The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo s60

#11
Model Engine code Year(s) Power Torque @rpm Displacement Comment

D5 D5244T 2001–2006 163 PS (120 kW; 161 hp) 340 N·m (250 lb·ft) @1750–3000 2,401 cc (146.5 in3) Inline 5 with turbo

2.4D D5244T5 2005–2009 163 PS (120 kW; 161 hp) 340 N·m (250 lb·ft) @1750–2750 2,400 cc (146.5 in3) Inline 5 with turbo

Доколкото виждам подчертаните двигатели са идентични... D5 и 2.4D :roll:
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#12
Мдаа, като характеристики. Цитираният D5 е първо поколение. А 2.4D е реално второ поколение D5, който както написах е с друг софтуер, но пък са механически са еднакви. Това пък моментално означава, че 2.4D е доста различен от първо поколение D5. Например има наличен DPF, вихрови клапи, дроселова клапа, други инжектори, турбо, различни всмукателни колектори (вече са пластмасови) и т.н. Реално погледнато, ако се смени софтуера на ECM, то ще стане с показатели като D5 второ поколение 185 к.с. и 400 nm въртящ момент.
1. Volvo S40, 1.8, Manual, 115 к.c., MY 1998, Vialle LPi
2. Volvo V50, 2.4 D5, Auto, 180 к.с., MY 2007
3. Volvo XC70, 3.2, AWD, Auto, 238 к.с., MY 2009
Reply

#13
Общо взето като чета май няма голяма разлика между двата двигателя, по-точно няма голяма разлика в качеството, поне за аматьор като мен. За маховика ще прочета допълнително, едва ли е сменян и по всяка вероятност трябва да се сменя, може и заради това да се продава Big Grin Още един малко тъпичък въпрос - как може да се разбере дали дюзите са читави? Излиза ли на диагностика?
Reply

#14
На диагностика не може да се разбере за прецакана дюза, дискутирано е и в XC раздела. Хваща единствено ако има нещо по електрониката.
Гледаш на студен двигател да не тресе и да работи равномерно и като я настъпиш да не изпушва. Също и по количеството върнато гориво.
На второто поколение D5 уж по-рядко правят проблеми дюзите за разлика от D5 2001-2002.
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply

#15
WINERGY Wrote:На диагностика не може да се разбере за прецакана дюза, дискутирано е и в XC раздела. Хваща единствено ако има нещо по електрониката.
Гледаш на студен двигател да не тресе и да работи равномерно и като я настъпиш да не изпушва. Също и по количеството върнато гориво.
На второто поколение D5 уж по-рядко правят проблеми дюзите за разлика от D5 2001-2002.
Благодарско! :lol:
Reply

#16
Да питам и аз, като дете идиотче, макар че вече скочих с двата крака. Моята е от средата на 2003, значи ли че съм относително застрахован от проблеми? Днес бях в МП, колата е наистина на толкова, колкото пише - 309 000 километра. Дотук добре, поне не е на 169 000, нов внос, на колкото взех предишната, макар че и тя героически издържа без проблеми. Обслужвана е донякъде в МП, после големите харчове /съединител, ангренаж и водна помпа/ са пренасочени към по-народни сервизи, но периодически колата е тествана в МП.
Ясно е, че ще се кара само с добра нафта, вероятно от тунингованата на ОМВ и Лукавото олио. Имаше коментари, че за разлика от ТДИ, тук не е добре да се добавя двутактово бездимно масло, защото прави нагар. Не че на старата слагах редовно.
Какво масло е добро за този пробег? Колко поема?
Колата има ли някакъв евростандарт? За еконорми де?
Приемам всякакви съвети, които не обещавам да спазя.
Reply

#17
Ето масло:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=volvo&model=s80-(1998-2006">http://applications.castrol.com/oilsele ... (1998-2006</a><!-- m -->)&modelType=s80-d5-(2001-2006)
Винаги съм използвал препоръчаното от производителя. Досега съм нямал проблеми.
Независимо от километрите. Никъде в селекторите на масло не съм видял да има графа "изминати километри"...
Евростандарта би трябвало да го пише в големия талон.
Аз бих я карал с нормален дизел - премиумите според мен са повече реклама, отколкото истина! И като разход, и като вървеж.
И ние със жена ми бяхме залитнали по АвиоДизела на ЕКО...
Пък и 2003-та освен обикновен дизел, с какъвто най-вероятно е изпитван двигателя, друг е нямало Wink
Поздрави и със здраве да си я караш, и нови снимки да качваш! Big Grin
ПП. Очаквам съвети и от други колеги, да си сверя часовника Smile
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#18
Тая кола явно й има нещо, или продавачът е доста на зор <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487428787569338">http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... 8787569338</a><!-- m -->
Вече почти 2 бона свали от цената, чак нереално ниска взе да става :?
Reply

#19
Haiasko Wrote:Тая кола явно й има нещо, или продавачът е доста на зор <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487428787569338">http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... 8787569338</a><!-- m -->
Вече почти 2 бона свали от цената, чак нереално ниска взе да става :?

Че защо да е ниска? Аз 2012 закупих много читав автомобил V70 D5 за 8000 лв. (2003)
Факт е че после "майстори" се опитаха да се учат на него и ми се разказа играта за да го върна във форма, но за мен 9 бона е дори високо за 11 годишна кола.
The Easy Driver
MOSKVICH 426 combi - 1968 - ex
SEAT TOLEDO/1.6 m.i - 1993 - ex
VOLVO S40/1.8 i - 1996 - ex
VOLVO V70 D5 - 2003 - ex
VOLVO S80 V8 - 2006 - now
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)