The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Нов собственик на ХС90 с много въпроси

#1
Здравейте колеги,
Дойде ред и аз да се похваля с нова придобивка-ХС90 D5 2008 facelift АСК, след дълго търсене...
След закупуването навъртях около 500км на път за вкъщи и естествено еуфорията е на ниво. Среден разход 7,1 по компютър(не знам колко е вярно), като половината път е по магистрала 110-120 км/ч.
С хвалбата дотук. Сега е време за дооправяне на някои слабости и в тази връзка се надявам за малко помощ относно магазини за качествени резервни части, а също така и свестни сервизи,майстори и т.н.
Чел съм доста тук във форума и продължавам да търся, но понеже времето ми е дефицит(едва сега сядам зад компа) се надявам за препратка към някой линк от темите или всяка информация, която ще ми е от полза.
Конктретно: Взех колата след обстоен преглед и компютърна диагностика, като вече знаех какви са и проблемите. Моля да не ме критикувате, затова че съм взел кола, в която тепърва ще се наложи да се налеят средства. Това стана след много огледи и тестове на други коли и реших, че тази е с най-малко проблеми(в сравнение с другите) според моят бюджет.Просто ми писна да обикалям България(близо 4000км навъртях) и да гледам коли, които нямат нищо общо с описанието от обявите и «супер красивите снимки».Даже на някои направих разпечатки на сервизните истории докато са били обслужвани в МП и се оказа, че има такива на които само седалките не са ремонтирани, блъскани по няколко пъти, кърпени, пребоядисвани....Някой ще каже-Много добре, нали са отремонтирани .Както и да е, по същество сега.
Следните части и проблемчета:
1. Преден ляв амортисьр изпуснал-трябва да купувам 2 предни.
2. Ляв вътрешен накрайник на кормилната щанга има луфт-за смяна.
3. Тампони предна стабил.щанга
4. Преден долен тампон скоростна кутия
5. Уплътнение капак клапани
6. Уплътнение вихрови клапи-доста омаслено е.Възможно ли е да са самите вихрови клапи?
7. Уплътнение дюзи
8. Има може би един или няколко хидравлични повдигача износени-чува се характерният отчетлив метален звук. Майстора каза, че може и напасване на клапани да има.
Четох тук във форума по спомени, за подобен случай и после се наложило основен ремонт-клапаните се чупят в единият от цилиндрите и става...хубава картинка. Фатално ли е ако карам така известно време докато ги ремонтирам? Този двигател капризен ли е относно хидравличните повдигачи? Преди години имах БМВ и даже тракаха по-силно,много го тормозех на високи обороти и издържа, така го карах 2 години и го продадох.Нямах никакви проблеми.
9. Отлконение 15% повече от номиналното налягане на горивото в рейла. Може би регулатора или ЕГР. Каза още, че е хубаво една горивна добавка да сложа,за да изчисти инжекторите и горивните пътища и после ще видим. Препоръчайте добавка.Един приятел ми препоръча Castrol TDA,но каза че в България са я спрели, заради европейски екологични норми.Ще я потърся тук в Гърция, те са малко по-друга Европа, може и да я имат.
10. Други тампончета са тръгнгали малко , но може да се кара, не са за смяна.
11. И друго, като отворя капачката на маслото при работещ двигател, се чува този характерен барабанен плътен звук-думкане.Това говори за вакумен проблем. Може би вакумните тампони на двигателя.Утре ще ги проверя.
От МП ми предложиха следните цени:
1. Преден амортисьор -481лв
2. Тампон макферсон -91.93лв
3. Лагер макферсон - 275.26 лв
4. Ляв вътрешен накрайник – 206.05 лв
5. Хидравличен повдигач - 68 лв
6. Вихрови клапи – 285.20 лв
7. Регулатор налягане на рейла - 511 лв
8. EGR клапан - 1179 лв. Четох някъде ,че в София го елиминират софтуерно-къде, цени?
Може би някои от частите да ги търся в други магазини, а такива като хидравлични повдигачи и вихрови клапи да са оригинални от МП? Питам, защото няма смисъл да давам излишни пари, ако мога да си набавя качествени части от друго място.
Също така препоръка за сервиз? Мения за сервиза на Жоро в студентси град –София? Там преглеждах две коли и имам добри впечатления. Не съм от София, но не ми е проблем там да правя колата, ако ми е изгодно.
Иначе колата върви и се набира страшно.
АСК е ок, но предният (единствен собственик) е сменял само частично маслото, по 4 литра. Добре ли е да го сменя всичкото масло или така по 4 литра да продължавам, както са правили в МП? До 2016 е обслужвана само МП Люлин. Имам цялата серв.история.
Ангренажният ремък комплект с ролки е сменен февруари 2013 и са навъртяни 110хл.км.Колата сега е на 260 хил.Дали е добре да го сменям или има още ресурс в него? А водната помпа?
Препоръка за двигателно масло-да продължа ли с кастрол 0/30 както досега е карана с него само?
Много ми стана писането, ще ме извините, но се налага, нали затова е този форум.
Ако има препоръки за нещо различно от това, което съм писла по-горе, приемам всякъкви.
Благодаря предварително,
Поздрави.
Reply

