Posts: 38
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2018
Здравейте,уважаеми съфорумници.
Четейки форума и различни мнения,в мен се прокрадва една еретична мисъл:
- Volvo S60 -2000г ,с двигател 2.4i (170 hp).....може ли да се турбинира или ремапне този двигател.... и като цяло може ли се направи нещо от него BSR нямат опция за тунинг на този мотор, а според този сайт :
<!-- m --><a class="postlink" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine#2.4">https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine#2.4</a><!-- m -->
.. двигателя В5244Т2 е 261Hp ,като диаметъра на буталото и хода му са идентични с този на моя,който май е В5244S. Та освен турбината(+ прилежащите и интеркулер,турбопътища и т.н.) и електрониката - има ли някаква друга разлика между двата мотора(бутала,валове,глави) ?
Предполагам,че подобно начинание си е голямо главоболие и освен двигателя,ще трябва и скоростна кутия(моята е AW55-50 и не зная до колко Nm държи),както и нова изпускателна система - предполагам,че и смукателна и смазочна също :oops: :oops:
Знам,че най-лесно ще е да си намеря цял такъв двигател с прилежащата му електроника,но ..... нека да върви техническата дискусия !
Благодаря за всички отзовали се,и се извинявам за лаишката тема !
Posts: 530
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2011
Reputation:
1
Хората не пишат, точно защото темата не е лаишка, а майсторска. Ако всеки присаждаше коне на всякакви двигатели....
Отделно броят на пишещите тука намалява, защото хората си общуват навсякъде, май основно във ФБ.
Posts: 5,371
Threads: 151
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2007
Reputation:
2
Качествената Ти трагедия,върви към 10 000 евра или 5 години загуба на време по моргите. :roll: :!: :roll:
Нека говорят,а ние ще правим каквото трябва и каквото е редно.
Шампион за сезон 2011-2012 с Volvo S60 D5- Шампионат по издръжливост на пилоти и автомибили
Шампион към БФАС 2014 с Volvo 480 ES - Шампионат по издръжливост на пилоти и автомобили
Posts: 64
Threads: 2
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2016
Reputation:
0
Ще стане много бързо. Пускаш твоята за продажда и си купуваш T5 или R. Там всичко е сложено още в Белгия. И ще ти излезе доста по-безболезнен вариант.
Posts: 38
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2018
vato Wrote:Ще стане много бързо. Пускаш твоята за продажда и си купуваш T5 или R. Там всичко е сложено още в Белгия. И ще ти излезе доста по-безболезнен вариант.
Как не се бях сетил за това
Posts: 4,368
Threads: 166
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 1
Joined: Jan 2010
Reputation:
7
Longbow Wrote:vato Wrote:Ще стане много бързо. Пускаш твоята за продажда и си купуваш T5 или R. Там всичко е сложено още в Белгия. И ще ти излезе доста по-безболезнен вариант.
Как не се бях сетил за това Що? Варианта с 10 х.€ ти се вижда по-логичен ли? Като цяло няма лошо да си начешем езиците, но реално не е рентабилно. Прав е колегата, продавай и взимай това което ти е на сърце, а оттам можеш и да надграждаш.
V90 97 200hp
S60 AWD 15 249hp
144 70 82hp
--------------------
EX
V70AWD 97 193hp
S80 07 200hp
S70 97 140hp
V40 96 115hp
940 95 155hp
S80 06 170hp
940 95 122hp
Posts: 530
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2011
Reputation:
1
Не се сърди на това, което са ти написали. Има двигатели, благодатни за тунинг и други, където работата е ... трудна. На нетурбинирани бензини фирмите, кито се занимават с ремап казват на клиентите, че подобрението ще е около 10% и ефектът ще е украсен с повечко емоции, с какъвто и да е знак.
Както пише Кангалов, за 10 000 евро....
При цялата ми привързаност към Волво, едно БМВ 530Д след 2004 е с 218 коня, които ще прехвърлят 250 след ремап. Целият панаир ще е около 10 000 лева.
