The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Избистрена идея

#1
След достойно количество червено вино ми се избистри идеята, която бях коментирал преди време с Добри (дъмфри). Имам предложение към УС. Напоследък много хора се обзаведоха с по-нови колици, а доста питат каква е изгодата от членство в клуба. Започвам от далече за да са ясни доводите ми за това предложение, а то е: да закупим с пари от касата на клуба един кабел за ОБД връзка между компютър и бордови компютър на автомобил. За незапознатите ще кажа - чрез този кабел и подходящ софтуер могат да бъдат разчетени всички данни от датчиците на автомобила, да се видят грешките, да се нулират СЕРВИЗ лампите и куп други неща. Ако бъде закупен въпросният кабел, на срещите на клуба ще е гот да може човек да се порови из компютъра на волвото си и да разбере интересни факти.

Плюсовете са много, но ще наблегна на минусите, защото те са определящи дали предложението е достатъчно добро.
Минуси:
1. автомобили произведени преди 1995-1996 година няма да могат да се възползват от тази екстра поради простата причина, че преди тази година няма ОБД букси.
2. трябва и лаптоп, който да е конфигуриран, както и човек, който знае какво и как става
3. ще е малко странно да се иска клубна карта, но все пак който е дошъл на срещата, значи е фен и може да се възползва от една комп. диагностика (софтуерно) безплатно.

Това е в общи линии. Пиша сега, за да може всички да са запознати и на срещата на клуба да обсъдим добре дали имаме нужда от такова нещо.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#2
След достойно количество червено вино ми се избистри идеята, която бях коментирал преди време с Добри (дъмфри). Имам предложение към УС. Напоследък много хора се обзаведоха с по-нови колици, а доста питат каква е изгодата от членство в клуба. Започвам от далече за да са ясни доводите ми за това предложение, а то е: да закупим с пари от касата на клуба един кабел за ОБД връзка между компютър и бордови компютър на автомобил. За незапознатите ще кажа - чрез този кабел и подходящ софтуер могат да бъдат разчетени всички данни от датчиците на автомобила, да се видят грешките, да се нулират СЕРВИЗ лампите и куп други неща. Ако бъде закупен въпросният кабел, на срещите на клуба ще е гот да може човек да се порови из компютъра на волвото си и да разбере интересни факти.

Плюсовете са много, но ще наблегна на минусите, защото те са определящи дали предложението е достатъчно добро.
Минуси:
1. автомобили произведени преди 1995-1996 година няма да могат да се възползват от тази екстра поради простата причина, че преди тази година няма ОБД букси.
2. трябва и лаптоп, който да е конфигуриран, както и човек, който знае какво и как става
3. ще е малко странно да се иска клубна карта, но все пак който е дошъл на срещата, значи е фен и може да се възползва от една комп. диагностика (софтуерно) безплатно.

Това е в общи линии. Пиша сега, за да може всички да са запознати и на срещата на клуба да обсъдим добре дали имаме нужда от такова нещо.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#3
идеята не е лоша, аз обаче искам да питам има ли разлика между ОБД1 и 2, защото моя е на ОБД 2, и да не се наложи да купуваме 2 кабела, а другото което ме интересува е колко струва един кабел, до тук добре, а от къде ще намерих и конфигурираме лаптоп, и него ли ще купуваме? пък и щом ще трябва някой който да му разбира, него от къде ще го вземем, познаваш ли някой от клуба който има съответните познания, освен Тони?
Volvo 360GLE лети с попътен вятър :-), а да и едно S70 2.5 TDI не него не му требе попътен ветър Big Grin
Не повтаряй грешките на другите, така твойте ще са УНИКАЛНИ :-)
Вече не се казва "Върви на майната си", а се казва: "Ходи в Русия"
Reply

#4
идеята не е лоша, аз обаче искам да питам има ли разлика между ОБД1 и 2, защото моя е на ОБД 2, и да не се наложи да купуваме 2 кабела, а другото което ме интересува е колко струва един кабел, до тук добре, а от къде ще намерих и конфигурираме лаптоп, и него ли ще купуваме? пък и щом ще трябва някой който да му разбира, него от къде ще го вземем, познаваш ли някой от клуба който има съответните познания, освен Тони?
Volvo 360GLE лети с попътен вятър :-), а да и едно S70 2.5 TDI не него не му требе попътен ветър Big Grin
Не повтаряй грешките на другите, така твойте ще са УНИКАЛНИ :-)
Вече не се казва "Върви на майната си", а се казва: "Ходи в Русия"
Reply

#5
Напълно подкрепям идеята, дори ако трябва и двата кабела да се закупят Smile
XC 70 '12/D5; 
C30 '07/2D
Reply

#6
Напълно подкрепям идеята, дори ако трябва и двата кабела да се закупят Smile
XC 70 '12/D5; 
C30 '07/2D
Reply

#7
unicata Wrote:идеята не е лоша, аз обаче искам да питам има ли разлика между ОБД1 и 2, защото моя е на ОБД 2, и да не се наложи да купуваме 2 кабела, а другото което ме интересува е колко струва един кабел, до тук добре, а от къде ще намерих и конфигурираме лаптоп, и него ли ще купуваме? пък и щом ще трябва някой който да му разбира, него от къде ще го вземем, познаваш ли някой от клуба който има съответните познания, освен Тони?

