Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
V50 2.0d проблем с палене и масло в турбото
#11
Да, така се случва когато има масло, само че обикновено не след каране, а веднага. В смисъл ако пълни цилиндрите с масло по време на работа на двигателя, ще го изгори тогава, а не след като изгасиш. Пример.. счупено турбо, кулера и пътищата се пълнят с масло. МайсторО ремонтира колата, сменя турбото, ала-бала, но забравя да източи маслото от всмук. тракт. В момента в който стартера завърти маховика, мотора "пали" с чукане, започва да пищи, да качва обороти до... доколкото му издържат лагерите и ако клиента е късметлия маслото свършва и мотора гасне преди да се е счупил. Ако не е късметлия.... божа работа. Връщаш ключа, вадиш го, заключи колата с него ако щеш... единственият ти шанс да загасиш колата е само ако я сложиш на скорост, ама ако си автомат - греда.

Не се опитвам да те убедя, че турбото ти е здраво, не съм ти виждал колата даже. Просто недей да даваш грешни пари за въздушни диагнози, без истинска диагностика. Под диагностика нямам предвид VIDA.
Цитирай
Thanks given by:
#12
ОК какво би направил ти в този случай?
Проверка на хлабините на оста на турбината?
Ако е масло от картерни газове как стига до всмукателния колектор и защо е толкова много.
Цитирай
Thanks given by:
#13
Част от компресията минава покрай буталата и сегментите, отивайки в картера. Респективно картера трябва да се вентилира, иначе ще изхвърли налягането заедно с маслото през щеката (примерно). В тия картерни газове се съдържат и горивни пари. С цел екология и икономия на гориво, вентилацята се вкарва обратно в мотора през всмукателя. Заедно с парите, газовете, горивото и т.н. неминуемо попада и малко количество масло. По-принцип има цедки/центрофигу по пътя които да обират маслото от газовете и да го връщат обратно в картера, ама не си вършат особено добре работата предвидена в завода. От тук се появява маслото. Със сигурност си чувал за "виж дали ти е мръсен дросела и го почисти" и при бензинови коли без турбо. Е от това се омаслява и цапа дросела. От картерната вентилация.

Аз какво бих направил относно турбото. При положение, че нямаш оплакване от поведението на двигателя или от загуба на масло (всъщност за това не стана въпрос), на първо време физическа проверка на турбото за хлабини. Една опитна ръка може да прецени колко е зле едно турбо що се отнася до хлабини. Както и да се види дали перката не е драла. Мотора харчи ли масло и визуална проверка на маркучите/кулера за количеството масло вътре. Ако всичко изглежда нормално и продължа да нямам оплаквания относно поведението на мотора като шумове, мощност, разход и т.н. не бих рециклирал турбото.

Защо се е появил "теча". Това е кола на вероятно над 10 години и над 100-150к км. Турбо пътищата сигурно са си тия от завода. Както вече уточнихме масло там е имало от години насам. Материала на маркучите дори да е устойчива на петролни продукти (не знам, честно казано) и маслото + налягането + температурните вариации + годините я отслабват и в комбинация с поизпуснала скоба се появява теч. Маслото си е било вътре от години, но понеже маркуча е "държал печено" ти не си знаел за него. Честно казано от снимката не мога да се ориентирам теча дали е голям.


С две думи моят съвет е, ако нямаш оплаквания направете основни проверки и ако изглежда здраво, не барай нищо.
Цитирай
Thanks given by:
#14
Ok, благодаря за съветите ще я закарам за проверка на хлабини на турбината.Иначе загуба на масло сякаш не е осезаема, мощност без промяна, странни шумове от турбото не чувам и при форсиране колата си пуши нормално, като 15 годишен дизел.Даже ще взема да проверя съединението от което капе маслото, почистване,смяна на уплътнение и стягане на скобата
Цитирай
Thanks given by:
#15
Да, закарай я, за да ти се успокои съзнанието. Само дано не попаднеш на някоя хиена която да бракува здраво турбо в името на печалбата. Недей да влизаш с думите "Тая турбина май е за ремонт, ще провериш ли?". По-скоро го извърти, че питаш от любопитство между другото Big Grin . От сега залагам, че проблем няма да има. Кажи за развитието после и успех с паленето. Там не мога да помогна със съвет.
Цитирай
Thanks given by:
#16
След известно закъснение да кажа какво става.По една или друга причина чак миналата седмица колата влезе в сервиз,от там са проверили турбината и казаха че няма проблеми с нея, Подменена е тръбата и уплътненията й ,която излиза от кулера и влиза в двигателя.Също така са сменени верига на разпределителни валове и обтегач.Да се надявам че няма да има повече ядове
Цитирай
Thanks given by:


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)