The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Волтметър и напрежение акумулатор

#1
Здравейте колеги,
добавих си "фабричен" Wink волтметър на таблото за да следя стойностите на напрежението на акумулатора повлиян от едни теми тук за това какво става като "избуши" регулатора.
Стана доста културно изпълнение, а и оползотворих едно място на таблото за несъществуващия подгрев на седалките. Слагам и три снимки за да добиете представа:
   
   
   
Монтажа стана изключително лесно и за пореден път се убеждавам колко мисъл са вложили шведите в детайлите по колата Wink .
Денем не се вижда много добре на слънце, но в повечето случаи е ок. Волтметърът е китайски, но мери изключително точно, а и има потенциометър за калибриране (заводски си дойде добре калибриран).
Сега идва и въпросът ми към вас - нормални ли са напрежения от порядъка на 13,2-13.8V с вкл. фарове? 13.2 е когато се включи перката на радиатора и при работещ климатроник. Свикнал съм от предишната ми кола да ги виждам ок. 14 -14.4 независимо от товара. Все пак тук ги меря откъм запалката и може да има пад някъде по връзките и предпазителите, но пък и акумулатора ми е в багажника и там със сигурност е по-малко. Забелязах, че в по-студените сутрини (12-14 градуса) е към 13.9-14V. Не знам дали акумулатора успява да се зареди на 100% при тези стойности.
За сега само наблюдавам, тъй като нямам затруднения с паленето а и се надявам през зимния сезон в по-ниските температури да се потвърдят по-високите напрежения.
Надявам се някои от вас да са мерили напреженията и да ги споделят тук.
Поздрави на всички.
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#2
Добре са ти показанията.
Който търси - намира, който пита - знае!
Reply

#3
Здрасти колега, доколкото знам стандарта е от 13.8 V до 14.2 V не съм сигурен за второто, но минимума е 100% 13.8 V.
Под тази стойност, независимо от консуматорите означава проблем.
п.с
От къде си го взел това волтметърче?
Reply

#4
Здравей колега,
13.8V по спецификациите на волво е минимума, но при празен ход и без товар. При заверката на гаранцията на акумулатора искаха 13.8V минимум, но при включени фарове и климатик и при 2000об/мин - като взех акумулатора успя да ги покаже, но беше на границата. Сега е толкова само сутрин като запаля - после пада до показаните стойности.
Волтметъра е този - струва 4лв.,има разлини цветове, чака се около месец доставката. В последствие видях, че същия размер волтметри ги има и в БГ сайтове.
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#5
Обзалагам се на по бира, че не трябва да пада под 13.8 независимо от това какви консуматори си включил.
На алтернатора има реле-регулатор, проверих колко струва оригинал от Бош, изправи ми се косата.
А колата ми е от подписа.
Ако си ремонтирал алтернатор и са ти сложили "хубав" регулатор ще си така, ако не си, е време да го погледнеш.
Всичко най-добро от мен.
Reply

#6
jtboev Wrote:Здравей колега,
13.8V по спецификациите на волво е минимума, но при празен ход и без товар. При заверката на гаранцията на акумулатора искаха 13.8V минимум, но при включени фарове и климатик и при 2000об/мин - като взех акумулатора успя да ги покаже, но беше на границата. Сега е толкова само сутрин като запаля - после пада до показаните стойности.
Волтметъра е този - струва 4лв.,има разлини цветове, чака се около месец доставката. В последствие видях, че същия размер волтметри ги има и в БГ сайтове.
Хм,до колко може да му се вярва :roll: Гледам,че един показва 7,58 ,друг 7,68....а предполагам,са свързани към един и същ източник.Хубаво е все пак да се провери какви са му показанията спрямо хубав подобен уред!
Reply

#7
Ей, разсипахте го човека :mrgreen: . Добре се е получило колега, нямам идея какъв ми е зора да гледам постоянно и акумулатора, но щом ти харесва, дерзай. Иначе както каза Пламен, не е лошо да се провери това уредче, че китайците са много лъжливи понякога. Колкото до показанията според мен за сега няма нужда от притеснение, като дойде зимата пак ще го наглеждаш по-сериозно.
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#8
Браво колега, мястото на монтажа ми хареса много! Би ли споделил подробности около свързването на уреда. Благодаря.
\\// (())  ||_  \\//  (()) S60 D5 185+к.с. М66.
Reply

#9
Stoyanpol Wrote:Обзалагам се на по бира, че не трябва да пада под 13.8 независимо от това какви консуматори си включил.
На алтернатора има реле-регулатор, проверих колко струва оригинал от Бош, изправи ми се косата.
А колата ми е от подписа.
Ако си ремонтирал алтернатор и са ти сложили "хубав" регулатор ще си така, ако не си, е време да го погледнеш.
Всичко най-добро от мен.

Добре си е колата. Колко пъти на Волво сте сменяли "реле-регулатор", пиша го в кавички защото всъшност няма релета из вътре - във всички нови коли е електронно регулирането. :mrgreen:
Това не ви е Москвич, та допуските да са 2-3v нагоре надолу... Tongue
Изправен оловен акумолатор се зарежда максимум до 2.3v на клетка. Като за зареден акумолатор се счита напрежение над 2.25v на клетка. Тоест над това напрежение само компенсираш саморазряда.
Като изключиш зарядното, без консумация от акумолатора напрежението е 12.8v.
Разрядното напрежение след което акумолатора влиза в "дълбок разряд" е 10.8v, но това зависи много от ток-а който консумираш. В техническите спецификации си има едни диаграми за целта. Примерно ако консумираш 10C(означава 10 х капацитета ) ток то напрежението на което трябва да спреш за да не повредиш акумолатора е около 8v.

13.8v си е таман при запален мотор. Просто конструкторите са решили, че не им трябва да убиват акумолатора като го зареждат бързо. Защото за разлика от литиевите батерии оловните, не понасят добре така наречения "бърз заряд". При оловни акумолатори всичко над 13.8v си е "бърз заряд".

Друг е въпроса, че за мен такъв волтметър е напълно излишен. Big Grin
Reply

#10
До, колегата "Tisho".
Грешката е моя, няма реле, но има електронен регулатор на него са сложени четките.
Коментара е, че на работещ двигател независимо от консуматорите напрежението не трябва да е по-ниско от 13.8 V.
Поздрави.
п.с
Не мисля, че волтметъра е излишен.
Колко от собствениците си проверяват как им зарежда алтернатора!?
Вчера шефа ми го дърпах, точно защото му умря алтернатора, но преди да умре, със сигурност напрежението което е давал е било доста под 13.8 V.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)