The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос за светлини, фарове

#1
Здравейте,
какъв е казусът при мен:
- на късите светлини съм с ксенон. Имам възможност да оставя фаровете пуснати и когато си паля колата те си светват автоматично. До тук всичко добре, но ... Фаровете светват преди да запаля двигателя.
Завъртам ключа на две, фаровете светват, паля (позиция три), фаровете изгасят и после пак светват.
Питането ми е: може ли да направя нещо по заводската система, за да светват след като запали двигателя?
Ако отговора е не, то тогава мисля да монтирам реле за време към заводската система, което да ги пали по късно. В този случай знаете ли къде точно да монтирам релето? Ако някой има схема, ще му бъда благодарен.

И второ питане пак за късите светлини: забити са много в земята. Опитах се да ги регулирам сам, но въобще не се справих. Моля за съвети и решения.

Колата е Volvo S40, 2D, 2008г.

Благодаря предварително на всички отзовали се.
Reply

#2
Хубав въпрос, и аз съм със същото питане, по първия въпрос.
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Reply

#3
И мен ме интересува първият въпрос, само че аз съм с халогени, а не ксенон, имам лупи и питането ми е: колко по-бързо ще се прецакат крушките като се пали така при включени светлини?
По-вторият въпрос: нямаш ли въртящо копче отвътре(отляво на това за включване на светлините) за регулиране нагоре-надолу? При мен има и работи, но при висока скорост обикновено нощно време по автомагистрала късите ми идват недостатъчни дори при най-вдигнато положение, а с дългите осветявам насрещнодвижещите се, общо взето трябва да се кара със скорост до 120-130км/ч, иначе сложно Smile
Reply

#4
veselin111 Wrote:И мен ме интересува първият въпрос, само че аз съм с халогени, а не ксенон, имам лупи и питането ми е: колко по-бързо ще се прецакат крушките като се пали така при включени светлини?
По-вторият въпрос: нямаш ли въртящо копче отвътре(отляво на това за включване на светлините) за регулиране нагоре-надолу? При мен има и работи, но при висока скорост обикновено нощно време по автомагистрала късите ми идват недостатъчни дори при най-вдигнато положение, а с дългите осветявам насрещнодвижещите се, общо взето трябва да се кара със скорост до 120-130км/ч, иначе сложно Smile

Колега, нищо им няма на халогенните крушки, проблема идва при ксенона и самата крушка която струва сума ти пари, докато една халогенна започва от 4лв. и най-най-скъпият вариант е 20-25лв. за брой...
Фабричните ксенони, на която и да е била марка нямат врътка за регулиране. Wink
Принципно на S40/V50 са им малко слабички късите светлини.
VOLVO XC90 D5 200hp
VOLVO XC90 D5 185hp
VOLVO XC60 D5 205hp
Reply

#5
Колега, според мен това с релето е излишно. Карай си както си работи колата и като изгори крушката просто я смени. Ксенонвите крушки не си заминават, толкова бързо колкото халогена, така че това въобще не би трябвало да е проблем.
По второто ти питане, просто отиди в някой пункт за ГТП и дай 5-10 лв. да ти регулират фаровете.

Относно ксенона - осветява по-добре, крушките се сменят много по-рядко и фаровете се регулират автоматично в сравнение с халогена, за това и няма врътка. Според мен проблем с ксенона няма, стига да не е китайски и да не вади очите на всички насрещно движещи се автомобили. Недостатък е, че при дъжд някак си се губи, ама това и при халогена го има. По-добре от ксенона са само лед фаровете, а халогените остават на опашката, поне според мен.
Reply

#6
Паленето на ксенона, предполагам всички знаете става при много висок волтаж, според мен не крушката може да замине, на запалката и се скъсява живота, особенно когато дадеш на контакт и запали, и когато запалиш колата и пак запали ксенона. Относно ЛЕД, гледах тест, при който доказаха, че ЛЕДа е добър за къси, но не и за дълги светлини (просто за инфо) Smile
ex - Volvo S60 2.4i BSR 188hp
Volvo S60 2.5 T5 Platinum 285hp Rica
Reply

#7
"Leper" е абсолютно прав според мен.
Скъсява се живота. Работеща по този начин системата означава едно - за едно палене на колата, осветителната система се натоварва като за две - сиреч скъсява се живота на половина.
Вземайки предвид цената на крушките, баластите и т.н. - определено мисля да си сложа реле за време.

Колега "rdx1968 "- благодаря ти за идеята за пункт за ГТП. Не знаех, че може при тях. Преди малко си записах час в СБА. Благодаря.
Reply

#8
В търсене на още мнения правя "up" на темата.
Reply

#9
Това е интересно. На моята S60тка, която е 2009та година с адаптивен ксенон, ако оставя ключа на фаровете на 1, когато завъртя на контакт се пуска габаритът и ако изчакам 4-5 секунди, едва тогава се запалват фаровете. Ако обаче завъртя веднага (все пак е бензинова кола и нямам какво да чакам) - светват моментално със запалването на двигателя. Дали при теб да не е настройка на софтуера?
Другият вариант е, аз си купих модул за дневни светлини, но нямам как да го монтирам, защото в моята е наблъскана толкова много електроника и управления, че не разбрахме с жичкаджията къде да го хванем тоя модул и ще е неудобно. Ако искаш - пиши ми на лично и ще ти го дам, той не е скъп, ще ти спестя доставката.
3ти вариант, който аз ползвам - диодни ленти, които си монтирах, купих си най-евтините, да светят, вързани са за захранването на ГИ и винаги светват след запалване на двигателя, вярно ако прехвърля на бензин угасват, ама докато колата си загрява и ГИ чака температура - си светят без проблем, та хич не ме притеснява, а и са евтини и да горят 1 път годишно - все тая.
Това имам като идеи...
Reply

#10
Занимавате се с излишни неща.
За 4години на старата 80-ка смених една крушка ксенон, която не знам дали някога е била сменяна. Сложих временно втора употреба и така откара за постоянно. Баласти не са сменяни нито преди мен, нито аз, нито за сега и след мен. Моето каране е гадно, на ден по 80-100 и нагоре км, основно градско, с много спирания и паления, не само сутрин до работа и вечер на прибиране. Оригиналните ксенонови системи не са никак за подценяване.

П.п. Регулирането на фаровете става от две врътки с камък 5 или 5.5, но както каза колегата, най-добре е в пункт за ГТП, директно да ти нагласят точната височина.
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)