Колеги, от няколко дни и аз проучвам точно този въпрос. Нека ви напиша какво съм разбрал до момента.
Кутията всъщност има 2 поколения - около 2010-та идва Gen II. Първото поколение е с масло спецификация 3309, докато второто - с AW-1. Маслата, които покриват AW-1 покриват и стария стандарт.
Според доста места оригиналното масло за първо поколение е Mobil JWS 3309. Същото се среща и като Toyota T-IV. Да, в бутилката с етикет на Волво (това за AW-55 също важи) има Mobil JWS 3309.
За второто поколение - Mobil JWS 3324.
Предвид, че кутията е изключително масова на пазара има огромен избор от масла. Аз, лично, ще заложа на някоя топ марка за пълна синтетика. Redline, Amsoil, Royal Purple или дори Penzoil. По случайност или не - всичките са американски и малко трудно се намират у нас. За първите 2 имаме вече официални вносители. За второто поколение при Redline го дават Redline D6 (около 49 лв/литър), докато при Amsoil е Amsoil Signature Fuel Efficient ATF - около 30 лв/литър (имат и по-евтино, пак пълна синтетика, но не е Signature Series). Предвид цената изборът е лесен (поне за мен).
За първото поколение - вижте селекторите им на сайта (за Redline е D4, за Amsoil - не си спомням).
Въпросът е кой да направи смяната. Има специализирани центрове, които я правят с "машина" - не знам още какво точно прави. Други го правят като оставят хидротрансформатора да върти и точат и сменят едновременно. Ако имате препоръки кой да го направи - давайте ги. С условието да сложат масло по избор на клиента. Не държа аз да го купувам, просто искам да е хубаво.
100% подкрепям колегата с мита, че кутиите не се обслужват и логиката зад "смених маслото, 'чупи се кутията". Даже в плана за обслужване си пише - ако теглите, карате по хълмист терен или градско - смяна на 60К км.
Ако искате да говорим още за масла, само кажете.
За финал - въпрос. Още не съм се ориентирал с Вида кое как се прави. Може ли някой да напише подробни инструкции, защото очаквам да трябва да се reset адаптацията на кутията.
Кутията всъщност има 2 поколения - около 2010-та идва Gen II. Първото поколение е с масло спецификация 3309, докато второто - с AW-1. Маслата, които покриват AW-1 покриват и стария стандарт.
Според доста места оригиналното масло за първо поколение е Mobil JWS 3309. Същото се среща и като Toyota T-IV. Да, в бутилката с етикет на Волво (това за AW-55 също важи) има Mobil JWS 3309.
За второто поколение - Mobil JWS 3324.
Предвид, че кутията е изключително масова на пазара има огромен избор от масла. Аз, лично, ще заложа на някоя топ марка за пълна синтетика. Redline, Amsoil, Royal Purple или дори Penzoil. По случайност или не - всичките са американски и малко трудно се намират у нас. За първите 2 имаме вече официални вносители. За второто поколение при Redline го дават Redline D6 (около 49 лв/литър), докато при Amsoil е Amsoil Signature Fuel Efficient ATF - около 30 лв/литър (имат и по-евтино, пак пълна синтетика, но не е Signature Series). Предвид цената изборът е лесен (поне за мен).
За първото поколение - вижте селекторите им на сайта (за Redline е D4, за Amsoil - не си спомням).
Въпросът е кой да направи смяната. Има специализирани центрове, които я правят с "машина" - не знам още какво точно прави. Други го правят като оставят хидротрансформатора да върти и точат и сменят едновременно. Ако имате препоръки кой да го направи - давайте ги. С условието да сложат масло по избор на клиента. Не държа аз да го купувам, просто искам да е хубаво.
100% подкрепям колегата с мита, че кутиите не се обслужват и логиката зад "смених маслото, 'чупи се кутията". Даже в плана за обслужване си пише - ако теглите, карате по хълмист терен или градско - смяна на 60К км.
Ако искате да говорим още за масла, само кажете.
За финал - въпрос. Още не съм се ориентирал с Вида кое как се прави. Може ли някой да напише подробни инструкции, защото очаквам да трябва да се reset адаптацията на кутията.