The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Предна стабилизираща щанга ХС-90

#1
Здравейте колеги,
Някой правил ли го е или знае ли дали е възможно да се извади предната стабилизираща щанга на ХС-90,2.4 Д5,185кс,2008г. без да се ползва подемник или канал. Просто на равно място, ако повдигна предницата с две стойки и ако се наложи дори да разхлабя малко магарето,ще подпра и двигателя допълнително. Така сменях тампоните на предната щанга на S40, но на място, без да вадя самата щанга. А тук се налага да извадя щангата, защото както знаете тампоните са залепени за самата щанга, а новите просто ще ги сложа и от двете страни на всеки тампон ще заваря по една шайба, за да ги държи, да няма аксиално изместване.
Питам, защото не ми се правят излишни упражнения и губене на време, ако не става по този начин. Ако някой има опит, моля да сподели или да препрати някой линк.
Решил съм да сменям така на паркинга цялото окачване на предницата. За носачи, биалетки, амортисьори не се притеснявам, правил съм го на полеви условия. Само тази щанга може да ме затрудни.
Благодаря предварително.
Reply

#2
Що се занимаваш с глупости? Цяла нова оригинална стабилизираща щанга барабар с тампоните е 160 лева във Фото Мое и изкарва около 150 000 - 200 000 километра. И тамноните неслучайно са вулканизирани към нея. Вервай ми, тоя филм съм го гледал още през 2011 година.
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#3
Carburettor Wrote:Що се занимаваш с глупости? Цяла нова оригинална стабилизираща щанга барабар с тампоните е 160 лева във Фото Мое и изкарва около 150 000 - 200 000 километра. И тамноните неслучайно са вулканизирани към нея. Вервай ми, тоя филм съм го гледал още през 2011 година.

Де да беше 160... 394.64 лв. е цената в МП.

Определено идеята за монтаж на други тампони не е добра. Сменя се цялата с тампоните.
Reply

#4
Абе имам някаква доста сериозна отстъпка във Фото Мое като "редовен пациент", ама не вярвам да е чак толкова сериозна. Но съм сигурен, че когато сменях на старото ХС90 през 2011 година (или 2012, не помня), цялата щанга беше 160 и няколко лева, отделно май 80-100 лева труд. Не ги пазя тия фактури вече ...

P.S. Намерих старата тема, явно паметта ми изневерява вече, щангата е струвала малко под 300 лв (явно заради отстъпките).

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=24437">viewtopic.php?f=10&t=24437</a><!-- l -->
Volvo XC90 D5 Inscription '16
Volvo XC90 D5 Executive '12
Volvo XC60 D5 Summum '11
Alfa Romeo Spider 2.0 '90
Lancia Ypsilon 1.2 '00
ex Volvo XC90 D5 Summum '06 [Image: 492232.png]
ex Jeep Grand Cherokee Limited
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD
Reply

#5
Разбирам, че са малко глупости-тази смяна на тампони.По-добре е цяла оригинална щанга да сменя,но вече съм ги купил. Не че се скръндзя за 400лв, мога още утре да я купя(но не живея в БГ сега, трябва да видя колко струва тук, но със сигурност ще е двойно по-скъпа). Откакто съм взел колата -Май т.г похарчих близо 4000 лв за части и ремонтчета,жена ми се мръщи.((( Мислех си-защо да давам грешни пари, ако може и така да стане. Ама сега ме хвърлихте в размишления за оригинална щанга от Фото Мое.
В крайна сметка като гледах снимки с полеуретановите тампони на един колега, оказа се че може да се свали щангата на равно място, но трябва да откачам магарето(само в задната част или цялото??)
Reply

#6
toninikolaev Wrote:Разбирам, че са малко глупости-тази смяна на тампони.По-добре е цяла оригинална щанга да сменя,но вече съм ги купил. Не че се скръндзя за 400лв, мога още утре да я купя(но не живея в БГ сега, трябва да видя колко струва тук, но със сигурност ще е двойно по-скъпа). Откакто съм взел колата -Май т.г похарчих близо 4000 лв за части и ремонтчета,жена ми се мръщи.((( Мислех си-защо да давам грешни пари, ако може и така да стане. Ама сега ме хвърлихте в размишления за оригинална щанга от Фото Мое.
В крайна сметка като гледах снимки с полеуретановите тампони на един колега, оказа се че може да се свали щангата на равно място, но трябва да откачам магарето(само в задната част или цялото??)

Не знам в коя държава си в момента, но лятото един приятел , който живее във Франция ми сподели за услуга "сервиз под наем". Има си напълно оборудвани сервизи с всички инструменти. Плащаш някаква относително символична такса на час/ден и си ремонтираш на воля каквото си искаш, сам. За моя изненада, научих, че и един Волво сервиз в София предлага подобна услуга в събота и неделя. Даже частично се възползвах.
Аз на "вилата" си направих рампа за разни дребни занимания под колата, ама това завиране отдолу си е мазало в сравнение с работа на подемник.
Аз лично съм решил да слагам полиуретан, когато му дойде времето.
Ей тук има снимки:
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=189579
Reply

#7
Аз такъв сервиз-под наем,"тип направи си сам", съм ползвал няколко пъти когато живях в Белгия и си беше супер.Даже този, който го държеше помагаше на който има нужда-преса за лагери, тампони, заваряване, съвети. И не беше скъпо. Сега живея в Гърция, но не съм чувал да има такива сервизи, поне в градът в който съм.Аз съм свикнал и да лягам под колите, не ми е проблем. Полиуретан ще пробвам на някой по-късен етап-когато чуя добри отзиви и много изминати км без проблеми.Благодаря за инфото.)))
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)