#2
Здравей колега,
Първо да те поздравя за страхотния избор и да пожелая много много безаварийни километри !
Преди месец минах по същия път, по който вървиш ти сега. Доста форуми изчетох и магазини обиколих и стигнах до заключението, че части от Мото Пфое ще купувам само в краен случай. На мен също ми се наложи да сменя предни амортисьори и си купих от магазин Тех-ко за 200 лева Monroe Reflex комплект двата. По отношение на гумените тампони мога да препоръчам магазин DBK-Dimitrov Пловдив. Купувал съм от тях и съм много доволен, а за цените изобщо не коментирам. Сега на дневен ред е помпата на халдекса. Не съм навит още да давам 750 лева за нея на Мото Пфое. Ще пада търсене. Ако някои от колегите имат още информация моля за споделят.
Reply

#3
По всички въпроси има много писано тук. Аз обаче имам един обратен въпрос, какво е обслужвал и правил предишният собственик, само в МП Люлин, след като има толкова неща за смяна?
Да сменяш масло и филтри не означава поддръжка. Не ми се вярва за половин година всичко от списъка да се е скапало. :roll:
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
     EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Reply

#4
Благодаря, колега angelshterev, за препоръката.
Колега, bg_tiger1978, последно колата е влизала в МП февруари 2016.Мисля, че от тогава до сега е възможно някои от проблемите да са се появили, а някои може би да са били само в началото и затова не е реагирал старият собственик.Можем само да гадаем.Аз сега трябва да се справя с тях по възможно най-бързият начин, защото возя семейство, а и имам малко бебе сега и не ми се иска да остана някъде по пътищата.Чакам още препоръки за магазини и майстори.Благодая.
Reply

#5
Честито,колега,и само да се кефиш на камиончето! :lol: За сервиз - препоръчвам ти ,,В плюс 3" - не напразно е тук отгоре! Wink Тампоните на стабилизиращата щанга по принцип не се сменяват,сменява се цялата щанга.Тампоните на двигателя - пак препоръчвам оригинални,защото доста колеги опитаха по-евтини варианти и после пак отидоха в МП.Бълбукащия звук при отворена капачка на двигателя си е нормален,не се притеснявай.Ангренаж се сменява на 150 000 км(оригинален). Вихровите клапи е добре да се сменят,защото казват,че ако лагеруващата втулка падне в някой от цилиндрите,ставало мазало. Абе най-добре си уговори час в горния сервиз и те ще ти кажат какво трябва да се смени и с какво! Могат да ти доставя и оригинални части,и алтернативни - къде какво е допустимо.Успех!
Reply

#6
Това са тампоните за стабилизиращата щанга.
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?t=40940&p=278695#p278695">viewtopic.php?t=40940&p=278695#p278695</a><!-- l -->
ex XC90
Reply

#7
toninikolaev Wrote:5. Уплътнение капак клапани
6. Уплътнение вихрови клапи-доста омаслено е.Възможно ли е да са самите вихрови клапи?
7. Уплътнение дюзи
11. И друго, като отворя капачката на маслото при работещ двигател, се чува този характерен барабанен плътен звук-думкане.Това говори за вакумен проблем. Може би вакумните тампони на двигателя.Утре ще ги проверя.

От МП ми предложиха следните цени:
2. Тампон макферсон -91.93лв
3. Лагер макферсон - 275.26 лв
6. Вихрови клапи – 285.20 лв
8. EGR клапан - 1179 лв. Четох някъде ,че в София го елиминират софтуерно-къде, цени?
Поздрави.

Ако около лостчето което е закачено за вихровите клапи има сажди и е опушено - за смяна са клапите. Препоръчвам освен клапите да поръчаш и лостчето, мисля че беше около 14 лв.
Ако сменяш вихровите клапи се свалят капака на клапаните и дюзите - съответно подменяш всичко на куп. Вихровите клапи от Мото Пфое, останалото от където си искаш. Имам някакви спомени че шайбите на дюзите бяха по 2 лева, гарнитурата Виктор Рейнц беше около 50 лв. Ако обаче е чисто масло там - може би някой е доливал масло и е полял всичко наоколо.

Относно вакуумните тампони, провери маркуча който излиза от вакуум помпата, след това клапана който се намира между фара и въздушния филтър и след него има тройник към предния и задния тампон. Поне това е лесно за локализиране "на ухо". Просто откачаш и запушваш с пръст, ако тракането изчезне след 3-4-5 секудни значи до там системата е ОК.