Posts: 38
Threads: 7
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2018
tortomanin Wrote:Не се сърди на това, което са ти написали. Има двигатели, благодатни за тунинг и други, където работата е ... трудна. На нетурбинирани бензини фирмите, кито се занимават с ремап казват на клиентите, че подобрението ще е около 10% и ефектът ще е украсен с повечко емоции, с какъвто и да е знак.
Както пише Кангалов, за 10 000 евро....
При цялата ми привързаност към Волво, едно БМВ 530Д след 2004 е с 218 коня, които ще прехвърлят 250 след ремап. Целият панаир ще е около 10 000 лева.
Нещо сте ме разбрали погрешно - далеч съм от мисълта да се сърдя,отдавна минах тази възраст. А и в първия пост написах - "еретична" мисъл,като целта ми беше да върви основно техническата дискусия за този тип двигател(с и без турбо). Пределно ми е ясно,че с 10 000€ могат да станат чудеса с който и да е двигател.....както и варианта да си купя Т5 или R и да си ги карам,или присадя всичко на сегашното купе .
Просто любопиствах дали самия двигател има разлики - бутала,биели,вал и т.н. Нямам привързаност към Волво,или която и да е била друга марка - не страдам от автомобилни пристрастия ,въпреки,че Волво-то ми харесва към момента.
Както и да е. Благодаря на всички отзовали се на поста ми!!
P.S. Нека модератора го прати в "кошчето" .....или да го остави,като "образователен"....както прецени.
Posts: 530
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2011
Reputation:
1
Харна си е темата. Периодично почти всеки попада в подобно положение. До 11 -та година карах едно БМВ 520, което ме вбесяваше с мудността си в ниски обороти. Хората още мислеха, че 150 коня са много, но ги разгръщаше бавно, въртящият момент беше на 4700 оборота. След година мъдрене просто го махнах.
За проекти трябва да се мисли още при купуването.
В този смисъл, темата е образователна.
Posts: 205
Threads: 29
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Dec 2009
Reputation:
0
Longbow Wrote:Здравейте,уважаеми съфорумници.
Четейки форума и различни мнения,в мен се прокрадва една еретична мисъл:
- Volvo S60 -2000г ,с двигател 2.4i (170 hp).....може ли да се турбинира или ремапне този двигател.... и като цяло може ли се направи нещо от него BSR нямат опция за тунинг на този мотор, а според този сайт :
<!-- m --><a class="postlink" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine#2.4">https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine#2.4</a><!-- m -->
.. двигателя В5244Т2 е 261Hp ,като диаметъра на буталото и хода му са идентични с този на моя,който май е В5244S. Та освен турбината(+ прилежащите и интеркулер,турбопътища и т.н.) и електрониката - има ли някаква друга разлика между двата мотора(бутала,валове,глави) ?
Предполагам,че подобно начинание си е голямо главоболие и освен двигателя,ще трябва и скоростна кутия(моята е AW55-50 и не зная до колко Nm държи),както и нова изпускателна система - предполагам,че и смукателна и смазочна също :oops: :oops:
Знам,че най-лесно ще е да си намеря цял такъв двигател с прилежащата му електроника,но ..... нека да върви техническата дискусия !
Благодаря за всички отзовали се,и се извинявам за лаишката тема !
Привет , суапа не е невъзможен . Трябват ти Биели и Бутала от горе посоченият мотор . В краен случай ще се търси колянов вал защото има разлика . Някои B5244S4-S7 са сглобени предварително с вала за турбинираната версия. След това ти предстои изскубване и насаждане на турбо електроника , моргите са пълни с тези коли така че нямаш ядове . Следващият етап ти е Скоростна кутия и полуоски всяка една M56 след 2000 става . Полуоските се вземат от дизелово или турбинирано. Общо взето е това , и си приготвяш 3-5 бона за цялостна ревизия на мотор и си ти
|