Оценете темата:
  • 2 гласа - средно 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Повдигачи - D5 185 к.с.
#1
Здравейте, колеги,

Казвам се Виктор, от доста време имам регистрация във форума и тъй като много съм чел, но не съм писал, бих искал да започна с благодарности за цялата информация, споделена тук. Благодарение на форума, преди години успях да не си закупя S70 със съмнителен проблем, а от малко повече от година съм горд собственик на XC90 D5 185 Ocean Race '06 - уникален автомобил във всяко отношение.

   

Тъй като обичам да съм наясно с нещата и доколкото мога сам да диагностицирам потенциални проблеми, още преди да се сдобия с колата изчетох доста по отношение на поддръжката и чуждия опит и не видях нищо притеснително. По време на огледа чух леко "цъкане" от мотора, но беше почти незабележимо и го отдадох на възможен проблем с повдигачи - сравнително често срещан при първите D5244T4 поради партида дефектни или некачествени повдигачи. След оглед в доверен за мен сервиз (по стечение на обстоятелствата не МП), сметнахме проблема за незначителен и лечим с по-гъсто масло (беше карана предимно с 0W 30 A5/B5, сменяно на около 20к), след което се сдобих с колата. Пробег тогава - 189 000 км, сега 208 000.

В началото ми правеше впечатление, че сутрин при палене всичко е нормално в първите 10-тина секунди, след което "цъкането" започваше да се чува много леко през цялото време, без значение от температурата на двигателя и продължителността на работа. Естествено, беше по-отчетливо на празен ход, като при по-високи обороти се сливаше с останалия шум от мотора. В същото време, колата си работеше прекрасно, вървеше много добре и разходът също беше нормален.

Проверих и дюзите със стетоскоп - равномерно шумяха всичките, корекциите през VIDA също бяха в норми (до +- 0.5), изгарянето също. Очевидно не беше там проблема.

Изчетох и всичко, изписано за масла във форума и единственото, в което бях убеден, беше да не ползвам A5/B5, но не и непременно какво да ползвам.

В последствие смених маслото с Motul X-Clean + 5W 30 C3 (не посмях директно да мина на по-гъсто), с което "цъкането" вече започваше почти веднага след палене, с относително същата сила. Дори след 7-8000 км нямаше никаква промяна, което ме наведе на мисълта, че явно все пак имам проблем. Заради пластмасовия капак на клапаните и слушането със стетоскоп не доведе до резултат. Преди няколко седмици ми стана ясно, че опитите ми да игнорирам "цъкането" и да си карам така няма да се получат в главата ми, след което последва позвъняване в МП и записване на час за диагностика.

Диагнозата се потвърди - повдигачи. По препоръка на МП се сменят всички повдигачи, кобилици, тръби за високо налягане на дюзите, както и прилежащите уплътнения - всичко около 3000 лева, от които труд около 400. След манипулацията, двигателят звучи по коренно различен начин, "цъкането" го няма и работи много тихо. А три от проблемните повдигачите изгледжат ето така:

   

   

   

   

Изводите за мен са следните:

Повдигачи
- По-гъсто масло би решило проблема, ако е в начален стадий и преди сериозни износвания (както Dodo 155 е споменал в други теми).
- Ако по-гъсто масло не реши проблема, добре е да не се пренебрегва, за да не стане по-сериозно (аз си бях на косъм от салатата в главата, като съм карал така около 15к, но нямам идея преди мен колко е карана така).

Масло
- Въпреки препоръките на МП, аз не бих ползвал A5/B5, тъй като единственото му предимство са удължените интервали за смяна, които така или иначе няма да спазвам.
- Тъй като преди време поради проблем се е наложило премахване на DPF, спокойно мога да ползвам A3/B4, като след няколко хиляди ще пробвам Motul X-Lite 0W 30.
- По отношение вискозитет е изписано много и има много мнения, аз лично за момента ще избера 0W 30 A3/B4 най-вече заради чистителните свойства и малките допуски в хлабините в двигателя. От друга страна, посоченото по-горе масло е сравнително гъсто за 0W 30.
- C3 бих ползвал ако имах DPF, тъй като е по "чисто" и с по-малко добавки от A3/B4, но в случая A3/B4 ще ми свърши по-добра работа.
- Задължително смяна на 10 000 км, в краен случай при много извънградско до 12 000.

Надявам се с написаното да бъда полезен, аз лично съм повече от доволен от изхода от ситуацията.

Поздрави,
Виктор
Цитирай
Thanks given by:
#2
Браво!
Полезна информация, грамотно написана! Smile

За съжаление не си имал късмет да спашиш положението със смяна на маслото, но важен е крайният резултат - удовлетворението ... както се казва "кеф цена няма" Smile
По отношение на марка - аз се доверявам на Тео (McQueen) и до момента ми е продавал качествени масла.

