC и ABS спряха да работят. Колата НЕ влезе в авариен режим и всичко останало продължи да си работи нормално.
От както съм притежател на колата имам един проблем. След завой надясно при изправяне на волана ми изскача надпис Antiskid Rich. Assistenza и DSTC спира да работи. Това на ден може да го направи 5 пъти, друг път го няма със седмици. Ходил съм в МП за диагностика, защото се осъмниха в плочката на волана но според тях всичко е ок. Този проблем остана нерешен и го споменавам понеже си мисля, че може да има някаква връзка с днешните надписи.

След изваждане на ключа и повторно стартиране свети лампата на ABS, съобщението обаче го няма.
Някакви идеи колеги? :roll:
Reply

#2
Както са казали плочката на волана или ABS датчик.
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply

#3
Не пречи също, да извадиш куплунзите и ги напръскаш със спрей за почистване на контакти, става въпрос за куплунзите които са на плочката с предпазителите, в дясно под таблото, пред пасажерската седалка.
Reply

#4
За неработещ "антискид" най-често е виновно точно това - плочката на волана - SAS модула.
Но за "густо френи..." - там си иска диагностика. Явно е проблем със спирачката.
Няма как "антискид"-грешката да ти докара надписа "Проблем със спирачката, спрете колата".

За всеки случай си провери нивото на спирачната течност!
Reply

#5
Тази сутрин запалих колата и лампата за ABS светеше без други съобщения за грешка. Изгасих я, изчаках да "заспи" и няколко пъти извадих, и сложих всички букси които влизат в таблото с бушоните. Запалих я пак, но лампата на ABS още си светеше. Подкарах я в снега и нарочно започнах да натискам спирачката до долу, като колата спираше нормално но ABS не се включваше. След десетина проби лампата на ABS изгасна Confusedhock: и педала започна да рита, DSTC също заработи - това се случва по време на движение без да съм гасил колата. Покарах така 30 минути като пробвах какво ли не - спиране,рязко тръгване, поднасяне, буксуване - нищо никъде не светна и всички системи си работеха както трябва. Въртях около 20 пъти волана на място от пълен десен до пълен ляв и обратно с "надеждата" да светне ANTISKID, но не. Диагностика ще мога да направя чак след 15ти, и до тогава ще пиша ако има развитие по темата. Мисля си, че подобен проблем не се появява току-така и ще има продължение..
Забравих да спомена и още нещо. Снощи, когато се случи случката, пътувах по неизчистен път около 20 км, бронята буквално ринеше снега системите постоянно сработваха. Възможно ли е някой от датчиците на ABS-a да се е "задръстил" и да е спрял да подава информация? Не съм наясно с положението им въпреки, че нещо подобно би трябвало да е предвидено.. Не съм имал обаче проблеми в скоростомера (до колкото знам знам, той черпи информация от същите датчици).

P.S.
Спирачна течност има.
Reply

#6
Браво, колега!
Ти си извикал неволята и нещата са се получили.
Reply

#7
Dorio Wrote:Браво, колега!
Ти си извикал неволята и нещата са се получили.

А дано ама... Smile
Reply

#8
Antiskid-a продължава да излиза, като съобщение за грешка, когато си поиска Wink
Остава да видя, в МП какво ще ме замотаят за пореден път по въпроса.
Reply

#9
stifunkata Wrote:Antiskid-a продължава да излиза, като съобщение за грешка, когато си поиска Wink
Остава да видя, в МП какво ще ме замотаят за пореден път по въпроса.
Скочи до София де.
Reply

#10
Че ще ида на диагностика - ще ида, но не спира да ме чопли един въпрос за въпросния SAS модул (steering angle sensor), или така наречената "плочка на волана".
Та си мисля да взема един за проба и да се опитам да го заменя с моя. В шведски форум намерих тема за инструкций за монтаж/демонтаж, и не изглежда трудно. Само, че шведите дискутират калибрирането на самия модул, като едните са на мнение, че няма нужда от подобна процедура, а другите - че има. Автора на темата го е монтирал без да го калибрира и не е имало проблеми, но там колата е S60 - R.
Колеги, какво ви е мнението по въпроса Wink

P.S.
Другото което ми хрумва е да сваля моя модул и да се опитам да го почистя. Предполагам, че не е нищо повече от потенциометър все пак.
Може и да греша де Smile
Поздрави!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)