The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Сблъсък с българската действителност

#1
Здравейте колеги,
Да споделя и първи проблеми с колата, която си докарах от Швеция - В70, 2015, B5204T9, bi-fuel CNG.
След няколко дни каране се появи проблем - като я запалих вечерта за да се прибирам колата започна да прекъсва и да пуши. След няколкостотин метра започна много да мирише на бензин - все едно тече отнякъде - спукана тръба или нещо такова. Светнаха разни лампи и елма, който си нося каза, че има мисфайър в цилиндър 5, а след това и в цилиндър 4, а след малко светна и жълта лампа за двигател на колата. Спрях и като светнах с телефона видях петно под колата и понеже бях близо до един сервиз направо я вкарах да я огледаме. Установихме, че отдолу тече бензин и шефа на сервиза ми вика "тече бензин от гърнетата - тая кола е приключила пътя - нещо сериозно е - остави я да я гледаме на светло, ако трябва ще отворим двигателя". Естествено при такива думи нямаше как да я оставя там - изкарах я и с един приятел я издърпахме обратно на паркинг. Започнах да търся в интернет сервиз, който разбира от марката. Свързах се с Васил Василев, който ме насочи към Цветомир Боянов в сервиз в Люлин - благодаря сърдечно и на двамата, защото много бързо влязоха в положение и най-вече ме успокоиха, че това не е нещо чак толкова сериозно и най-вероятно ще се оправи.
След като закарах с платформа колата в сервиза, още на другия ден Цветомир ми се обади да ми каже, че една дюза (на 5 цилиндър) е отворена постоянно и пълни с бензин двигателя, а още една (на 4 цил.) също не е наред и, че най-добре ще е да се сменят всички. В последствие се установи, че тези дюзи ги има само в МП (къде ли не търсих) и са с 10 работни дни доставка от Швеция, а цената беше Х2.5 от подобни, които намерих на Бош. Тези на Бош бяха с 10% по-голям дебит и според мен трябваше да станат, но не рискувах и поръчах две дюзи в МП. След смяната им и обслужване (масло, филтри) колата се държи добре за сега.

Това което ме учуди беше липсата на горивен филтър, който исках да сменя, но Цветомир ми каза, че колата няма такъв. 
Някой колега с Р3 и бензинов двигател слагал ли е допънително такъв филтър? Аз проучвам как да сложа, защото в характеристиките на колата от Вида си пише, че е с "малка горивна помпа за "чисти" пазари" (Small Fuel Pump for "Clean" Markets) Dodgy , а вероятно нашата страна не е такъв пазар и не знам кога пак ще вляза във филма.

Не знам дали има връзка, но цялата драма стана ден след зареждане догоре (около 25л) с премиум гориво на известна верига бензиностанции - може би понеже е с доста добавки да е вдигнало някакви утайки от резервоара и да е прецакало дюзите. 
Може пък и живота на дюзите да е толкова - все пак в Швеция е карана само на бензин, защото там метана е много по-скъп.
Между другото през цяла Европа като карах (зареждал съм бензин в Дания, Германия и Румъния) разхода на колата беше с повече от литър надолу от сегашния - та когато казват, че тук горивата са по-ефтини - не вярвайте.

Поздрави на всички
V70, 2015, B5204T9, Bi-fuel CNG
S60, 2006, B5244SG, Bi-fuel CNG
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)