The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Покупка Волво ХС70.

#5
Здравей колега, ако усетиш, че имам хаплив тон, да знаеш, че не е насочен към теб.  Sleepy

Ще ти кажа няколко неща, ама отзад-напред. Някои хора живеят в заблудата, че Волво е няква космическа марка и трябва да имаш свръх умения, за да я ремонтираш. Това, че повечето монтьори са някви ташаци и правят заучени 6 ремонта на 2 марки автомобили (масло, накладки, шарнири и евентуално крушка на фар, ама не ксенонова, че там е скъпо), само защото са свикнали с тях и още не могат да запомнят в коя посока се развива и в коя се завива една резба си е лично техен проблем. Всъщност не.. проблем е на клиентите им, щото после влизат по форумите и започват да обясняват тъпотии. Адски трудно ми е да осмисля.. защо болтовете, ремъка, алтернатора, амортисьорите, тампоните, стартера, полуоските, двигателя или еди какво си при Волво изискват специални умения за демонтаж/разглабяне/монтаж.


За частите.. ако живееш в някое убито село в Родопите (нищо против селата в Родопите - страхотна природа и чист въздух) където все още само кмета има *мобифон*, да най-вероятно частите ще са ти много трудни за намиране. Както и Coca-Cola, шоколад и банани. Ама там вероятно живеят с мисълта, че частите за японски коли са невъзможни за намиране, защото едно японче ги носи на гръб гребейки през океана върху дървен сал.


Ако обаче си средно интелигентен човек.. за теб има Ауто+, ЕлитКар, Евро07, Genuine Parts (Ванката) - аз лично пазарувам 95% от него, оригинални части, защото ми е до гъза, поръчвам му в месинджъра и отивам да си ги взема за 10 минути. Има и autodoc сайта, от където доставката отнема седмица-две, в случай че не са ти спешни частите.. и най-накрая за много спешни части в кратък срок имаш Moto-Phofe, където е скъпо. Във всеки оторизиран сервиз/магазин на всяка марка е скъпо. Освен алчност има и една друга основателна причина и тя идва от концерна, но това не е тема на разговор.


Да, Волво наистина е скъпа марка за поддръжка, сравнена с Golf 3. Ако сравниш XC90 с Q7 или недай си Боже с тая тоалетна X5.. ще видиш, че изобщо не е толкова скъпа, даже напротив. Ама Волво е премиум марка, тва не е Хюндай СантаФе и не трябва да се сравнява с Фиат или Рено. И който очаква, че ще му е здраво, надеждно, комфортно, вечно и евтино.. още живее в края на 80те години. Такива коли вече не се правят и никой тук не го твърди.


В тоя ред на мисли по написаното от теб в другата тема за V50ката. Забрави да вземеш XC70 за прекосили 4500 и да се возиш на дуракоустойчив автомобил. Пазарната икономика не работи така.


За кутиите. Майстора който е казал, че автоматичната кутия за 4х4 е много по-скъпа за ремонт от автоматичната кутия за предно предаване... ми повече недей да ходиш при тоя майстор.

В автоматичната кутия има скъп управляващ клапанен блок (жаргонно наречен мозък), имаш пакети с фрикционни дискове, лагери, маслена помпа. Имаш още много неща, разбира се, но това са основните части които може да се наложи да се сменят. Въртящият момент от коляновият вал/двигателя се предава към кутията посредством хидро трансформатор (по няква причина някои хора им казват турбини). Мозъка и турбината са основните скъпи неща. Само че ги имат всички автоматични кутии, без значение дали е Aisin или ZF (не говорим за кутии с двудискови съединители) и без значение дали е за предно, задно или 4х4.


4х4-то ще оскъпи колата, ама не с мозъка или пакетите на автомата, а с раздатката, кардана, задният диф и Халдекса. При Волво сравнително проблемна се оказва муфата. За 90ката е 350лв, ако се наложи ще я смениш веднъж в живота на колата. Халдекса при правилна сервизация и поддръжка е здрав. Естествено, че се случва да си заминават помпите.. ама вече се разбрахме, че такова понятие като "вечен" няма. карай като дивай, така че помпата да сработва често, износвай фрикционите дискове, не сменяй никога маслото и филтъра и си готов. Цедката се задръства, маслото е боза.. имаш рецепта за счупена помпа. Нямам идея колко над хилядарката струва нова. Или се примиряваш и караш кола с предно предаване.


А да.. не съм сектант. XC-то което карам ми е първото и последно Volvo. Харесва ми марката, харесва ми и колата ми. Но е последният модел Volvo с двигател който да ми пасва. Следващата генерация с 4 цилиндрови кафеварки от по 2000 кубика - не мерси. Така че не, не съм заслепен фен. Волво като всяка марка автомобили има много слаби места. Все пак и те като всички останали използват външни производители като Hella, Bosch, Ate, Kolbenschmidt, SKF, Lemforder, Sachs, Haldex, Aisin и т.н. и т.н. Bosch няма да направят калпав датчик за Алфа и мега здрав за Волво.. щото да не им развалят репутацията, разбир'ши. Така че да си говорим за вечност е несериозно. Но пък ламарините им са адски здрави.


Не искам да те отказвам от Волво, но не си купувай xc70 на 310000км за 3500лв, че ще береш много ядове. Освен ако не си роден късметлия.
4.4.. there is no replacement for displacement!
Reply



Messages In This Thread
RE: Покупка Волво ХС70. - by ogo - 04-29-2020, 08:10 AM
RE: Покупка Волво ХС70. - by iago - 04-29-2020, 02:43 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)