Posts: 102
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2008
Reputation:
0
Здравейте!
Намислил съм профилактика/подмяна/ на тампоните по цялата предница и имам някои въпросителни.
Някой скоро правил ли е пълната подмяна на всички тампони по предното окачване - тампони на шарнири, носачи, биалетки, шок тампон, тампон на макфрерсона и т.н. да ме ориентира с нормалната цена на всичко с включен труд?
Кои от тези тампони са с най-голяма предпоставка за смяна и кои издържат най-много и може да не се налага подмяната им?
Засега мисля да изчакам още със смяната на тампоните на двигателя макар, че ако майсторите решат, че са за смяна ще ги сменя.
Друго, което ми се върти от известно време в главата е информацията за разликата във возията на първа и втора фаза V40.
В какво се изразява точно разликата и ако наистина е по-добра тази на втората фаза кои са механичните разлики в окачването, които я правят такава?
Ако се сменят макферсоните на първа с тези от втора фаза ще се усети ли промяна и има ли нещо специфично при смяната им, въобще съвместими ли са напълно?
Само макферсона ли се сменя, а останалите части си остават от първа фаза или ?!?!
Някакви проблеми от това и т.н. и въобще заслужава ли си интервенцията?
Благодаря предварително за мненията
Комарите са много по-хуманни от някои жени - когато комар ти пие кръвчицата, той поне престава да бръмчи.
Volvo V40 2.0 140Hp/103kW 1997г
Renault 5 GTX 1.7 73Hp 1988
Posts: 251
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2015
Reputation:
0
ходовата част на 40-ката, като и на всяка кола от среден клас на тези години е почти изцяло за смяна, ако му идва интервала на капацитет. Отзад напред с отговорите: Съмнявам се да можеш да смениш само тампона от фаза 2. Като цяло всичко е различно спрямо хептен старите като твоята тези от междинната версия 1.5 може и нещо да съвпада, но накратко накрайници вътрешни външни, биалетки, макферсон и тампон за същия са различни. Цяла конверсия може и да е възможна, но от човек, който се занимава конкретно с Волво..по отделно с нагаждане може и да стане нещо.
по отношение пробега: от китайците нищо не държи по много. Справка преди точно 1 година смених шарнири, накрайници, биалетки, тампон макферсон, някое друго маншонче и верояно още нещо беше за смяна на съмнително ниската цена от 290 лв. с труд + реглажа и сега всичко това следва да се повтори ... те и пътищата са си ни такива.
Относно цената: всичко, което си изброил (тампони на мотора, носачи, тампони макферсон, биалетки и накрайници) ориентировъчно отива на 1000лв. по груби мои сметки (може и повече в зависимост от марката на чарколяците) и пак ти казвам, ако мислиш дългосрочно за колата сменяй с оригинални части и без измислени сервизи иначе излиза двойно
b4184sm2 GDI, 1,5 Phase, 2000 - ex
b4204t3 2T 2 Phase facelift sport edition, 2001 - ex
b4204t2 2T 1,5 Phase, 2000 - now
Posts: 2,086
Threads: 29
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jul 2007
Reputation:
3
Горд собственик на: 1996 V40 2.0, 140 hp
itodorov Wrote:Относно цената: А по груби мои сметки, ако оригиналните части са от МП - само 4-те тампона на мотора ориентировъчно отиват на 1000лв...
Ако имаш излишни пари(не малко) сменяй всичко с оригинални части. Ако мислиш да пестиш за сметка на качеството - по-добре остави оригиналните колкото могат да изкарат - може да се окаже повече от новите, които сложиш.
Posts: 102
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2008
Reputation:
0
Питането ми относно съвместимостта на двата вида макферсони/с прилежащите им тампони и прочие/ не е дали мога да сложа тампон от втора фаза на макферсон от първа, а дали може да се сложи цял макферсон от втора фаза с всичко по него на В40 модел първа фаза.
Дали е възможна трансплантацията, нали уж нямало големи разлики по купето/визирам ламарини и конструкция/.
Интересно ми е мнението на хора, които са имали кола от двете модификации преди и след 2000 година, в какво се изразява разликата във возията при условие, че окачването и на двете е изрядно разбира се.
Съответно разликите в окачването на първа и втора и т.н.
Комарите са много по-хуманни от някои жени - когато комар ти пие кръвчицата, той поне престава да бръмчи.
