The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Грешка за нивото на антифриза

#1
Здравейте,
От 2 дни колата започна да ми дава грешка за нивото на антифриза. Карам я от средата на октомври, по коледа врътнах 2400км из Европа и до сега подобен проблем не е имало.
Мисля, че всичко започна онзи ден, когато сутринта преди да запаля, реших да погледна масло и т.н. как са. Забелязах, че нивото на антифриза е малко над минимума. Отвих капачката на казанчето и се учудих, защото доста изсъска. До сега не бях виждал кола престояла цяла нощ да има такова налягане останало. Завъртях се да намеря вода за да долея и като се върнах, се оказа, че нивото не било толкова ниско. Тогава реших, че явно не съм видял добре първоначално...
Завих капачката отново и запалих. Покарах из града и на един светофар ми изписа грешка за нивото на антифриза. Отбих, отворих капака - в казанчето антифриз до около минимума. Отвих внимателно и изведнъж нивото се вдигна до над средата. Запалих и грешката изчезна.
Днес ходих до Икея, на тръгване паля и пак грешка. Отново същата история - при развиване на капачката нивото се вдига само и грешката изчезва.
Какъв може да е проблема? Защо нивото ми пада, а очевидно не е загубен антифриза, щом след отваряне си вдига нивото обратно?
Reply

#2
Nicktodorov, долей антифриз.
Това което си описал е едно нормално поведение на охладителната система при загрял двигател. Ако се получава налягане по-голямо от нормалното се препоръчва смяна на капачката на казанчето. Капачката има изпускателен клапан който може да се задръсти от кристалите на антифриза или да спре да работи. Нямаш загуба на антифриз имаш обаче образуване на по-високо налягане, което след охлаждане на натифриза го избутв а още по-надолу.
Един въпрос: Ти само вода ли си доливал? Антифриз скоро да си сменял?
Може би водата е в повече. Оригиналния антифриз на Волво не завира и не отделя балончета гарнатирано до 120 градуса и остава течен до -45. Това при миксиране 50/50. Сложи повече вода и праметрите отиват надолу.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#3
Антифриза не съм сменял откакто колата е в мен. Нищо не съм и доливал. Аз само да отворя капачката и нивото се вдига...На студена кола сутрин е малко над средата.
Сега ходих да гледам пак - запалих без капачка, оставих да поработи да вдигне температурата - никакви балончета няма, не кипи и подобни. Щеше ми се да изчакам да се включи перката и с пуснато докрай парно (из някакви англииски форуми четох това за по-сигурно обезвъздушаване), ама то сега зимата на място дизел докато загрее...та поработи малко така, завих капачката обрато и я изгасих.
Reply

#4
Съмсем скоро имаше подобна тема във форума.
Можеш да потърсиш...
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#5
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=39749&p=269714&hilit=%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7#p269714">viewtopic.php?f=10&t=39749&p=269714&hilit=%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7#p269714</a><!-- l -->
Виж тук!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#6
Понеже проблема не се разреши и доливах още няколко пъти, днес ходих до 2 различни сервиза.
При изгасен загрял двигател, маркучите са твърди и съска леко от капачката на казанчето въпреки, че е стегната добре.
И на двете места диагнозата беше една и съща - или гарнитура, или спукана глава.
Ако е по-лошия вариант, колко може да струва глава втора употреба и намират ли се лесно? От кои други модели става? Моята е xc70 2003, 2.4 163hp.
Благодаря.
Reply

#7
Ник, когато изпуснеш налягането и запалиш двигателя, маркучите почти веднага ли стават твърди или колата като загрее?

Аз имах гарнитура която изпускаше когато загрее двигателя. Твърди маркучи при загрял двигател, и изпускаше антифриз отнякъде. Смених гарнитурата и всичко се оправи. Моше би това да е случая и при теб.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply

#8
che4ef Wrote:Ник, когато изпуснеш налягането и запалиш двигателя, маркучите почти веднага ли стават твърди или колата като загрее?

Аз имах гарнитура която изпускаше когато загрее двигателя. Твърди маркучи при загрял двигател, и изпускаше антифриз отнякъде. Смених гарнитурата и всичко се оправи. Моше би това да е случая и при теб.


Мога сега да ида да пробвам. Но колата в вече е изстинала.
Ако правилно съм те разбрал, сега да развия капачката за да спадне налягането, после да я завия, да запаля и да видя колко бързо ще се втвърдят?
Reply

#9
Ходих преди малко да видя как е.
След 3-4 часа престой горния маркуч беше осезаемо по-мек. Можех да го стисна наполовина. Отвих капачката, изсъска, и вече можех да стисна напълно маркуча - да се допрат стените. Запалих и изчаках около минута - не се втвърди толкова бързо, явно чак като загрее напълно.
Reply

#10
Нямам късмет явно...
Ходих в два сервиза, общо четири майстора я гледаха и за съжаление бяха единодушни - или гарнитура или глава.
Днес от единия ми дадоха цена за всички части покрай ремонта (ако главата е здрава и само гарнитурата е проблема) и труд - 1300.
Ако и главата е за смяна става съвсем зле. Прозвъних почти всички обяви в мобилето за коли с моя мотор на части. До тук 2 глави - едната и искат 1300 оборудвана, другата 1000. Там обаче била от кола 2008, уж пак 163 коня, ама не знам.
Отделно от преди си чакаха ред тампони на мотора, кормилни накрайници, тампони на макферсоните.
Много се обезкуражавам. С голям мерак я взех тази кола...и изведнъж от нищото този проблем. После от толкова обяви за части, главите все продадени и всеки вика много се търсят...Сега ако я направя, остава после и скоростите да се скапят. Както и те се водят кекави и скъпи... Sad Sad Sad
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)