The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Съвет при покупка на S40 2.0t 98г.

#1
Здравейте. Нов съм във форума и имам голям мерак за този модел Волво.
Изчетох доста теми за volvo s40 (първа генерация), но така и неможах да намеря това, което мен ме интересува, а именно за мотора 2.0t 163 к.с
Интересува ме колеги с такива волва и точно с този мотор на какво мнение са?
Имам наблюдение върху кола описана в заглавието, говорих с продавача и ми обясни че колата си има забележки, тук таме има за изпипване (по екстериора), а относно по двигателя каза че си харчи масло. Има ли повод за притеснение за този проблем с маслото? Колата е на газ,с полу кожен салон и другите стандартни екстри за модела, кофти е че е без подгрев на седалките, но ще го преглътна някак си Smile Питах какво е състоянието на турбото, каза че си работи включва се след 3000 оборота.
За какво да гледам и слушам при оглед на колата?Някакви тестове или нещо от сорта когато я тествам?Според вас добра идея ли е, да я закараме в сервиз да я проверят?Разбрахме се другата седмица да ни запознае Smile
Като поддръжка как стоят нещата откъм този мотор? С заплата 600 лв++ ще мога ли да го храня този сладур Smile

Не видях подобна тема, така че се извинявам ако нещо съм сгрешил.

Хубав ден Smile
Reply

#2
Ми бая писано има, но все пак:
двигателят на 2т преди 2000г. е 160 к.с., 118 kw, тези с ВВТ клапан на изпускателния колектор са 163 (120kw) и 165(121kw) и са ги има понякога в моделите от фаза 1,5 (точно 2000г.) и на всички фаза 2 след 2000г.
-Маслото е проблем номер 1 на този мотор преди фейса, гледай навсякъде - болтове, семеринги, картер, валове...има ли теч колата е спукана от каране и някой просто я е захвърлил. А тръгне ли маслото отива лесно до ремъците и оттам си смятай, че не може без смяна и ремонт на тези елементи. Не си прави илюзии, че е на по-малко от 300 000км пробег, така че пушилка от антифриз също не е изключена, въпреки че рядко съм чувал, но все пак е кола на 20г., при това с турбо
-Аз страдах от лагери биелни и основни, така че изчакай колата да загрее добре и тествай за шумове при газ.
-Ако не са сменяни бобини (на вид са със сини етикети оригиналните) значи с газчицата в един красив момент си занимават гарантирано Big Grin 128лв./бр за NJK при цена на едро.. оригиналните не искаш и да знаеш колко са в МП. 2 бр. бобини с две лули са ти 300-тина кинтерос. Поне на първо време виж дали прекъсва на празен ход при рязка газ до 2-3 000 оборота.
- тампони на мотора! Преглед на канал. 3 от четирите са често сменяни. Преден и заден по около 70лв. бр., този откъм ангренажа нов оригинален е 300лв., рециклира се за около 60лв.
- шарнири на носачи! ако са зле може и смяна само на тях, но ако има следи от шлака вероятно са сменяни н-брой пъти в БГ и вече си за нови носачи - 150 лв. бр. окомплектован с тампони от среден клас марка.
- на тези години тече рейка - около 200лв. рециклиране с монтаж/демонтаж. Има втора ръка за около 80-100 в много прилично здраве, но от доверен човек.
-ходовата част е слаба страна на 40-ките, преди фейса си и похлопват или поскръцват тампони на макферсона. Всяко година се сменят биалетки и къси накрайници при мен и при 3-те ми 40-ки досега около 30лв. бр. за биалетка и 20-тина за накрайник. Отзад също изпитват проблеми и с тампони, и с биалетки и с пружини и с амортесьори. Поверка на състоянието на стенд, защото нови ще ти се сторят много за "заплата 600+". Части втора ръка бол, но само с гаранция.
- вътре поскръцванията по салона са дразнещи. В един момент ще те вбесят, затова изцяло кожен салон е за предпочитане.
- Масло само 5-40 и то читаво, иначе става манджа с праз..Турбото е аски здраво и се охлажда и от масло и от охладителната с-ма, но ако се кара с боклук няма да го бъде. Гледаш за пропушвания и димиляци. Все пак части втора ръка се намират и около 250лв. може да си намериш турбо, което е пушка.
- включва ли топло студено управлението за климатроника. Частите преди фейса не са скъпи, но като се почне една...откъде е проблема та свят може да се завие;
- губи обороти! чест проблем с клапан празен ход, но не държи ли правилни обороти може да е от маса неща (МАФ, хидравлика...компресия на цилинтрите...майка си...баша си...)
- Ръжда! Желязото е много здраво, макар х40 да не са толкова шведи, колкото ми се иска. Има ли ръжда бягай!
- Заварена газчица? Каква е и при кого е слагана, има ли гаранция? Не очаквай някаква машина на времето, която гори 10/100 газ. Смесено при ОБД протокол газова висок клас старата ми даваше 11-11,5/100. При някоя традиционна ГИ под 14-15 се съмнявам да ти е разхода смесено. Паспортът на газовата е 100лв. първоначален преглед и в КАТ го искат, ако ще се пререгистрира.
- много претенциозна на джанти и гуми...тук съм го играл с хиляди опити. Колата е много зле зимата без нови зимни гуми, така че ако има комплект с някакви галоши просто не си прави труда да ги взимаш, а отбий от цената, ако не са подарък

кола за 2000лв. не очаквай чудеса от храброст Smile
в немското mobile дори старите чанти с TUV над 1г. са над 700-800 евро
ПП: я помисли за в40, че това с в един момент да не ти стане нефункционално малко Big Grin поне има повече обяви в БГ да гледаш..пък колко са добри един Господ знае.
При въпроси, не се тревожи да питаш
b4184sm2 GDI, 1,5 Phase, 2000 - ex
b4204t3 2T 2 Phase facelift sport edition, 2001 - ex
b4204t2 2T 1,5 Phase, 2000 - now
Reply

#3
Благодаря за отговора братле, точен и ясен! Wink

Ако някой друг има някакви наблюдения върху този мотор нека споделя Smile

Поздрави
Reply

#4
Здравей,
имах такова S40 2.0t 98г. Бях много доволен от колата.1998 Форд ги няма и това е едно истинско Волво с неговите "+" и "-". Ако това ти е мечтата и "++" след 600 са много не му мисли, така или иначе разходите за колата ще са винаги повече от колкото на теб ти се иска и това е нормално.
Поздрави
Volvo  480Turbo 1989
Volvo  S40 2T    1998
Много ми харесва 480 ката, но си купих S 40 за да не ме мислят за беден
Volvo  S60 2.5T  AWD 2003
Volvo  S80 T6 AWD 2009
Volvo  V60 T5 Cross Country 2018 
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)