Volvo V40 2.0 140Hp/103kW 1997г
Renault 5 GTX 1.7 73Hp 1988
Posts: 251
Threads: 13
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2015
Reputation:
0
ми аз съм имал и преди и след 2001 г. Който ти е казал, че са едни и същи коли те е послъгал. Калниците отпред са различни, тъй като гумата отива напред посока бронята. Не съм разглабял ходовата част на първата, даже не съм пипнал и един болт - просто беше желязна 3 години и след това я продадох. Това което знам е породено от една протекла рейка на сегашната ми кола 2т втора фаза - взех такава от първата фаза заедно с вътрешните накрайници и се видях в чудо как да я нагодя. Нито един накрайник, биалета и макферсон не са еднакви - даже и лагерите на главините не са еднакви с твоя набор кола, най- вероятно и много други неща не са еднакви (като например и спирачните апарати). Все пак помисли, че това не е каруца и има много елементи..Мисля, че ти и написах, че цялостно вероятно можеш да направиш смяна, заедно с калници и предна броня (последното, защото пък ще има разлика с калника), но само макферсон - не. Има спортни окачвания, които знам, че стават за двете фази само с нови тампони, биалетка и накрайник, но дали с оргиниланите е така нека по-знапознати да кажат. Относно возията : има си разлика, но чак пък да вози на ауди или мерцедес не е
моето мнение е да си купиш втора фаза, а не да се занимаваш да преправят ходовата част на тази. Скъпо и със съмнителен резултат
b4184sm2 GDI, 1,5 Phase, 2000 - ex
b4204t3 2T 2 Phase facelift sport edition, 2001 - ex
b4204t2 2T 1,5 Phase, 2000 - now
Posts: 102
Threads: 20
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2008
Reputation:
0
itodorov Wrote:Относно возията : има си разлика, но чак пък да вози на ауди или мерцедес не е За мерцедес съм съгласен за возията, ама за ауди няма да стане
И то зависи от класа на модела :roll:
А иначе сондирам мнения в момента, пък че не са еднакви и не е каруца - да и сложиш колелото и да караш ми е пределно ясно.
Колата си е наред и няма почти никакви проблеми, като изключим някои дребни забележки породени от възрастта и експлоатацията в купето.
От както я купих преди една година само ламбда сондата и беше за смяна, защото и беше светнала лампа на таблото.
Останалото, което съм и правил беше козметика, като само салон не можах да и намеря, защото нейният беше кофти вътре и въпреки, че го заших доста прилично, накрая сложих калъфи на седалките и още и търся, но уви всичко изчезва за нула време по автокъщите. Върнал съм и фабричното аудио, като бая зор беше да намеря схемата за свръзване на активния субуфер/благодарение на колега от форума/, който също реших да и сложа. Смених два говоритела с по-качествени и сложих още два/пищялките на таблото/, които нямаше фабрично монтирани. Сложих фабричните релинги и спойлер, инсталирах борд компютър с километраж и външен датчик за температура. Сложих бутони за подгрев на седалките с перспективата да намеря и такива седалки. Направих профилактика на всички копчета за прозорците и страничните стъкла, тъй като единственото глупаво нещо в тази кола са поставките за чаши.
Предният собственик беше калпазанин така да го кажа и е пушил много в нея и е разливал няколко пъти кафето си върху бутоните за стъклоповдигачите поради неудобните поставки/плитки и широки/.
В резултат от захарта в кафето двата бутона за страничните огледала не работеха. Отделно е давало на късо, защото не можеше да се закачи на компютър. След разглабяне и почистване на всяко копче на съставните му части/киснене в меглио и сушене с сушоар/ сглабяне и обратен монтаж всичко работи перфектно и вече можеше да се закачи за диагностика.
В перспектива имам идея да и шумоизолирам купето и вратите, за да стане по-приятна и тиха вътре при слушане на музика/имам лека форма на меломанство/ да и сменя фаровете с двусекционни и може би да я освежа с едно пастиране или дай боже ново пребоядисване.
Нормално е да се препоръчва смяна направо с по-нов автомобил, но аз не оставям ``играчките`` си заради по-нови
Това за мен е, като да си смениш приятелите, защото си намерил нови уж по-интересни и забавни въпреки, че е просто един автомобил.
Та лека вечер от мен
Комарите са много по-хуманни от някои жени - когато комар ти пие кръвчицата, той поне престава да бръмчи.
Volvo V40 2.0 140Hp/103kW 1997г
Renault 5 GTX 1.7 73Hp 1988
Posts: 546
Threads: 110
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Nov 2010
Reputation:
0
Прясно включване.
Вчера монтирах от 2000г фаза 1.5 задни амортисьори (целия кит с пружини,тампони и подложки) на Т4ката (фаза 1). Пасна перфектно. Разлика има в биалетите, но не влияят върху трансформацията. Притеснява ме отпред, тъй като там биалетата е закачена към амортисьора. Също и тампона/лагерите на макферсона ме съмняват, че ще паснат отпред. Все още не съм го планирал, тъй като целта беше отзад да стане комфортно - махнах спортното окачване и монтирах такова от 1.9D 2000г.
Интересното е, че оригинално вградените амортисьори и на двете бяха Monroe. Чел съм, че влагат Boge или Sachs..
На път съм да трансформирам и средната конзола с ръчната и подлакътника, става много добре, но има и малко рязане на метални и пластмасови детайли.
|