02-01-2021, 04:09 PM
Здравейте,
От 8 месеца карам Volvo V60 R Design D4 2014 г., оборудван с 8 степенна скоростна кутия на Aisin. Това ми е първият автоматик и не знаех какво да очаквам при покупката. След изминати няколко хиляди километра има нещо в поведението на скоростната кутия, което ме дразни и не мога да му свикна. А именно: при забавяне на скоростта (без значение дали натискам спирачка или карам без да натискам газта) тя си връща предавките надолу, обаче когато скоростта падне под 25 км/ч включва на свободна (оборотите падат на 800-900). Мисля че това е моментът в който трябва да включи от 3-та на 2-ра. Двигателят продължава да прави съпротивление по надолнище, т.е. не е аналогично на neutral позиция. Дразнещият елемент е когато подам газ, преди да съм спрял напълно следва едно замисляне (lack) около секунда дали да включи на 1-ра, 2-ра, дали на 3-та което е доста дразнещо и се случва често в градски условия. Също сега в студените месеци забелязах, че докато загрее колата пуска на свободна дори и при по-високи скорости 50-60 км/ч веднага щом си махна крака от газта. След като загрее пуска на свободна точно на 25 км/ч сякаш така е програмирано.
Преди 2 месеца ходих за смяна на маслото на скоростната кутия и майсторът каза, че това поведение е нормално и неговата се държи по същият начин. След смяната няма разлика в поведението. Като изключим това скоростната кутия сменя доста гладко и бързо, особенно бързо при ускорение.
Въпросът ми е има ли някои опит с подобно поведение на скоростните кутии на aisin - това проблем ли е или е by design и може ли да се промени това поведение.
От 8 месеца карам Volvo V60 R Design D4 2014 г., оборудван с 8 степенна скоростна кутия на Aisin. Това ми е първият автоматик и не знаех какво да очаквам при покупката. След изминати няколко хиляди километра има нещо в поведението на скоростната кутия, което ме дразни и не мога да му свикна. А именно: при забавяне на скоростта (без значение дали натискам спирачка или карам без да натискам газта) тя си връща предавките надолу, обаче когато скоростта падне под 25 км/ч включва на свободна (оборотите падат на 800-900). Мисля че това е моментът в който трябва да включи от 3-та на 2-ра. Двигателят продължава да прави съпротивление по надолнище, т.е. не е аналогично на neutral позиция. Дразнещият елемент е когато подам газ, преди да съм спрял напълно следва едно замисляне (lack) около секунда дали да включи на 1-ра, 2-ра, дали на 3-та което е доста дразнещо и се случва често в градски условия. Също сега в студените месеци забелязах, че докато загрее колата пуска на свободна дори и при по-високи скорости 50-60 км/ч веднага щом си махна крака от газта. След като загрее пуска на свободна точно на 25 км/ч сякаш така е програмирано.
Преди 2 месеца ходих за смяна на маслото на скоростната кутия и майсторът каза, че това поведение е нормално и неговата се държи по същият начин. След смяната няма разлика в поведението. Като изключим това скоростната кутия сменя доста гладко и бързо, особенно бързо при ускорение.
Въпросът ми е има ли някои опит с подобно поведение на скоростните кутии на aisin - това проблем ли е или е by design и може ли да се промени това поведение.