Поздрави!
BG VOLVO Member #00409
Цитирай
Thanks given by:
#3
Благодаря, това е възможност и за мен да допринеса с нещо.

По отношение на маслата, днес говорих с Тео и тъй като моят избор не беше наличен (не само при него):
Motul X-Lite 0W 30 A3/B4 - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_234_235&products_id=1165">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=1165</a><!-- m -->,

в крайна сметка поръчах това - хем 0W-30, хем C3:
CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W30 - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_93_115&products_id=340">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... cts_id=340</a><!-- m -->

След няколко седмици ще го сменя и ще споделям опит Smile

Поздрави,
Виктор
Цитирай
Thanks given by:
#4
Добре бе,мамка му,само на моята ли пише,че иска А5/В5 ?!?!И в отговор на първия пост - Защо да не се ползва предписаното от производителя?!?!    
[Изображение: ab188268.gif]
Цитирай
Thanks given by:
#5
pliva написа:Добре бе,мамка му,само на моята ли пише,че иска А5/В5 ?!?!И в отговор на първия пост - Защо да не се ползва предписаното от производителя?!?![ATTACHMENT NOT FOUND]

ТРЯБВА да се ползва препоръчаното от производителя !
Останалото е българщина и ... ограничени финансови възможности, за жалост. Sad
Цитирай
Thanks given by:
#6
Здравейте,

По темата за маслата е изписано доста и поради тази причина споделям само собственото си мнение. Също така, правило за мен е да не пестя от поддръжката на колите си, както се вижда и от самата тема. Цената за изпитаното удоволствие си я плащам сам и не задължавам никого с мнението си.

Сега по темата за маслото и по принцип, научил съм се да не вярвам на препоръки, докато не се информирам какво точно стои зад тях. Именно по тази причина никога не бих следвал и сервизните интервали от 20 и дори 30 000 км, посочени от същия производител.

A5/B5 се препоръчва от производителя именно поради натиска за удължени сервизни интервали и теоретично минимално намаляване на разход. Няма как това да се постигне с магически съставки в маслото и по тази причина "цената" е по-ниският HTHS вискозитет, който неминуемо означава по-тънък маслен филм в критичните моменти на натоварване и съответно потенциал за по-бързо износване.

По темата има доста фактология както тук в този форум, така и в доста шведски и английски.

С оглед желанието ми да си ползвам колата по-дълго време при смени на маслото на 10-12 000 км, за мен полза от A5/B5 реално няма.

Поздрави,
Виктор
Цитирай
Thanks given by:
#7
Здравейте,

Моето Волво хс90 е на 204к км. Характерното тракане на повдигачите се забелязваше още на 190к км. и от тогава само се усилваше. Двигателя е шумен, звучи като разхлопан и ако човек си сложи ухото пред въздухозаборника се чува характерното "клоп-клоп-клоп" - някой или няколко клапана отварят по късно и съответно затварят по рано. Информирах се от тук и там какво и как трябва да се направи и реших да си свърша работа сам.
Огледах цени на части и направих кратък списък:

Хидравлични повдигачи -20бр.
Кобилици -20бр.
Семеринг за разпределителния вал -1бр.
Гарнитура за капака -1бр.
Дихтунги за дюзите -5бр.

Проучих цените и останах леко шокиран, в МП цената на повдигача с номер 31251885 e 67,98 лв. Заместител е на цената 51.41 лв. Ориентирах се към афтърмаркет и там се спрях на INA които с малко отстъпки и т.н. докарах до 28 лв. на брой.
След като прочетох какви са размерите останах малко очуден, при диаметър 12мм на оригинала и заместителя, и дължина 35,5мм и на двата - всичко беше наред, дават ги че са за Волво. Само че в каталога на INA имаше и повдигачи които са с диаметър 12мм и дължина 35,7мм които се оказа че се слагат на над 20 различни производителя на автомобили, почти във всички двигатели.
Поръчах един за 28 лв. и един за 7,20 лв.
   

Мерих, гледах - разлика няма освен в един изрез който реално не върши никаква работа.
поръчах още 18 броя за да събера необходимите 20, поръчах кобилиците и пристъпих към ремонта.


1) Сваляне на дюзите и тръбите към тях. Добре е дюзите да се маркират коя къде е била.
2) Сваляне на капака на галвата/всмукателен колектор.
3) Откачане на ангренажния ремък. Тук първо с голяма отвертка прекарах двигателя в такава позиция че двата маркера на зъбните колела на разпределителните валове да са един към друг, а маркера на шайбата за ангренажа да е точно където трябва. С маркер белязах коляновия вал къде точно е, за всеки случай. Белязах и шайбата на разпределителния вал къде точно се завива, което все пак се оказа че не е нужно.
   
