10-10-2016, 08:54 PM
Здравейте всички колеги. Въпреки, че идвам от братския шведски форум, Волво е на същата почит в мен както и Сааб. Или казано по друг начин, за мен има само две марки коли - шведските и всички останали. До преди 10тина дни "имах" една 9-3ка, която остана във фамилията, но вече друг я развозва. Майка ми й е фен още от както я купих през 2008ма. Та сега по същество. От миналата седмица съм собственик на едно черно 850 седан Т5. То също е фамилно. Много на бързо историята му е следната. Преди 10тина години братовчедите ми не зная по каква причина и как точно го бяха изнамерили хвърлено в един гараж. Естествено неработещо. Пръснато бутало и изгърмяно турбо. Та взеха я така, оправиха я и им стана една от семейните коли и така до преди няколко дни. Определено и на мен ми стана любима кола още от както я видях. Има няколко интересени джаджи в купето които не съм виждал в друг автомобил до сега. А на малкото прозорче зад задната дясна врата има една интересна лепенка на която пише, че е някокво поръчково изпълнение. Даже братоците бяха изнамерили някаква информация. че има някаква къса серия от 40-50 автомобила и тази била една от тях. Не нося отговорност за това и не го твърдя твърдо защото не съм го виждал с очите си, че е така. Общо взето мисля, че през 94г само големите S-овици и някои 7-ци са могли да му се опъват по качество, екстри, и разни други неща. Ако има любопитни да го видят, винаги съм готов да обменя някоя и друга приказка за него. А сега и малко въпроси породени от първите ми впечатления.
1. Първите дни, когато я подкарах въобще не ми хареса как работи и как върви. 2-3 сутрини при първо стартиране палеше от 6 път. Запалва и почва да работи все едно на 3 или 4 цилиндъра след което загасваше. И така паля-загасва и след 5-6 път уж се опправя. Веднага четене на грешките първия път само 121(дебитомер), след това няколко пъти в комбинация с 121 беше записало и 414 (нещо на турбото) но така и не го разбрах. Другото лошо впечатление, което ми направи и продължава да ми прави е това, че почти при всяко рязко ускорение то става на тласъци и с някакво прекъсване. Като че не може да се "изреже като хората". Определено има разлика, когато натиснеш рязко на 2ра или 3та и просто се залепваш за седалката. Друго интересно в тази връзк беше светването на ЛАМБДАТА. Пак 121, чистиш, лампата угасва и след няма 300-400 метра пак светва и така след всяко чистене. Само да кажа, че и SERVICE светеше доста дълго след стартиране на мотора. И така до момента, в който прочетох тук как се оправя и тази аларма и след като я занулих другите грешки изчезнаха сами и на края си даде 111 без да съм пипал абсолютно нищо друго. И след това и до момента никоя от алармите не индикира ипри няколко проверки за грешки просто нямаше нищо записано. Но проблема с ускорването пак го има. Та имам нужда от диагностика на мотора да се види кое как работи и дали въобще работи. Къде освен МП? И ако е там достатъчно достоверно ли ще бъде? Все пак колата е 94г.
2.След евентуална констатация, че по мотора всичко е на ред идва момента с газификацията. Прочетох, че има няколко изпълнени проекта, който си вървят все още. Та въпроса е при кой, какво да се слага и всичките въпроси свързани с начинаниео. В тази връзка в момента разхода е 15/100 градско при галене и при почти никакви задръствания. Представям си какво ще стане ако си я подкарвам като хората и повися малко по светофарите.
3. Прецакано е зъбното колелце на километража и не ми отчита изминатото разстояние.
4. Има някакъв проблем с клапата за избор на посоката на духане на въздуха в купето. Духа навсякъде освен на предното стъкло. Когато е в това положение при максимална скорост на вентилатора на стъклот едвам се долава, че нещо се случва. Също мисля, че отоплението на задното стъкло не работи като хората. Като че и то едвам мъждука.
5. Не ми стан ясно защо не успях да подкарам темпомата. До колкото зная работи. Има ли нещо по специфично при пускането му?
6. Не работи подгрева на шофьорската седалка.
7. Салона е за освежаване и лек ремонт.
8. Радиото от време на време бърка станциите.
Общо взето това са нещата, който предстоят да се оправят.
1. Първите дни, когато я подкарах въобще не ми хареса как работи и как върви. 2-3 сутрини при първо стартиране палеше от 6 път. Запалва и почва да работи все едно на 3 или 4 цилиндъра след което загасваше. И така паля-загасва и след 5-6 път уж се опправя. Веднага четене на грешките първия път само 121(дебитомер), след това няколко пъти в комбинация с 121 беше записало и 414 (нещо на турбото) но така и не го разбрах. Другото лошо впечатление, което ми направи и продължава да ми прави е това, че почти при всяко рязко ускорение то става на тласъци и с някакво прекъсване. Като че не може да се "изреже като хората". Определено има разлика, когато натиснеш рязко на 2ра или 3та и просто се залепваш за седалката. Друго интересно в тази връзк беше светването на ЛАМБДАТА. Пак 121, чистиш, лампата угасва и след няма 300-400 метра пак светва и така след всяко чистене. Само да кажа, че и SERVICE светеше доста дълго след стартиране на мотора. И така до момента, в който прочетох тук как се оправя и тази аларма и след като я занулих другите грешки изчезнаха сами и на края си даде 111 без да съм пипал абсолютно нищо друго. И след това и до момента никоя от алармите не индикира ипри няколко проверки за грешки просто нямаше нищо записано. Но проблема с ускорването пак го има. Та имам нужда от диагностика на мотора да се види кое как работи и дали въобще работи. Къде освен МП? И ако е там достатъчно достоверно ли ще бъде? Все пак колата е 94г.
2.След евентуална констатация, че по мотора всичко е на ред идва момента с газификацията. Прочетох, че има няколко изпълнени проекта, който си вървят все още. Та въпроса е при кой, какво да се слага и всичките въпроси свързани с начинаниео. В тази връзка в момента разхода е 15/100 градско при галене и при почти никакви задръствания. Представям си какво ще стане ако си я подкарвам като хората и повися малко по светофарите.
3. Прецакано е зъбното колелце на километража и не ми отчита изминатото разстояние.
4. Има някакъв проблем с клапата за избор на посоката на духане на въздуха в купето. Духа навсякъде освен на предното стъкло. Когато е в това положение при максимална скорост на вентилатора на стъклот едвам се долава, че нещо се случва. Също мисля, че отоплението на задното стъкло не работи като хората. Като че и то едвам мъждука.
5. Не ми стан ясно защо не успях да подкарам темпомата. До колкото зная работи. Има ли нещо по специфично при пускането му?
6. Не работи подгрева на шофьорската седалка.
7. Салона е за освежаване и лек ремонт.
8. Радиото от време на време бърка станциите.
Общо взето това са нещата, който предстоят да се оправят.