Имам доста голям проблем.
Да започнем отначало. Преди време превключвателя за фаровете буквално изпуши, все едно е късо и здрава пушилка. Нещо нетипично за такива превключватели е да изпушат толкова силно при положение, че управляват релета в слаби вериги. Тогава започнах да се съмнявам, че нещо е правено по електрическата система. Въпреки, че е значително стопена платката я оправих, появиха се къси и дълги, обаче няма помен от габарити(предни задни), фарове за мъгла. Липсата на задни габарити вечерта си е сериозен проблем. Започнах да търся кутия с релета. Под предния капак намерих едни, но нямат много общо. До колкото разбрах от нета трябва да имам CEM (CENTRAL ELECTRONIC MODULE). За сметка на това в кората под волана открих {прикачения файл} - много кабели и изолирбанд. Според мен не трябва да е така.
Аз ли бъркам нещо или кутията с релета за фаровете липсва?
Ако евентуално е така, някой има ли схема с цветовете на кабелите за да проследя какво става?
Или просто някакви идеи.
Ключа за фаровете на този модел често дефектира. Специално за него мисля, че няма реле (не съм 100%). Решението е точно подмяна на управлението на фаровете и монтаж на допълнително реле. Снимката е горе-долу ОК, там са релетата, не се виждат сериозни извращения.
Опита ми е от колата от подписа. Има СЕМ и всичко минава през нея (габарити, чистачки, фарове и ....). На твоята снимка не се вижда хубаво но това в левия горен ъгъл какво е? Аз лично съм сменял две релета - на задната чистачка и на габаритите. Ще сложа няколко снимки взети от Гугъл, но при мен положението е същото.
mongoose Wrote:Опита ми е от колата от подписа. Има СЕМ и всичко минава през нея (габарити, чистачки, фарове и ....). На твоята снимка не се вижда хубаво но това в левия горен ъгъл какво е? Аз лично съм сменял две релета - на задната чистачка и на габаритите. Ще сложа няколко снимки взети от Гугъл, но при мен положението е същото.
Проблема е, че там където трябвя да е CEM-a намирам само кабели, много изолирбанд и една странна черна кутия с две релета вътре. Едва ли не е бил изкормен CEM-a. :?: :?: :?:
Проблема ви е, че търсите под вола теле. Колата е по стара от 99 - 00 г. а там такова животно CEM няма.
А странната черна кутийка , най-вероятно е модул на допълнително сложена аларма.
Най-добре си намерете правилната електрическа схема за да изследвате проблема, който предполагам е в самият ключ.
kotuoshu Wrote:Проблема ви е, че търсите под вола теле. Колата е по стара от 99 - 00 г. а там такова животно CEM няма.
А странната черна кутийка , най-вероятно е модул на допълнително сложена аларма.
Най-добре си намерете правилната електрическа схема за да изследвате проблема, който предполагам е в самият ключ.
Ами, аз тактично му казах,че си е така, поне съм ровил там долу, но хората искат да има ЦЕМ.
Имам доста голям проблем.
Да започнем отначало. Преди време превключвателя за фаровете буквално изпуши, все едно е късо и здрава пушилка. Нещо нетипично за такива превключватели е да изпушат толкова силно при положение, че управляват релета в слаби вериги. Тогава започнах да се съмнявам, че нещо е правено по електрическата система. Въпреки, че е значително стопена платката я оправих, появиха се къси и дълги, обаче няма помен от габарити(предни задни), фарове за мъгла. Липсата на задни габарити вечерта си е сериозен проблем. Започнах да търся кутия с релета. Под предния капак намерих едни, но нямат много общо. До колкото разбрах от нета трябва да имам CEM (CENTRAL ELECTRONIC MODULE). За сметка на това в кората под волана открих {прикачения файл} - много кабели и изолирбанд. Според мен не трябва да е така.
Аз ли бъркам нещо или кутията с релета за фаровете липсва?
Ако евентуално е така, някой има ли схема с цветовете на кабелите за да проследя какво става?
Или просто някакви идеи.
Благодаря предварително!
Коя година е колата?
Ако е преди 2000-та CEM модул няма да намериш защото няма. Фаровете се управляват директно от ключа и заради това е причинил задимяването.
Ако не е много нагорял може да се оправи, но ако е стопена пластмасата и разместени пластини - нов.
Като го смениш с нов си сложи релета(има не една тема в форума как се прави това). За да минава ток-а за фаровете през тях, а не през ключа.
kotuoshu Wrote:Проблема ви е, че търсите под вола теле. Колата е по стара от 99 - 00 г. а там такова животно CEM няма.
А странната черна кутийка , най-вероятно е модул на допълнително сложена аларма.
Най-добре си намерете правилната електрическа схема за да изследвате проблема, който предполагам е в самият ключ.
97ма е, значи няма. В такъв случей някой има ли си идея от къде мога да изровя схема на колата, търсил съм обаче удрям на камък???
Каква схема? В нета е пълно с ел.схеми, пробвай в Гугъл с <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.google.bg/search?q=wiring+diagram+volvo+s40+1997">https://www.google.bg/search?q=wiring+d ... o+s40+1997</a><!-- m -->
А иначе е далеч по-лесно да ползваш този сайт.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.carcats.ru">http://www.carcats.ru</a><!-- m -->