The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo XC 60 D5 AWD 185hp

#1
Здравейте колеги!

От скоро съм горд собственик на Volvo XC 60 D5 AWD (2009г.). Това е най-комфортния и приятен автомобил в който някога съм сядал и съжалявам, че не се реших преди години да се кача на Volvo робувайки на митове и легенди.
Както и да е. Закупих го от автокъща в Пловдив в отлично визуално състояние. Закачихме го на диагностика, но не в МП, защото беше Събота и не работеха. Естествено имаше натрупани грешки, които след изтриване останаха съвсем малко, свързани с дясната завеса на еърбега, задължително дефектиралия датчик за качеството на входящия въздух (повече от нормално за автомобил на 200хил. км. Прибрах се до Русе с него без никакви забележки.
Реших все пак веднага да вляза в МП и да пусна пълна диагностика, та ако има нещо за оправяне да го оправяме и после да се наслаждаваме.
Резултата от диагностиката в МП-Русе беше:
1. Вихрови клапи за смяна с прилежащ лост за вихрови клапи (Повече от нормално било за тези километри)
2. Масло/маслен филтър (въпреки, че бяха сменени с фактура от продавача, не бях сигурен, дали е сложено препоръчаното за Волво масло и исках да бъде сменено)
3. Спирачна течност (по мнение на сервиза, не е била сменяна от как това е станало автомобил)
4. Сваляне на корите над пасажерската врата и преглеждане на куплунзите за влага, охлабване, окисляване.

Сервизната намеса:
1. Сменени вихрови клапи и лост
1.1. Сменени горивопроводи 1-3 цил. и 4-5цил. (така и не разбрах защо)
2. Сменено масло Castrol Edge Pro A5 (0W30) и маслен филтър
3. Сменена спирачна течност (Волво оригинал)
4. Коригиране на проблема в пасажерския еърбег (завесата) след откачане/закачане неколкократно на куплунга

Доволен, че колата е готова в Петък вечер и ще мога в Събота да отпраша нанякъде с нея я взех от сервиза, платих си чинно и като доволен котак реших да направя няколко кръгчета из града ей така, да чуя звука и да се порадвам на липсата на съобщения за грешки на табото. Уви, де това щастие...
Не бях направил и 20км и се започна. Първо светна DSTC-то, след него светна и Енджин чек-а. Малко по късно отново светна дясната завеса на еърбега. Прибрах се криво-ляво, тъй като повече от 80км/ч не разреши да вдигна. Колата ми трябваше в Неделя и успях да свърша работа, обаче о ужас, при включване на Драйв така започна да излашква, че направо ме е страх да я закарам отново до МП в Понеделник.

Не мисля, че е нормално да си вземеш автомобила от Оторизиран Сервиз и да се случат всички тези неща! Ами ако наистина бях тръгнал както планувах, спокоен, че специалистите са я проверили и са дали в ръцете ми сервизиран и диагностициран автомобил?! Тогава какво? Пътни помощи, платформи, разходи... Веселба.

Моля за вашите коментари! Как е възможно да вкараш в сервиза автомобил без никакви проблеми в ск. кутия и приятно, макар и малко мудно работещ двигател и да получиш автомобил със странно причукване както в ниските така и в по-високите обороти в двигателя, лашкаща ск. кутия и не знам още какви сюрпризи. Лично аз не виждам никаква връзка между смяната на моторното масло с промяната на работата на скоростната кутия.
За DSTC-то, ясно, имало някакъв кабел под корите на волана който бил навит на спирала и било нормално да прекъсне и да изпише грешка но останалото...
Има ли доверен клубен майстор в Русе или наблизо, който би могъл да даде второ мнение и/или да каже евентуално какво за поразили по Волвото ми тези оторизирани юнаци?

Благодаря предварително!
Reply

#2
Нов внос от Италия?
Определено нещата едва ли ще се оправят, ако няма обесен някой джамбазин(автотърговец)... :twisted:

Добавки, гъсто масло, измит двигател, пастирана боя, полиране на фаровете и "топ състояние" топ е, топ-а гръмва в щастливия нов собственик... Confusedhock:

Нещата лъсват обикновенно след първата смяна на маслото, ако не се разпадне мотора то задължително следва сериозен ремонт.
И аз така купих една италианка миналата година, но с тази разлика, че след диагностика в МП преди покупката, стана ясно, че мотора е за ремонт и спазарихме с джамбазина много сериозно намаление на цената, та имаше смисъл да купя колата и да я ремонтирам. Сега си върви добре.

Всичко което се продава в автокъщите напоследък е старт от скапа. Преди време колега от форума купи едно XC70. Първо се започна с проблеми с регистрацията - 5 местна кола с документи за 7 местна, след това проблеми с мотора, ремонт на скоростна кутия... Над 5к лв е дал до момента за ремонти.