Имам спомен че тампоните на макферсона заедно с лагерите (мунро и феби) ги смених за около 300 лева.

EGR-а го елиминира един човек на който ще ти пусна телефон на ЛС.
Reply

#8
Благодаря Ви много, колеги за информацията и съветите. От голяма полза ми е.Вече си имам представа къде какво да ремонтирам и какви са цените.
Но ако все пак някой добави още нещо полезно,няма да се разсърдя))).Например полезна информация за в бъдеще, какво да очаквам и какво мога да избегна, профилактика с цел избягване сложни и скъпи ремонти-досега не съм имал ХС серията.Аз разбира се чета във форума и от външни източници, когато имам време, но друго си е, когато ти поднесат готова информация.
Също така много работи мога да си правя и сам, технически съм грамотен-досега аз лично съм си сменял ангренажните ремъци на всички автомобили и двигатели съм отварял, окачване т.н.,обичам да се маслям, но за съжаление в последно време нямам време, затова и се налага да прибягвам до услугите на сервизи.
Reply

#9
toninikolaev Wrote:1. Преден ляв амортисьр изпуснал-трябва да купувам 2 предни.
Могат да се намерят SACHS на цени под 200лв бр. Като сменяш амортисьорите - сменяй всичко, тампони и лагери на макферсона - пак SACHS
Ако колата е 7 местна и задните амортисьори са заминали -> тъжно... Нивомат са и са по 700-800лв... Confusedhock:
5 местните XC90 са с обикновенни задни амортисьори(малко под 200лв бройката SACHS).

toninikolaev Wrote:2. Ляв вътрешен накрайник на кормилната щанга има луфт-за смяна.
3. Тампони предна стабил.щанга
LEMFÖRDER от читав доставчик(защото има много ментета) или оригинални. Защото има много евтини накрайници и биалетки, които срока им на годност е около 5-6месеца...

toninikolaev Wrote:4. Преден долен тампон скоростна кутия
Задължително от МП...

toninikolaev Wrote:5. Уплътнение капак клапани
6. Уплътнение вихрови клапи-доста омаслено е.Възможно ли е да са самите вихрови клапи?
7. Уплътнение дюзи
8. Има може би един или няколко хидравлични повдигача износени-чува се характерният отчетлив метален звук. Майстора каза, че може и напасване на клапани да има.
Това го прави наведнъж. Ако хлопат хидравлични повдигачи(нормално явление на коли карани с масло 0W30) сменяй всичко наред(20 повдигача и 20 кобилици) - поне ще се разглобява мотора 1 път. Добре е да се провери дали клапаните са ок.
2000-3000лв ще са разходите по ремонта.
След това - карай с 5W30. и го сменяй редовно.

toninikolaev Wrote:Четох тук във форума по спомени, за подобен случай и после се наложило основен ремонт-клапаните се чупят в единият от цилиндрите и става...хубава картинка. Фатално ли е ако карам така известно време докато ги ремонтирам? Този двигател капризен ли е относно хидравличните повдигачи? Преди години имах БМВ и даже тракаха по-силно,много го тормозех на високи обороти и издържа, така го карах 2 години и го продадох.Нямах никакви проблеми.
Ако износен повдигач на клапаните се разпадне става много неприятна ситуация, завършваща или със смяна на мотора или със много сериозен ремонт. Не е добра идея да се кара така колата.

toninikolaev Wrote:9. Отлконение 15% повече от номиналното налягане на горивото в рейла. Може би регулатора или ЕГР. Каза още, че е хубаво една горивна добавка да сложа,за да изчисти инжекторите и горивните пътища и после ще видим. Препоръчайте добавка.Един приятел ми препоръча Castrol TDA,но каза че в България са я спрели, заради европейски екологични норми.Ще я потърся тук в Гърция, те са малко по-друга Европа, може и да я имат.

toninikolaev Wrote:10. Други тампончета са тръгнгали малко , но може да се кара, не са за смяна.

Тампоните на мотора - задължително оригинални(МП). Афтърмаркетите разни водят до сериозни вибрации.
Reply

#10
Колега,минах по твоя път за хидравличните повдигачи,взех си колата от Италия и една година я карах с това досадно чукане,накрая реших да я отворя,имаше 4 или 5 клапана за смяна,и само 3 кобилици.Повдигачи си поръчах от Германия,на колбеншмид,но ги продават по 8 в комплект.Имам още 3 комплекта по 8,поръчах и за един приятел,който после се отказа,мога да ти ги дам всичките срещу 270 лева неразопаковани в кутии.На моето сложих такива и вече 35000 км нкакъв проблем.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)