The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Покупка на Volvo C30

#1
Здравейте. Предварително си извинявам ако темата вече съществува, опитах чрез търсачката на форума, но не успях да откиря необходимата ми тема. Затова пускам нова.
Моля ви за мнения относно модела C30.Нарочно избягвам S40 и V50, понеже искам малко, двувратно спортно купенце Smile . Скоро ми предстои да си сменям автомобила и след търсене на няколко фаворитни марки, накрая се спрях на Volvo. Причината е, че ми харесва много дизайна и че чувам много положителни отзиви за качеството на купето, интериора и неговите марериали, както и някои мотори, които ми преоиръчаха като качествени и надеждни. Главно ме интерсуват дизеловите агрегати, които са поставени на модела. Годините към които съм се насочил са 2007-2009г. Искаше ми се да мога и по-нова гоина, но бюджета ме притиска, а настоящия ми автомобил вече е доста на привършване.
На година навъртам между 15000-20000 км. Бъдещата кола ще се шофира в София, като не рядко ще излиза на АМ Тракия, което ще е добре дошло за DPF. Обичам да поддържам автомобилите си стриктно и да не правя компромиси, като се страя да поставям само оригинални части по автомобила си. Причината да си сменям колата е, че тя е вече доста стара, макар и на реални 187 000 км, но двумасовия маховик се обади, а не желая да похарча 2000 лв за ремонт на автомибл на стойност 2500 лв. Колата е FIAT Stilo 1.9 JTD 115к.с. 2003г. 5 степенна механичка кутия.
Понеже C30 са малка бройка и виждам, че не се вкарват често в България, не е проблем колата да бъде докарана от Германия или Италия, понеже имам роднина, който се занимава с внос на автомобили от тези две държави и си живее в Есен,Германия. Та може да се уреди да се вземе от там с TUV, да се провери на място в Есен и аз да отида да си я докарам на ход от там.

Имам следните въпорси към вас:
1) Кой от дизеловите мотори можете да ми препоръчате? (предпочитам динамиката пред икономията, освен в случай когато надеждността не надделее)
2) Какви са основните слабости по дизеловите агрегати? (в момента имам 1.9 JTD 115к.с. Common Rail и съм запознат със подръжката на дюзи, турбо, смяна на масло регулярно и превантивно по-рано от посоченото и др.)
3) Как стоят нещата относно окачването? (отчитам фактора на нашата родна действителност, и се старя да избягвам "кратерите")
4) По-скъпа ли е поддръжката на Volvo, сравнена с немските модели от същите години? (не съм запознат, затова питам, понеже има хора, които ми казват, че подръжката била много по-висока, а аз самия виждам цените на частите в autopower.bg, че не са по-високи)
Благодаря ви много предватирелно.
Reply

#2
По т.1 за двигателя, 2.0D 136 hp. Мое мнение.
По т.4 за разходи за поддръжка, не знам откъде са тия митове за по-скъпите части за Волво, ама според мен са пълни глупости! Нищо различно от други марки в същия клас... Правилно си проверил за цените на частите!
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#3
Мерси много за отговора Smile Така си и мислех, че стоят нещата с цените на частите.
Reply

#4
За двигателя по добре Д5 според мен , динамиката ще е по добра пък и другo си е 5 цилиндъра Smile
Reply

#5
Да. Съгласен съм колега, но за съжаление трудно ще ми се побере в бюджета. Ще бъде много в предела му, а не ми се иска да изхарча всички пари за колата и да нямам "буфер" някаква сума, ако нещо излезе за правене. Само това ме въздържа от покупка на D5 иначе Smile
Мерси за предложението все пак, ще знам ако ми изпадне някъде от Германия, някакво D5-че да го вземам веднага.

Имам и още един допълнителен въпрос: Понеже C30 е на обща платформа със Ford Focus и Mazda 3, до колкото разбрах, та дали е възможна някаква заменяемост на части, които принципно се предлагат оригинално за Форд, а да са еднакви и с тези на Волвото. Задавам този въпрос, понеже виждам, че фордовете преобладават като бройка по улиците и съответно си мисля, че и количеството предлагани части за тях е по-голямо?
Благодаря ви отново предварително за отговора Smile
Reply

#6
Колеги, вчера ми казаха, че дюзите на дизеловите модели били на Siemens и съответно ме подплашиха, че щом не били на Bosch, ще си имам неприятности. Рови за да потръся някъде в Google, но попадам на резервни части само и там варират и Bosch и Siemens. Въпорса ми е към тези от вас, който знаят нещо по въпорса да отговорят. Някой имал ли е проблем със Siemens дюзи, ако тези модели са с тях и съответно дали те са гаранция за бъдещи неприятности?
Благодаря ви предварително.
Reply

#7
Здравейте и от мен. От вчера и аз се сдобих с мечтаният дизайн на C30. Като за начало искам да сменя ангренажен ремък, ролки, водна помпа и всички видове филтри (ако може някой да ми каже всичките ). За масло съм се спрял на марката Мотул, приемам и други качествени предложения. Това цялото обслужване задължително ли е в лицензиран сервиз да го направя или може при доверен човек който си има частен сервиз? Нещо друго което препоръчвате да се смени?
До като карах колата усетих при ускорение 4000 - 4500 оборота на 4 и 5 предавка секундно прекъсване на подаваната газ. Ако не се оправи след обслужването, имате ли предположение от какво може да идва проблема?
Благодаря ако някой се включи за насоки .... не съм наясно, просто до сега дълги години съм карал бензинова Кордаба 75 к.с. 98 г., а с новата придобивка усещането ми е че карам самолет ... за това искам да направя така, че освен аз да се чувствам добре, и автомобилът ми да се чувства добре поне 7 8 години Smile
Reply

#8
Здравей колега,
Колата може да я обслужиш и при доверен човек, но е препоръчително да й се направи една диагностика с вида. Време е да осъзнаеш, че вече караш дизелов автомобил и изобщо не е необходимо да развърташ двигателя до тези обороти. Препоръчвам ти за масло да използваш, каквото е препоръчано от производителя, аз ползвам филтри само на Ман и съм доволен, също така огледайте водната помпа, може да е в добро състояние и да изкара повече от тази, която ще сложиш.
Reply

#9
Здравейте. Честито за новата придобивка. Аз също закупих този модел, но резервната гума липсва. Така ли е фабрично, защото четох подобни коментари?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)