Колеги Здравейте,
живея в Германия и досега карах само Мерцедеси но откакто се качих на Волво вече не искам да чуя за Мерцедес дано не съжалявам,
от вчера съм собственик на споменатото Волво, външно състоянието му е много добро и окачването също е много добре
но от днес започнаха проблемите , омасляването което е на снимките го видях но собственика каза че това е от гарнитурата на вентилите но мен ме съмнява да е така
тъй като вече под колата има две локви със масло погледнах я и ми се струва че теча е накъде от горе от задната лява страна на двигателя зад отвора за наливане на масло,
но ще видя по точно като я кача на подемник от къде идва теча,
отворих капака на ангреажа и видях че е чист не е омаслен съмнавах се в някой семеринг, гледах доста видеота и направих теста с ръкавицата веднага след като запалих колата ръкавицата се изду като балон, също като затворя капачката на маслото и вдигна щеката за проверка на маслото от там излиза дим което пак може би означава
някакво надуване или задръстване, друго което забелазах е че моторчето под отвора за наливане на маслото не се движи и свири леко като изгася колата,
също намерих и един кабел от дясната страна който не е включен никъде а е маркиран със син цвят със син е маркиран и един мотор на големия клапан който е свързан към одушника ли е незнам със голям маркуч и отива към радиатора отпред, ауспуха е чист няма сажди или масла, колата ми харесва и не ми се иска за някой дребен проблем да я продавам затова моля за помощ , занимавам се с електроника и няма проблем да направя каквото и да ме посъветвате.
Благодаря
Това моторче е за положението на вихровите клапи. Би трябвало да се движи лесно, конектора може и да си е така. Трябва да се види по документацията за какво е.
Но, едва ли теча който имаш има нещо общо с електрическата система. Ако беше в София щях да те насоча към сервиз в който да ти свършат работа, но за Германия ми е трудно.
11-24-2019, 08:14 AM (This post was last modified: 11-24-2019, 08:15 AM by Niklas.)
(11-24-2019, 07:19 AM)Tisho Wrote: Това моторче е за положението на вихровите клапи. Би трябвало да се движи лесно, конектора може и да си е така. Трябва да се види по документацията за какво е.
Но, едва ли теча който имаш има нещо общо с електрическата система. Ако беше в София щях да те насоча към сервиз в който да ти свършат работа, но за Германия ми е трудно.
Да теча не го свързвам с проблем в електрониката но първо трябва да оправя електониката и после теча, сега ще отида да сваля това капаче което от вътрешната
страна на двигателя най горе да погледна дали ще се види нещо за теча на маслото,
а моторчето е като затегнало не се мърда на никъде.
А това с надуването на ръкавицата не е нормално нали ?
мисля че това е номера идентификациония - YV1RS714092720673
11-25-2019, 08:56 PM (This post was last modified: 11-25-2019, 09:11 PM by Niklas.)
(11-25-2019, 06:56 PM)zorba Wrote: Това с надуването, не е ли запушена картерна вентилация?
може ли да е от това ?
като гледам тя е вързана зедно със масления филтър незнам защо са я направили така глупаво за да почистиш вентиляциата трябва да вадиш всичко
(11-25-2019, 08:01 PM)Tisho Wrote: Какъв е проблема с електрониката?
проблема е с моторчето на снимката което регулира клапата под мястото за наливане на маслото,
бръмчи и не се движи и като че ли лоста е лепен
11-26-2019, 08:26 AM (This post was last modified: 11-26-2019, 08:28 AM by Tisho.)
(11-25-2019, 08:56 PM)Niklas Wrote:
(11-25-2019, 08:01 PM)Tisho Wrote: Какъв е проблема с електрониката?
проблема е с моторчето на снимката което регулира клапата под мястото за наливане на маслото,
бръмчи и не се движи и като че ли лоста е лепен
Щом лостчето е лепено, значи се е счупило, а щом се е счупило - имаш проблем с вихровите клапи. Най вероятно задръстени и трудно подвижни и/или износени , ако е второто въпрос на време е да се разпаднат и части от тях да влезнат в цилиндрите. Какво ще последва предполагам се сещаш.
Добре е като се отваря да се сменят вихровите клапи да се проверят и повдигачите, че и там може да зрее потенциален проблем застрашаващ целостта и работоспособността на мотора.
(11-25-2019, 08:01 PM)Tisho Wrote: Какъв е проблема с електрониката?
проблема е с моторчето на снимката което регулира клапата под мястото за наливане на маслото,
бръмчи и не се движи и като че ли лоста е лепен
Щом лостчето е лепено, значи се е счупило, а щом се е счупило - имаш проблем с вихровите клапи. Най вероятно задръстени и трудно подвижни и/или износени , ако е второто въпрос на време е да се разпаднат и части от тях да влезнат в цилиндрите. Какво ще последва предполагам се сещаш.
Добре е като се отваря да се сменят вихровите клапи да се проверят и повдигачите, че и там може да зрее потенциален проблем застрашаващ целостта и работоспособността на мотора.
Картерната вентилация я остави за най накрая.
има ли проблем ако ги изключа засега тия вихрови клапи - тоест като откача лостчето докато отстраня проблема със маслото
а като е задръстена картерната вентилация няма ли да избива пак маслото навън ?
11-27-2019, 10:42 AM (This post was last modified: 11-27-2019, 10:46 AM by BukToP.)
Най-лесно и бързо става като откачиш малкия маркуч за картерната вентилация, който отива във входящия колектор в предната част на мотора. На втората ти снимка е този между дюзите. Ако оттам духа силно отиваш на ремонт на мотора.