The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Компресор на климатроник през зимата

#1
Искам да попитам вярно ли е, че зимата е по-добре за климатроника да пускаме компресора? Става въпрос за копчето AC на таблото дали да е на ON или OFF и защо? Тук говорим най-вече за доброто на самия компресор, не дали ще се запотяват или не стъклата.
Reply

#2
mjalby Wrote:Искам да попитам вярно ли е, че зимата е по-добре за климатроника да пускаме компресора? Става въпрос за копчето AC на таблото дали да е на ON или OFF и защо? Тук говорим най-вече за доброто на самия компресор, не дали ще се запотяват или не стъклата.
По принцип е добре да се вкл. периодично, но аз не съм чел някъде дали това му удължава или не живота :?
Има колеги, които работят с климатични системи, те би трябвало да са повече наясно.
Като цяло знам, че липсата на достатъчно масло и фреон в системата, както и вероятност да влезе влага, е много лошо за този агреагат, но за останалото ... нямам представа.
Аз лично карам винаги на Auto. Не знам кога се включва и кога не, поне не го усещам, но в колата е приятно и стъклата не се потят.
BG VOLVO Member #00409
Reply

#3
При мен също копчето Auto свети постоянно.
Не знам колко е добре или зле за климатичната система, ще ми е и тересно и на мен да прочета мнение на специалист. Факт обаче е, че на двете си Волва проблеми с климатичните системи не съм имал...с изключение на това, че едно камъче ми спука кондензатора на комбито, но това е друг случай...

Нещо което съм забелязал на 80-ката: Дали е включен или изключен режимът Auto, колата винаги като запали си пуска компресора за няколко секунди.
Направило ми е впечатление, защото мотора е достатъчно тих, за да чуя дори щракването на електромагнита...
Все се каня да видя дали е същото и при дизеляка...и така вече 3+ години... Smile

Поздрави.
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#4
При обдухване на стъклото климатика се пуска автоматично.
Ако работата на климатика през зимата му беше проблем, едва ли щяха да го направят така.

Yankov Wrote:Все се каня да видя дали е същото и при дизеляка...и така вече 3+ години... Smile
То там може само да се види - за чуване и дума не може да става :mrgreen:
Reply

#5
Аз моят климатроник си го пускам постоянно.Та нали затова е сложен на колата.Пък и зимата в студа колата загрява много по бързо,и разтопява леда от стъклата.
Reply

#6
Аз също го държа постоянно на AUTO.В ръководството на 40-ката пише,че климатичната система работи при температура над +4 градуса,каквото и да значи това. :roll:    
Reply

#7
Аз само от време на време го пускам да развърти маслото из системата или когато са ми запотени или замръзнали прозорците.
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Reply

#8
Интересни отговори. Като заключение може би може да сложим, че е по-добре да се пуска от време на време или постоянно.
Reply

#9
Здравейте Колеги,
Във системата освен фреон има и малко масло, както е написал колегата в горен пост. Това се прави с цел смазване на лагеа. Когато не пускаме системата той остава сух или по-точно наполовина сух, което не е добре за него. От този факт идва извода, че колегите, които карат в режим "ауто" са прави. Правилно е също ако не желаете или нямате такъв режим да пускате по малко климатика или климатроника да работи докато карате. Икономиите няма да Ви покрият разходите за смяна на съсипан лагер...
Поздрави
Андро
666 - The number of the Beast.
[Image: ab279758.gif]
Reply

#10
Както написа колегата Янков със вяко палене на двигателя се пуска компресора за няколко секунди докато колата си прави проверките. Това се случва автоматично дори климстика да е на off. Ако ще го пускате да се смаже то колата си го прави автоматично поне на Р2 платформите.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)