Аз мога да премина един бърз курс при Тони. Все пак и аз съм се занимавал с подобни неща, но доста отдалеко - тоест само ползвах готовия софтуер, но не съм го конфигурирал. Не е нещо сложно за правене, но ми трябва да се видя с него и да ми покаже основните неща. Лап-топ може да носи някой, който идва редовно и има такъв. В краен случай мисля, че няма да е лошо да има един за клуба - евентуално някое бюджетно решение на втора ръка (грифен_файтър се занимава с тези неща и бихме могли да му се помолим за съвет за издръжлива машина на втора ръка). ОБД означава ОнБорд Диагностик. Има ОБД и ОБД2, като втория се използва от Волво. Разликата между двата е в протоколите, които използват за връзка с компютъра, както и буксата, която е с по-малко пинове при ОБД.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#8
unicata Wrote:идеята не е лоша, аз обаче искам да питам има ли разлика между ОБД1 и 2, защото моя е на ОБД 2, и да не се наложи да купуваме 2 кабела, а другото което ме интересува е колко струва един кабел, до тук добре, а от къде ще намерих и конфигурираме лаптоп, и него ли ще купуваме? пък и щом ще трябва някой който да му разбира, него от къде ще го вземем, познаваш ли някой от клуба който има съответните познания, освен Тони?

Аз мога да премина един бърз курс при Тони. Все пак и аз съм се занимавал с подобни неща, но доста отдалеко - тоест само ползвах готовия софтуер, но не съм го конфигурирал. Не е нещо сложно за правене, но ми трябва да се видя с него и да ми покаже основните неща. Лап-топ може да носи някой, който идва редовно и има такъв. В краен случай мисля, че няма да е лошо да има един за клуба - евентуално някое бюджетно решение на втора ръка (грифен_файтър се занимава с тези неща и бихме могли да му се помолим за съвет за издръжлива машина на втора ръка). ОБД означава ОнБорд Диагностик. Има ОБД и ОБД2, като втория се използва от Волво. Разликата между двата е в протоколите, които използват за връзка с компютъра, както и буксата, която е с по-малко пинове при ОБД.
Volvo S40 1998 1.8
Volvo 940 1996 2.0T
Opel Astra 2007 CDTI
Renault Megane 2010 dCi


ex - Volvo S60 2001 2.4
[Image: garagephp.jpg]
Reply

#9
1. идеята е страхотна, подкрепям напълно
2. лап топа може да е личен на някой, който идва на всяка среща или закупен втора ръка предимно за конкретната цел, въпрос на финанси и желание
3. обученият да работи със софтуера трябва да има възможности и желание, т.е. да му се отдават тези неща. Мишо мисля, че е идеален за тази работа, но нека сам си прецени и реши
4. трябва да има близки контакти с касиера, за да се знае кой има право на безплатна диагностика и по колко пъти / иначе този който ще прави диагностиката може да лудне /.
За диагностика на нечленове не би трябвало да има проблем, ако Мишо реши да я направи и срещу одобрен ценоразпис. Все пак не трябва да прилича на изнудване - стани член, за да се възползваш, а да е вид услуга, кой както си прецени

пп: всичко това е при условие, че след внимателна дискусия УС реши да приеме идеята и се пристъпи към нейното изпълнение :!: :!: :!:
We like it hard, we like it fast
We got the biggest amps, man they blast
True metal people wanna rock not pose
Wearin' jeans and leather, not cracker jack clothes
Reply

#10
1. идеята е страхотна, подкрепям напълно
2. лап топа може да е личен на някой, който идва на всяка среща или закупен втора ръка предимно за конкретната цел, въпрос на финанси и желание
3. обученият да работи със софтуера трябва да има възможности и желание, т.е. да му се отдават тези неща. Мишо мисля, че е идеален за тази работа, но нека сам си прецени и реши
4. трябва да има близки контакти с касиера, за да се знае кой има право на безплатна диагностика и по колко пъти / иначе този който ще прави диагностиката може да лудне /.
За диагностика на нечленове не би трябвало да има проблем, ако Мишо реши да я направи и срещу одобрен ценоразпис. Все пак не трябва да прилича на изнудване - стани член, за да се възползваш, а да е вид услуга, кой както си прецени

пп: всичко това е при условие, че след внимателна дискусия УС реши да приеме идеята и се пристъпи към нейното изпълнение :!: :!: :!:
We like it hard, we like it fast
We got the biggest amps, man they blast
True metal people wanna rock not pose
Wearin' jeans and leather, not cracker jack clothes
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)