Posts: 52
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2014
Reputation:
0
Здравейте, отдавна се каня да питам, но без пример сам не си разрешавах, че звучи абсурдно.
Има ли начин да се постави газова уредба на дизелова кола? И по-интересния въпрос: как работи това?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.olx.bg/i2/ad/montazh-na-gazova-uredba-na-dizel-ID5HGOC.html#:3936d8b297">https://www.olx.bg/i2/ad/montazh-na-gaz ... 3936d8b297</a><!-- m -->
Ще видите, че същия човек продава и волво v70 дизел, със газова уредба... hock:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.olx.bg/i2/ad/volvo-v70-2-5-tdi-gazo-dizel-ID5vkfY.html#:dab0b9c871">https://www.olx.bg/i2/ad/volvo-v70-2-5- ... dab0b9c871</a><!-- m -->
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
Газ на дизел имаше на старите Икаруси само дето не знам дали е LPG или CNG. На кола няма смисъл - мисля че се спестява 15-20%, а цената на уредбата трудно се изплаща.
Това написаното в обявата 20-50% намаляване на разхода си е пълна фантасмагория, как ще се възпламени нафтата като я намалиш на половина, а газта при високо налягане се втечнява(не възпламенява).
ex XC90
Posts: 80
Threads: 17
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Виждал съм хонда Сивик дизел с газова уредба. Собственика твърдеше, че разхода на нафта му е около 3-4 литра градско + газ не помня колко. Колата работеше доста странно, точно като пред счупване. Друг е въпроса, че той я гласеше за някакви гонки и беше с турбина. Обясняваше, че газта се пали запалването на нафтата. Аз лично не бих рискувал.
Posts: 52
Threads: 10
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2014
Reputation:
0
Аха, тоест не е алтернативно гориво като при бензина и да ги сменяш, а напротив - гори и двете едновременно. Чудя се ако свърши газта дали оставаш на пътя в такъв случай?
Posts: 4,367
Threads: 166
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jan 2010
Reputation:
7
Не знам дали ако свърши газта оставаш на пътя, но слагайки такова чудо на дизелова кола, увеличаваш неимоверно шанса рано или късно да останеш на пътя :!:
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Posts: 1,353
Threads: 63
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: May 2013
Reputation:
5
Горд собственик на: Mazda CX5 - ex XC90
kamikadzzze Wrote:Аха, тоест не е алтернативно гориво като при бензина и да ги сменяш, а напротив - гори и двете едновременно. Чудя се ако свърши газта дали оставаш на пътя в такъв случай? Не, нали си имаш нафта.
ex XC90
Posts: 2,362
Threads: 63
Thanks Received: 1 in 1 posts
Thanks Given: 5
Joined: Apr 2011
Reputation:
7
Горд собственик на: Volvo V40;XC70
Колегата - ветеран Емил Живков движи от доста време така и казва,че няма никакъв проблем и даже върви повече.Двигателят му е VW LT.
Posts: 38
Threads: 1
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2010
Reputation:
0
Комбинирано горене на дизел и метан (CNG) едновременно съм виждал на индустриални дизелови двигатели.Най-общо работи по следния начин: метанът (CNG) се впръсква във всмукателноя колектор както на газифицирана кола т.е. в цилиндъра се всмуква горивна смес с метан. Както колегите казаха, CNG не се възпламенява без искра, а такава в дизеловия двигател няма.
При такт сгъстяване се впръсква малко количество нафта, което се възпламенява и то на свой ред възпламенява газта в сместа. С други думи експлозията на дизела играе ролята на искра за да запали метана.
По спецификация, машината която съм виждал работи с 60-80% метан и съответно 20-40% дизел. Колко голяма е икономията в пари незнам, не съм се интересувал.
Естетвено си има отделен компютър, който в комбиниран режим управлява и газта и дизела едновременно. Можеше да се превключва (ръчно и автоматично) само на дизел ако свърши газта.
2004 Volvo S40, 1.9D, 102 hp - D4192T4
Posts: 147
Threads: 4
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2012
Reputation:
0
Nordic Wrote:Комбинирано горене на дизел и метан (CNG) едновременно съм виждал на индустриални дизелови двигатели.Най-общо работи по следния начин: метанът (CNG) се впръсква във всмукателноя колектор както на газифицирана кола т.е. в цилиндъра се всмуква горивна смес с метан. Както колегите казаха, CNG не се възпламенява без искра, а такава в дизеловия двигател няма.
При такт сгъстяване се впръсква малко количество нафта, което се възпламенява и то на свой ред възпламенява газта в сместа. С други думи експлозията на дизела играе ролята на искра за да запали метана.
По спецификация, машината която съм виждал работи с 60-80% метан и съответно 20-40% дизел. Колко голяма е икономията в пари незнам, не съм се интересувал.
Естетвено си има отделен компютър, който в комбиниран режим управлява и газта и дизела едновременно. Можеше да се превключва (ръчно и автоматично) само на дизел ако свърши газта. Не само на индустриални машини, слагат и на автобуси и камиони. Това - смесения режим е единия вариант, което е по-леката интервенция. Друг начин е от дизелов двигател да направят само на метан - доста по-скъпо беше, правеха го на автобуси, които щяха да минават основен ремонт. Минаваше се през запалителни свещи, профилиране на буталата и не помня още какво. Преди 13г. пълната конверсия струваше около 10-12000 лв., в които влизаха и балоните за метан и монтажа.
Това - в Русе, беше някакво умотворение на един доцент от Техническия университет, не си спомням името, офисът му беше на булеварда след Халите, посока Рига.
Всички тия манипулации може и да са оправдани за големи мотори, но за лек автомобил (собствен) не бих се занимавал.
I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours.
Jerome K. Jerome
ex: Volvo V40 1.8, 122 hp
now: Volvo S60 2.4D, 163 hp
Posts: 513
Threads: 12
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 2
Joined: May 2018
Reputation:
14
Горд собственик на: XC90 V8 Executive'06
Ето това е интересно и дава малко информация за комбинацията Нафта+ГАЗ http://audibg.com/forum/index.php?/topic...un-on-lpg/
Изводите са, че с метан става и работи, но дали си струва инвестицията, ако не търсиш екологичен ефект? При комбинацията Diesel+LPG нещата са безнадеждни...
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >>
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
|