(03-21-2019, 06:53 PM)zorba Wrote:(03-21-2019, 01:28 PM)Tisho Wrote: Азота се влияе много по малко от околната температура - тоест налягането в гумата не се променя в големи граници в зависимост от температурата в сравнение с околния въздух (в който има около 76-78% азот, но останалите примеси му дават температурните разширения), лятно време при 30-35 градуса околна температура температурата на асфалта може лесно да достигне до 80-90 градуса. Което променя налягането на гумата, съответно и геометричната и форма, оттам сцеплението и т.н.И е така и не е така.
Така е когато гумата много бързо се загрява (дрифтене, пилене на гуми, спиране от много висока скорост и др.) на самолетните гуми се слага задължително азот.
Не е така, при повечето автомобили, там температурата се покачва сравнително равномерно във времето и не е фатално за самата гума.
Нямам нищо против помпането с азот, просто ефекта клони към нула при масовите автомобили.
Колегата дето попита за разликата в гумите(SUV, 4х4 и леки коли) обикновено за SUV са усилени странично поради масата на автомобила. Това 4х4 мисля че важи за гуми с голям грайфер за офроод.
А някои търговци предлагат едни и същи гуми, един път за леки коли и втори за SUV с различна цена, аз тази зима купих летни гуми определени за леки коли, а на тях пишеше SUV.
И кое не е така?
Скоростта на нарастване на температурата няма отношение към разширението на въздуха, но самата температура - да.
Наскоро завършихме устройство, което ще се монтира в асфалта. Работната температура на компонентите е 125 градуса точно заради нагряването на асфалта. Лятото мога да ти демонстрирам. Половин час на околовръстно - нормално каране и после мерим с термокамерата. Аз бях учуден от резултата, като правихме проби миналото лято. Сигурен съм че и теб ще учудят резултатите.