The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo V50 2D '08 DPF профилактика

#1
Здравейте. Нов собственик съм на V50 2D '08 и нов член на форума.
Много съм доволен от покупката на автомобила з засега направих необходимия преглед и обслужване със смяна на консумативи и всичко което беше нужно и всичко е ок.
Но понеже няма как да съм сигурен в какво състояние се намира в момента този филтър както и доколко има наличие на нагар в двигателя и компонентите на този десет годишен автомобил,искам освен регулярното вкарване в режим на регенерация на DPF (което още не съм напълно наясно как става точно)да направя профилактично почистване на двигателя (дюзи, турбина, филтър за твърди частици) с цел по дълга и правилна експлоатация на колата.Моля за мнения за няколко опции:

1-ви вариант - почистване с добавки Xenum In & Out Cleaner или DPF PRO. Някой ползвал ли е конкретно тези добавки и усетил ли е някакъв ефект?

2-ри вариант- Wurth DPF cleaner директно почистване във филтъра заедно с форсирана регенерация.Някой да го е правил и как точно става?

3-ри вариант - Водород-кислородно почистване на двигател.Някой правил ли е подобна процедура? Някакви мнения?

3-ти вариант - механично почистване на въпросните ( това не е нещото което държа да направя просто ей така за профилактика без да има наличие на конкретен проблем)

Или се престаравам поради ентусиазма от "новата" кола и прекаленото четене и дърпам дявола за опашката вместо да я карам докато нещо рано или късно излезе?
Volvo v50 2D '08
Reply

#2
Два пъти съм слагал добавки за почистване на DPF на ХС90-ката. Досега проблеми не съм имал. Плюс веднъж на Голфа на жена ми, там светна жълтата лампичка... Получи се.
Няй-доброто е каране в обороти извънградско, магистрала, защото големия проблем тук е градското каране.
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#3
Мога да потвърдя, че най-доброто лекуване на DPF-фа става при каране на колата в обороти от 3000 нагоре. Няма да забравя как на предишната ми 2.0 common rail кола след едно "икономично" ходене от София до Варна и държене на темпомат със 120км/ч по магистралите точно преди Варна ми светна лампата за регенерация и ми наби нафта в маслото пущината. При нормална регенерация не ми светваше лампата, а само я хващах по повишените обороти на празен ход и частичната загуба на мощност. Като светнеше лампата трябваше да я продухвам в обороти. Е като се прибрах в София го кастрирах въпросният филтър...да ме прощават еколозите, но не бях склонен освен тъпото повишаване на разхода при регенерация да сменям преждевременно и маслото заради набилата се нафта в него през сегментите.
бай Вълчо си харчи, но като за "малка ГАЗ-ка" не е толкова страшно, а и ти пълни душата на MAX ...до тук толкова - цък >> [Image: 942505.png]
V8 is the Soundtrack of my Life !!!
Reply

#4
Благодаря за отговорите.
За сега след малко ровене става ясно че за Волво и други автомобили с DPF филтър със собствен резервоар за автоматично впръскване на почистваща течност,не се слагат никакви допълнителни профилактични DPF cleaner средства,с изключение на доливането на този резервоар когато е необходимо (рядко), като се използва флуида Eolys или някой друг специфичен за тази дейност, като това се извършва в сервиз поради нуждата от нулиране показателите на датчика за нивото на флуида в резервоара след процедурата.
Иначе смятам да си ползвам смело всички други общи добавки за горивна система и двигателя common rail, както и да пробвам това HHC Водород-кислородно декарбонизиране в някои специализиран сервиз,ей така за профилактика и мое успокоение, не знам дали това ще бъде полезно но поне няма да навреди
Volvo v50 2D '08
Reply

#5
isometrus Wrote:.....Водород-кислородно декарбонизиране в някои специализиран сервиз, ей така за профилактика и мое успокоение, не знам дали това ще бъде полезно но поне няма да навреди
Това в София го правят в "Дунев". Макар че лично за мен си е набиване на едни пари и мисловно удовлетворение... Big Grin
За Add Blue системите не съм запознат дали могат да ползват допълнителни добавки... Ама щом си чел...
TO DARE IS TO DO

Volvo XC90, D5 240 hp, R-Design, Polestar, 04.2017
Volvo 960, 2.9i 204 hp, GLE, AT, 10.1992
Reply

#6
И според мен по-скоро редовно изкарване извън града. Инвазии без нужда вече избягвам, дори и просто за профилактика. <!-- m --><a class="postlink" href="https://youtu.be/vYsr-W18B8Y?t=604">https://youtu.be/vYsr-W18B8Y?t=604</a><!-- m -->
Reply

#7
Spurs Wrote:За Add Blue системите не съм запознат дали могат да ползват допълнителни добавки... Ама щом си чел...
Ad Blue е нещо съвсем различно (това с допълнителен резервоар и капачка точно до капачката за нафтата)
Аз имах впредвид системата за самопочиставане на dpf която има V50, със собствен резервоар за почистваща течност скрит отдолу до самия филтър dpf.Т.е. не трябва да ползваме допълнителна dpf почистваща течност.
iasku , много интересно видео, склонен съм да се съглася напълно с него Smile
Volvo v50 2D '08
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)