За грешките с DSTC-то. Лентовия кабел вероятно си е здрав. Върху механизма на лентовия кабел има монтиран един модул(SAS) това е фото-растерен преобразувател, показващ на DSTC-то позицията на волана за да знае как да реагира ако се наложи да се намесва в управлението на колата.
Като цяло проблема е в едни оптрони, доста често проблема се решава само с почистване на въздушната им междина от прах и друг вид попаднали там боклуци.
Проблем с мотора може да оказва негативно влияние на работата на скоростите и те да се държат странно.
Reply

#3
Благодаря за бързия отговор Тишо!
Джамбазина беше препоръчан от мой приятел, като надежден човек. Купувал е доста коли от него и последната, някакъв нафукан Туарег още си го кара. Колата беше регистрирана и карана в Пловдив около 3 месеца след вноса от жена му. Никакви проблеми с регистрацията, не беше "напудрена" и дори има нужда от леко полиране на фаровете.
Въпреки всичко това, напълно е възможна версията за която говориш. Аз направо съм болен и нямам търпение да съмне за да я вкарам в сервиза. Странното е, че нашите оторизирани техници ми казаха, че при смяна на маслото на ск. кутия съм рискувал много да се запушат маслени магистрали и че Волво не препоръчвали смяна на маслото освен ако това не е тежко натоварен автомобил... Не повярвах на ушите си, но кой съм аз та да споря с Волво... Напълно възможно е маслото да е за смяна и там, но след като ми отказват да го сменят какво мога да направя?!
Благодаря за информацията относно ФРП-то. Предполагам, че е в стил "миши оптичен скрол" и щом е така, наистина е напълно възможно да е затъпкан с прахоляк. (Тогава за какви кабели на спирала ми приказват тези юнаци при условие, че имаме оптрон и растерна плака?!? Май нещо ме кръщават!)
Ще докладвам за новата серия от грешки след диагностиката и ще съм благодарен да коментирате ако са пълни глупости и ми правят "бойно кръщене" като новобранец във Волво материята. Smile
Reply

#4
Маслото на АСК-то вече се сменя на 60-80 К, сега дали частично или пълно си решаваш ти или сервиза.
Миналият месец аз го смених на моето, 12 л. и около 500 лв. най вероятно първа смяна на 200 000 км.
Смених и на халдекса с филтъра.
ex XC90
Reply

#5
tharude Wrote:Благодаря за бързия отговор Тишо!
Джамбазина беше препоръчан от мой приятел, като надежден човек. Купувал е доста коли от него и последната, някакъв нафукан Туарег още си го кара. Колата беше регистрирана и карана в Пловдив около 3 месеца след вноса от жена му. Никакви проблеми с регистрацията, не беше "напудрена" и дори има нужда от леко полиране на фаровете.
Въпреки всичко това, напълно е възможна версията за която говориш. Аз направо съм болен и нямам търпение да съмне за да я вкарам в сервиза. Странното е, че нашите оторизирани техници ми казаха, че при смяна на маслото на ск. кутия съм рискувал много да се запушат маслени магистрали и че Волво не препоръчвали смяна на маслото освен ако това не е тежко натоварен автомобил... Не повярвах на ушите си, но кой съм аз та да споря с Волво... Напълно възможно е маслото да е за смяна и там, но след като ми отказват да го сменят какво мога да направя?!
Благодаря за информацията относно ФРП-то. Предполагам, че е в стил "миши оптичен скрол" и щом е така, наистина е напълно възможно да е затъпкан с прахоляк. (Тогава за какви кабели на спирала ми приказват тези юнаци при условие, че имаме оптрон и растерна плака?!? Май нещо ме кръщават!)
Ще докладвам за новата серия от грешки след диагностиката и ще съм благодарен да коментирате ако са пълни глупости и ми правят "бойно кръщене" като новобранец във Волво материята. Smile


Какво стана?
Те с това не се сменя маслото на кутиите на Волво, колко кутии успяха да счупят...
В МП София сменят масло, както и в доста други сервизи. Хубаво е след смяната да се направи адаптация на кутията. За да превключва по плавно и навреме.

Миши скрол Smile. Е, доста по сложно е. Има пластина с дупки, които преобразуват положението на волана в цифров код разбираем от процесора на SWM модула. Минах около 30к след като ремонтирах въпросния SAS модул и нямам проблеми. Казват ти лентов кабел защото, като конструкция и спецификации от Волво това е един детайл.
Разглобява се много внимателно и се сглобява отново внимателно като лентовия кабел преди разглобяването на SAS модула се блокира, да не се върти.
SAS модула е съставен от доста малки компоненти, които трябва да са сглобени в точно определен ред. Ако при разглобяването и сглобяването има монтирано нещо не където му е мястото - имаме неработещ SAS. Smile
Reply

#6
tharude Wrote:Не мисля, че е нормално да си вземеш автомобила от Оторизиран Сервиз и да се случат всички тези неща! Ами ако наистина бях тръгнал както планувах, спокоен, че специалистите са я проверили и са дали в ръцете ми сервизиран и диагностициран автомобил?! Тогава какво? Пътни помощи, платформи, разходи... Веселба.

