Posts: 147
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2012
Reputation:
0
Здравейте, Колеги,
Имам следния проблем: двигателят на волвото е 2.4D след модернизацията, версия D4244T5 - 163 к.с., с ДПФ. От няколко месеца се забелязва разход на двигателно масло - първо изписва съобщения на компютъра, а след няколко съобщения, и на щеката личи, че нивото е паднало.
Махнах ДПФ-а преди около 2 седмици (софтуерно и физически), но след тази операция, разходът на масло се запази. За около 10000 км от смяната на маслото - 2.5 л (маслото е кастрол 5VV40 ДПФ). Няма забележими течове на масло. Проблемът очевидно е доста рядък за този мотор, тъй като не намирам подобна тема.
Имате ли идея, откъде може да идва този висок разход, и как евентуално да разбера повече - в някой от английските форуми имаше подобна тема, като предположението беше за някакви уплътнения по турбото (turbo sealings).
ПП пали с леко замисляне - 4-5 секунди - винаги е така, понеже ми е първи дизел, не бях сигурин дали е нормално, но определено пали по-трудно от другите и проблемът не е в свещите - смених всички. Това като допълнителна информация.
I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours.
Jerome K. Jerome
ex: Volvo V40 1.8, 122 hp
now: Volvo S60 2.4D, 163 hp
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Здравей, колега!
Ако дърпа толкова масло през flow-bearing на турбото ... отдавна да е засвирило
Можеш да провериш дали наистина не е през турбото, но аз лично бих заложил на маслото - не отговаря на написаните качества и моторът го гори.
Имал съм случай, на друга кола, при който преминавам от 10w40 към 5w40, въпреки беше предвидена за по-гъстото масло и разходът падна сериозно
Има вариант да има и спекъл маслен сегмент, но тези мотори са доста корави и е малко вероятно.
p.s. Като чуя Castrol и последното, което ми идва наум е думата качество. Сама по себе си Castrol е много сериозна марка, но в България е трудно да попаднеш на качествени масла ... провери си и спецификацията Трябва да е С3 (Ц3) маслото и минимум SN (2008 год. като присадки). Иначе за вискозитета - определено 5w40 за нашите ширини.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 262
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2008
Reputation:
0
Колега коя година ти е колата?По спесификация на D5 се слага 0W30 synthetic.
Posts: 2,362
Threads: 63
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
7
Горд собственик на: Volvo V40;XC70
kombi Wrote:Колега коя година ти е колата?По спесификация на D5 се слага 0W30 synthetic. Даже и за Гърция,където не е по-студено, дават 0W30 - <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=s60-(2000-2010">http://applications.castrol.com/oilsele ... (2000-2010</a><!-- m -->)&modelType=s60-t5-(2004-2008)
Posts: 238
Threads: 15
Thanks Received: 7 in 2 posts
Thanks Given: 1
Joined: Sep 2013
Reputation:
4
Горд собственик на: V70 and S60, CNG
Здравей колега,
Съветвам те да си смениш маслото. Аз също съм имал проблем със завишен разход на масло - бях сложил кастрол, който взех на "много добра цена внос директно от Германия". Разхода на това масло започваше рязко след изминати 5-6К км и двигателя звучеше като "дизел". От тогава съм само на кастрол със същите спецификации, но от официалния вносител и нямам никакви проблеми със разход на масло и шумен двигател.
Поздрави
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
pliva Wrote:kombi Wrote:Колега коя година ти е колата?По спесификация на D5 се слага 0W30 synthetic. Даже и за Гърция,където не е по-студено, дават 0W30 - <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=s60-(2000-2010">http://applications.castrol.com/oilsele ... (2000-2010</a><!-- m -->)&modelType=s60-t5-(2004-2008) Затова се пълни с теми "Чукат ми повдигачите, колко струва смяната им?" :lol: :lol: :lol:
BG VOLVO Member #00409
Posts: 104
Threads: 14
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2016
Reputation:
0
Масло Кастрол купувам само от официални вносители, тъй като другото е просто пълен бълкоч. Както са споменали и колегите преди мен е добре да се спазва спецификацията. В тази насока нещо, което ми прави лошо впечатление е, че доста майстори като чуят, че на кола, която е над 150 000км. слагаш масло 5W30 веднага бързат да ти разяснят как е прекалено "тънко" и трябва едва ли не да слагаш 10W40.
Posts: 2,362
Threads: 63
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
7
Горд собственик на: Volvo V40;XC70
Dodo 155 Wrote:pliva Wrote:kombi Wrote:Колега коя година ти е колата?По спесификация на D5 се слага 0W30 synthetic. Даже и за Гърция,където не е по-студено, дават 0W30 - <!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=s60-(2000-2010">http://applications.castrol.com/oilsele ... (2000-2010</a><!-- m -->)&modelType=s60-t5-(2004-2008) Затова се пълни с теми "Чукат ми повдигачите, колко струва смяната им?" :lol: :lol: :lol: Едва ли причината е масло от МП или от официалния вносител!За малко над 170 000 км нямам такива симптоми!Ще продължа да го ползвам и ако има някаква промяна - ше информирам!
Posts: 2,630
Threads: 56
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Николай Диянов Wrote:Масло Кастрол купувам само от официални вносители, тъй като другото е просто пълен бълкоч. Както са споменали и колегите преди мен е добре да се спазва спецификацията. В тази насока нещо, което ми прави лошо впечатление е, че доста майстори като чуят, че на кола, която е над 150 000км. слагаш масло 5W30 веднага бързат да ти разяснят как е прекалено "тънко" и трябва едва ли не да слагаш 10W40. D5 не е мотор от дърт Опел или ВАГ
Отделно - 10w40 е 99% полу-синтетично масло и не отговаря на никакви спецификации за този двигател ... бих се въздържал от подобни майстори да ми доближават колата.
BG VOLVO Member #00409
Posts: 383
Threads: 65
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2013
Reputation:
0
Горд собственик на: Volvo s60 2,4D 163
Аз карах с мега оригинален Кастрол от МП и колата харчеше. Сега съм със Statoil и колата не пипа. А раликата в цената е значителна.
Който търси - намира, който пита - знае!
|