The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Въпрос за Volvo XC90 след 2015

#13
Quote:Явно са навлезли нови високоякостни материали. Даже доколкото знам на 4-цилиндворвите атмосферни е модерно да се слаа 3-опорен колянов вал, за да ръзвъртат по-бързо.
Единствения по-масов материал който е "нов" това е бороновата стомана. Това което виждаме през последните 10 тина година е автоматизация. Няма нови сплави, има скъпи сплави, които благодарение на автоматизацията са станали евтини. Густав, веднага ти давам един пример - 1989 Oldsmobile Tornado на GM. Колата има touch screen. Аз съм виждал тази кола и съм си играл с дисплея. Представлява едно 7 инчово CRT, а дисплея работи на принципа на кондезаторите - има една фина мрежа и като го докоснеш променяш потенциала и разбира къде е пръста. Кофти става като се зацапа защото тогава спира да работи. Малко спирт и парцал и пак работи. Абсолютно твърдя че функционалността му е по-добра от повечето изкелиферчени неща в днешно време. Къде е уловката е защо тогава няма дисплеи по всички коли. Простия отговор е че технологията не е била толкова надеждна и е трябвало да се ползват правилни материали и високо квалифициран персонал. Автоматизацията е била ниска. Опцията да имаш дисплей е била 2000 кинта тогавашни пари, което превърнато в днешни манги вероятно е около 6000 долара. Било е голяма гъзария. Фирмата Спери, която прави радари, ползваше подобен тип дисплей на продуктите си от 80-те. Говоря за радар от 86-87 година.    

Сега какво е, маймуна на входа, маймуна на изхода. По-средата механични и органични роботи. Автоматизацията навсякъде е близо 90%. Ръчен труд се ползва единствено за монтиране на модулите и за качествен контрол. Мъск искаше да автоматизира производството на модел 3 на 99%, че дори на 100%. Говореше за фабрика с 10 човека персонал, която да бълва автомобилите. Е не успя, не че не е възможно, а не е рентабилно, но и това ще стане. За сега роботите му се казват Хозе и Хуан и идват от Мексико предимно.
Достигаме момента, където няма да има вече значение къде е правен продукта, дали е в Китай, България, Турция, Мадагаскар или Антарктика. Качеството и хубавата работа навсякъде вече струват едни и същи пари. Единствено има значение кой е проектанта или инженера.
Всичко което виждаме като по-съвършен продукт е защото няма човешка намеса. Написана е формулата и се използва прецизността на машините.
Друг пример - в Северна Америка пробег от 30 000 километра между смяната на маслата е немислим при огромна част от колите. Проблема е че маслата са с по ниско качество и по-малко добавки. Масово маслата тука са 3 група, докато в Европа под 4та няма. Е цената е различна, но и пробега между смените е друг.
I am not suffering from panic attacks, I enjoy them.
Reply



Messages In This Thread
RE: Въпрос за Volvo XC90 след 2015 - by che4ef - 03-17-2020, 04:58 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)