The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Амортисьори, стабилизираща щанга или друго?

#1
Здравейте,
Колата общо взето от както е в мен има следния проблем - при скорост над около 60 ако мина през дупка/неравности/капак на шахта (от тия които са осезаемо по-ниско от асфалта) само с левите или само десните гуми, се получава едно доста неприятно замятане на задницата. Все едно за момент колата се премества странично и после си продължава в права линия.
Ходил съм в няколко различни сервиза по други причини, но съм споменавал и за този проблем. След оглед на задното окачване всички вдигат рамене - нямало нищо фрапиращо.
В Мото Пфое като бях на оглед след покупката бяха казали, че стабилизиращата щанга е за смяна. Обаче не знам дали реално е така, защото ми бяха изброили и какво ли още не за обща сума части и труд над 3000 лева. В другите сервизи бяха единодушни, че тампоните на щангата не са скъсани, напукани и т.н.
В един от другите сервизи изказаха предположение за амортисьори. Но нямали как да ги проверят - да си търся "тресачка" някъде. Това мнение обаче беше категорично отхвърлено по другите сервизи - няма омаслено, при клатене колата си успокоява бързо и т.н.
Отчитайки факта, че колата е по-висока, вози по-меко и т.н. има ли вариант описаното да е нормално поведение (според мен слабо вероятно, ама все пак...)?
Някой сблъсквал ли се е с такова занасяне на задницата? Каква може да е причината?
Reply

#2
Здрасти колега, Тампони и амортисьори, или едно от двете.
Reply

#3
Stoyanpol Wrote:Здрасти колега, Тампони и амортисьори, или едно от двете.

Кои тампони имаш предвид?
По предницата сменях доста неща - всички кормилни накрайници, шарнири, тампони на носачите, тампони горе на маротисьорите, биалетки и отпред и отзад.
Отзад я гледаха във всички посещавани сервизи и пробваха с щанги - само в МП казаха за стабилизиращата щанга...
Reply

#4
nicktodorov Wrote:Отчитайки факта, че колата е по-висока, вози по-меко и т.н. има ли вариант описаното да е нормално поведение (според мен слабо вероятно, ама все пак...)?
Не е нормално. Нямам идея от какво може да е.
"Тресачка" за амортисьори има на разклона за Симеоново, срещу Фантастико. Чичкото е много печен и си разбира от работата. 10-на лева по спомен беше. Дори да не е от тях, поне ще отхвърлиш една причина.
Reply

#5
На тази кола се прави реглаж и на задния мост . Може да го провериш ако не е проверяван.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Reply

#6
Ако е за предната стабилизираща щанга виж това или подобно може да ти свърши работа - <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=40940">viewtopic.php?f=29&t=40940</a><!-- l -->
ex XC90
Reply

#7
Благодаря за съветите.
А за реглажа - вече два пъти съм минавал след смяна на накрайници, но не съм виждал да пипат/гледат по задния. Изрично ли трябва да искам и навсякъде ли правят?
Reply

#8
В някой сервизи имат отделен ценоряспис за преден и заден мост. А накъде не ги реголират изобщо. Зависи къде си отишал.
VOLVO 244 GL D24 TIC(ЧЕРНИЯ ОБЛАК)
VOLVO V70 AWD B5244T3
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)