Всъщност си е напълно нормално.
Всяко знание и опит се плаща, Може да се броиш за късметлия, че толкова евтино си платил за да го разбереш. Макар че, ако беше чел във форума, щеше да спестиш парите.
Reply

#7
Благодаря за отговорите колеги! Много ценни съвети за новобранец във Волво материята като мен. Smile Благодаря за коментарите и отделеното за тях време!
Проблема беше разрешен успешно. След като хвърлих една камара крясъци и вой за случилото се и едвам закарах колата до сервиза, защото от ошашкването, естествено се е е ошашкало всичко по веригата. СК започна да тресе при всяко превключване, да не говорим, че имам един огромен баир за качване, за който се молих просто да не спра и остана някъде на него. Накрая успях да го кача молейки се и с около 40км/ч Big Grin
След диагностиката, стана ясно, че единият цилиндър въобще не е работил, тъй като юнаците не са дозакачили едната от дюзите както трябва и след като се е откачила съвсем, от там е започнал купона. Също така е допринесъл и калпав акумулатор (той си беше за смяна, просто нямах време да го сменя и него), заради който е имало и недостиг на захранващо нарежение в някой момент, което е подпомогнало целия този хаос. Така, след като си оправиха кашата с дюзата и смениха и акумулатора, в момента дзвера тръгна както си вървеше и преди, да не кажа и по-добре.
Относно СК, намерих сервиз със специализирано оборудване за смяна на маслото в СК в Русе, ще се обадя за да свърша и тази работа, ако са в час да сменят и на Халдекса филтъра и маслото - още по-добре.

Още веднъж благодаря на всички за коментарите и съветите!
Reply

#8
tharude Wrote:Благодаря за отговорите колеги! Много ценни съвети за новобранец във Волво материята като мен. Smile Благодаря за коментарите и отделеното за тях време!
Проблема беше разрешен успешно. След като хвърлих една камара крясъци и вой за случилото се и едвам закарах колата до сервиза, защото от ошашкването, естествено се е е ошашкало всичко по веригата. СК започна да тресе при всяко превключване, да не говорим, че имам един огромен баир за качване, за който се молих просто да не спра и остана някъде на него. Накрая успях да го кача молейки се и с около 40км/ч Big Grin
След диагностиката, стана ясно, че единият цилиндър въобще не е работил, тъй като юнаците не са дозакачили едната от дюзите както трябва и след като се е откачила съвсем, от там е започнал купона. Също така е допринесъл и калпав акумулатор (той си беше за смяна, просто нямах време да го сменя и него), заради който е имало и недостиг на захранващо нарежение в някой момент, което е подпомогнало целия този хаос. Така, след като си оправиха кашата с дюзата и смениха и акумулатора, в момента дзвера тръгна както си вървеше и преди, да не кажа и по-добре.
Относно СК, намерих сервиз със специализирано оборудване за смяна на маслото в СК в Русе, ще се обадя за да свърша и тази работа, ако са в час да сменят и на Халдекса филтъра и маслото - още по-добре.

Още веднъж благодаря на всички за коментарите и съветите!


Ако на някоя от дюзите кабелите са прекъснати или не включени става голям цирк, като на всичкото отгоре и кутията започва да работи странно, защото данните отиващи към нея от компютъра на мотора са едни, а се случва съвсем друго. При мен от зацапване на МАП сензора, който подавайки грешни данни за налягането, чак за кутията записваше грешки.

А въпроса "що за немарливост е да не включиш буксите които си извадил преди това?"... Confusedhock: :?

След смяна на маслото на АСК, задължително адаптация на кутията. Прави се през VIDA.

Като сменят на халдекса филтъра и маслото им обърни внимание да внимават с една голяма гайка при свалянето и качването на кардана защото... Не се развива или завива с пневматичен винтоверт, както подозирам, че бяха я свършили на моята кола и резбата на нещото на което се завиваше гайката беше станала на стружки. Много виках и аз тогава. :twisted:
Reply

#9
Tisho Wrote:
tharude Wrote:След смяна на маслото на АСК, задължително адаптация на кутията. Прави се през VIDA.
Не е ли само ресет на SRI ?
Адаптация казват да се прави само ако е сваляна или ремонтирана.
Reply

#10
Относно СК, намерих сервиз със специализирано оборудване за смяна на маслото в СК в Русе, ще се обадя за да свърша и тази работа, ако са в час да сменят и на Халдекса филтъра и маслото - още по-добре.

Ако става въпрос за сервиза на Любен Неделчев - гр. Мартен - препоръчвам. Ползвал съм му услугите, изключителен специалист и човек.
VOLVO XC90 2.9T - 272 hp
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)