   
   
   
   


4) Развиване на всички упорри на разпределителните валове. Тук се оказа че валовете не могат да бъдат извадени без да се развият вакуум помпата и ГНП-то. Тъжно, при положение че другаря Швец е сложил по 3 болта, и два от тях са от долната страна, за които са ти нужни две ръце и добре обучен хамстер. След махането на болтовете е достатъчно да бъдат извадени около 1-2 сантиметра и това е напълно достатъчно.
5) Вадене на старите кобилици + повдигачи.
6) Слагане на новите кобилици + повдигачи.
7) Монтиране на разпределителните валове с нов семеринг. Според ВИДА затягането трябва да е 10 н/м, което си е малка греда при положение че динамометричния ми ключ мери от 20 нагоре. Малко тренировка и затягане на ръка Smile Внимавайте за маркировките на валовете!
8) Монтиране на шайбата на разпределителния вал и закачане на ангренажния ремък.
9) Монтиране на капака на главата с новата му гарнитура.
10) Монтиране на вакуум помпата и ГНП-то (по скоро завиването им, с хамстера и счупената ръчичка).
11) Монтиране на дюзите с нови дихтунги.


Завъртях за около 10 секунди и не запали. На второто завъртане запали, трака зловещо около 1-2 секунди и повдигачите се напълниха. Колата работи тихо и мазно, няма нищо общо с тракането от преди това.

Оказа се че имам 4 повдигача паднали в най-долно положение, пружинката и клапаните им не работеха. Практически 4 клапана не са работили като хората. Другото интересно нещо е че ролките на всяка кобилица имаха поне по 1мм луфт. Тези на счупените повдигачи разбира се бяха с по голям - около 1.5мм на око.


Цена за части - 398,40 лв.
Време за ремонт - 6 часа, без много зор.


Прикачени файлове Миниатюри
                       
Цитирай
Thanks given by:
#8
Браво ,супер си се справил. A ,може ли да напишеш парт номера на повдигачите ,които в крайна сметка постави ,защото мисля ,че дължината им трябва да бъде 34.5.
Volvo S60 D5 - D5244 T - 2004
Цитирай
Thanks given by:
#9
МНОГО ВАЖНО !!! Преди да монтирате новите повдигачи трябва да ги изпразните от маслото, става като вкарате кламер в отвора горе на калпачето, натискате клапана и повдигача започва да се събира на ръка. По този начин повдигача става мек и може да се монтира разпределителния вал. Иначе ще имате проблеми с монтажа и може да счупите нещо. За съжаление това не мога да го добавя в горния пост. Всъшност целият този пост трябва да е част от горния.

@ j-ikata
Парт номера на ИНА е 420 0086 10 (тези които сложих за по 7,20).
На първата снимка в поста ми по горе са двата повдигача ИНА, този в ляво е с номер 420 0230 10 и го дават че е за Волво (29 кинта).
Разлика няма нито в крайно положение, нито когато е стиснат до край. И двата бяха 35,67-69мм. Няма в диаметъра и т.н. Смея да твърдя че определено им личи че са излезнали от един завод, и от една поточна линия. Просто по различно време.
Така или иначе повдигача работи в "средно" положение, тоест когато обере луфтовете трябва да е на средата между най-горно и най-долно - тогава може да компенсира и двете посоки. Сумарно полезния му ход е около 3,5 мм. Маслото го пълни и той обира луфта. В него има еднопосочен клапан който не му позволява да се събира. При работен цикъл, тоест когато кобилицата го натиска самия повдигач става твърд, тоест размера му по височина не се променя.

   

Дуго интересно нещо. Колата е на 204к км реални. Забележете че почти няма износване в горната част, за разлика от снимките на колегата започнал темата. Това е счупен повдигач от моята кола, който е в най-долно положение. Мерих го преди малко - 34,8 е разпънат Smile
   

Износването на кобилицата. Петното е около 0,4-0,5мм дълбоко, там се е опирал клапана. Луфта на ролката е около 1мм.
   

Тези две последни снимки ме карат да си мисля че колата на колегата горе е имала проблеми с маслото, или е с превъртян километраж.

Също така обещавам ако нещо се счупи да се обадя тук и да предупредя.


Прикачени файлове Миниатюри
           
Цитирай
Thanks given by:
#10
Здравей , glamav , последният пост е от преди 2 + години . Проблеми с повдигачите ? Всичко ок ли е? Май и аз ще прибягвам към такава манипулация. Мислех ,че колата тресе от тампони на двигателя или дюзи , но май не е ... Отворих капачката на маслото и освен бял пушек се чуваше доста грозно ( за мен лично ) тракане! Другата седмица ще сменям вихрови клапи и тогава ще се провери всичко - дюзи , тампони повдигачи. С какво масло караш след смяната на повдигачите?
Благодаря предварително
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)