The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D5 харчи масло

#1
Здравейте, Колеги,
Имам следния проблем: двигателят на волвото е 2.4D след модернизацията, версия D4244T5 - 163 к.с., с ДПФ. От няколко месеца се забелязва разход на двигателно масло - първо изписва съобщения на компютъра, а след няколко съобщения, и на щеката личи, че нивото е паднало.
Махнах ДПФ-а преди около 2 седмици (софтуерно и физически), но след тази операция, разходът на масло се запази. За около 10000 км от смяната на маслото - 2.5 л (маслото е кастрол 5VV40 ДПФ). Няма забележими течове на масло. Проблемът очевидно е доста рядък за този мотор, тъй като не намирам подобна тема.
Имате ли идея, откъде може да идва този висок разход, и как евентуално да разбера повече - в някой от английските форуми имаше подобна тема, като предположението беше за някакви уплътнения по турбото (turbo sealings).
ПП пали с леко замисляне - 4-5 секунди - винаги е така, понеже ми е първи дизел, не бях сигурин дали е нормално, но определено пали по-трудно от другите и проблемът не е в свещите - смених всички. Това като допълнителна информация.
I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours.
Jerome K. Jerome

ex: Volvo V40 1.8, 122 hp
now: Volvo S60 2.4D, 163 hp
Reply

#2
Здравей, колега!

Ако дърпа толкова масло през flow-bearing на турбото ... отдавна да е засвирило Wink
Можеш да провериш дали наистина не е през турбото, но аз лично бих заложил на маслото - не отговаря на написаните качества и моторът го гори.
Имал съм случай, на друга кола, при който преминавам от 10w40 към 5w40, въпреки беше предвидена за по-гъстото масло и разходът падна сериозно Smile
Има вариант да има и спекъл маслен сегмент, но тези мотори са доста корави и е малко вероятно.
p.s. Като чуя Castrol и последното, което ми идва наум е думата качество. Сама по себе си Castrol е много сериозна марка, но в България е трудно да попаднеш на качествени масла ... провери си и спецификацията Idea Трябва да е С3 (Ц3) маслото и минимум SN (2008 год. като присадки). Иначе за вискозитета - определено 5w40 за нашите ширини.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#3
Колега коя година ти е колата?По спесификация на D5 се слага 0W30 synthetic.
Reply

#4
kombi Wrote:Колега коя година ти е колата?По спесификация на D5 се слага 0W30 synthetic.
Даже и за Гърция,където не е по-студено, дават 0W30 - <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=s60-(2000-2010">http://applications.castrol.com/oilsele ... (2000-2010</a><!-- m -->)&modelType=s60-t5-(2004-2008)
Reply

#5
Здравей колега,
Съветвам те да си смениш маслото. Аз също съм имал проблем със завишен разход на масло - бях сложил кастрол, който взех на "много добра цена внос директно от Германия". Разхода на това масло започваше рязко след изминати 5-6К км и двигателя звучеше като "дизел". От тогава съм само на кастрол със същите спецификации, но от официалния вносител и нямам никакви проблеми със разход на масло и шумен двигател.
Поздрави
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply

#6
pliva Wrote:
kombi Wrote:Колега коя година ти е колата?По спесификация на D5 се слага 0W30 synthetic.
Даже и за Гърция,където не е по-студено, дават 0W30 - <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=s60-(2000-2010">http://applications.castrol.com/oilsele ... (2000-2010</a><!-- m -->)&modelType=s60-t5-(2004-2008)
Затова се пълни с теми "Чукат ми повдигачите, колко струва смяната им?" :lol: :lol: :lol:
BG VOLVO Member #00409
Reply

#7
Масло Кастрол купувам само от официални вносители, тъй като другото е просто пълен бълкоч. Както са споменали и колегите преди мен е добре да се спазва спецификацията. В тази насока нещо, което ми прави лошо впечатление е, че доста майстори като чуят, че на кола, която е над 150 000км. слагаш масло 5W30 веднага бързат да ти разяснят как е прекалено "тънко" и трябва едва ли не да слагаш 10W40.
Reply

#8
Dodo 155 Wrote:
pliva Wrote:
kombi Wrote:Колега коя година ти е колата?По спесификация на D5 се слага 0W30 synthetic.
Даже и за Гърция,където не е по-студено, дават 0W30 - <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=s60-(2000-2010">http://applications.castrol.com/oilsele ... (2000-2010</a><!-- m -->)&modelType=s60-t5-(2004-2008)
Затова се пълни с теми "Чукат ми повдигачите, колко струва смяната им?" :lol: :lol: :lol:
Едва ли причината е масло от МП или от официалния вносител!За малко над 170 000 км нямам такива симптоми!Ще продължа да го ползвам и ако има някаква промяна - ше информирам!
Reply

#9
Николай Диянов Wrote:Масло Кастрол купувам само от официални вносители, тъй като другото е просто пълен бълкоч. Както са споменали и колегите преди мен е добре да се спазва спецификацията. В тази насока нещо, което ми прави лошо впечатление е, че доста майстори като чуят, че на кола, която е над 150 000км. слагаш масло 5W30 веднага бързат да ти разяснят как е прекалено "тънко" и трябва едва ли не да слагаш 10W40.
D5 не е мотор от дърт Опел или ВАГ Idea
Отделно - 10w40 е 99% полу-синтетично масло и не отговаря на никакви спецификации за този двигател ... бих се въздържал от подобни майстори да ми доближават колата.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#10
Аз карах с мега оригинален Кастрол от МП и колата харчеше. Сега съм със Statoil и колата не пипа. А раликата в цената е значителна.
Който търси - намира, който пита - знае!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)