The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Странни проблеми със запалване на газ/бензин. Стартера?!

#31
И така,да споделя след дългото пътуване какво се случи: Оо чудо,колата се оправи сама Big Grin Да ми беше казала малко по-рано че иска да я поразходя извън града.Та вечерта преди да тръгна извадих входящият маркуч за горивото да видя дали кача помпата.И изненада-кача,но при разкачен маркуч запали от раз и поработи докато изгори останалият бензин в ДВГ-то.Викам си - явно и идва доста бензина на студен старт и се дави.Поставих маркуча пак,понапръсках с ВД40 стъпковото моторче и тръгнах...Оттогава никакви проблеми,чувал съм че стъпковото моторче се смазва от парите на двигателя като загрее и от изпаренията под капака.Явно след дългото каране нон стоп 500км се пораздвижи и засега няма грижи.Влагодаря на всички който помогнаха Smile
П.С.: Как мислите е по-добре,ново стъпково ли да търся или по моргите??На Лагуна-та май е същото..
Reply

#32
И така,да споделя след дългото пътуване какво се случи: Оо чудо,колата се оправи сама Big Grin Да ми беше казала малко по-рано че иска да я поразходя извън града.Та вечерта преди да тръгна извадих входящият маркуч за горивото да видя дали кача помпата.И изненада-кача,но при разкачен маркуч запали от раз и поработи докато изгори останалият бензин в ДВГ-то.Викам си - явно и идва доста бензина на студен старт и се дави.Поставих маркуча пак,понапръсках с ВД40 стъпковото моторче и тръгнах...Оттогава никакви проблеми,чувал съм че стъпковото моторче се смазва от парите на двигателя като загрее и от изпаренията под капака.Явно след дългото каране нон стоп 500км се пораздвижи и засега няма грижи.Влагодаря на всички който помогнаха Smile
П.С.: Как мислите е по-добре,ново стъпково ли да търся или по моргите??На Лагуна-та май е същото..


Attached Files Thumbnail(s)
       
Reply

#33
Някой беше споменал че ново на бош е към 100 лв. Сам си прецени дали ще вземеш ново или от морга. Но според мен е излишно. По добре си почисти старото или го дай да ти го почистят.Има тема във форума за това .
VOLVO 460 1.7i B18EP LPG 1990
Reply

#34
Някой беше споменал че ново на бош е към 100 лв. Сам си прецени дали ще вземеш ново или от морга. Но според мен е излишно. По добре си почисти старото или го дай да ти го почистят.Има тема във форума за това .
VOLVO 460 1.7i B18EP LPG 1990
Reply

#35
Здравейте!

Аз също бих искал да споделя 2 проблема относно запалване. А може и да е един, но с 2 различни симптома.
Значи колата е 460 с 1.8 двигател, моно инжекцион, 1992 година на производство с фабрична газова уредба. Колата е при мен почти 3 месеца, а преди това е карана 7-8 години от баща ми. От около 2 години насам има проблем със загасване. Колата се пали на бензин, работи около 2 сек и загасва. И така докато не се напомпа 2-3 пъти педала на газта като се запали, след това няма проблем. Проблема го прави предимно, когато е топла, например карана е някъде, загасена е за около 2-3 минути и при следващото палене се получава този проблем. Другия случай е още при първото запалване. Напоследък се случва и когато е студена. Карана е при сума ти различни майстори, нито един от тях не може да разбере какъв и от къде е проблема. Другото, което е че си го прави когато си иска и нито един път не го направи в сервиза. А от 2 дни имам и друг проблем. Ключалката за запалване е разбита и се пали с бутон (казвам го, защото може би има някакво значение). За първи път това се случи лятото при баща ми, след като колата беше загряла и беше загасена, при следващ опит за запалване при натискането на бутона се чу едно цъкване и нищо повече, изобщо не завърташе. Колата запали след като поизстина малко. В неделя сутринта запалих колата, тя си загря, отидох до съседния квартал. Като трябваше да си тръгна изобщо не можах да запаля, натискам бутона и нищо не се случва, нито звук, нито нищо. Бутнаха ме и запали. На следващия ден сутринта си запалих колата, отидох на работа и вечерта като си тръгвах отново същия проблем.Отново ме бутнаха и си запали. След като се прибрах я загасих и веднага след това си запали без проблем. На следващия ден сутринта отново същия проблем - натискам бутона и нищо, при мен дори онова "цък" не се чува.

Моля ако някой е имал такъв или подобен проблем да сподели опит или мнение какъв може да е проблема.
Благодаря предварително!
Reply

#36
По описанието ти ти си с мотор B18U. Проблемите са 2 напълно независими един от друг.
Това със запалването и необходимостта да се припомпи газта за да не угасне е ясно. Ти я палиш когато копчето за газта е светнало в позиция газ, защото когато си карал предния път си си карал на газ и просто си я угасил. Обаче на практика заводската газ никога не пали на газ. В момента в който стартера върти тя сама обръща на бензин и след като запали се връща на газ. За да се убедиш в това което ти казвам наблюдавай копчето. Даваш на контакт - светва зелено. Започваш да въртиш да запалиш - свтва оранжево/червеникаво. Запалваш - светва зелено.
И така когато запалиш тя се връша на газ - ОК. Обаче какво се случва когато филтъра на газта и/или мембраните на изпарителя са зели-дали - газта закъснява достатъчно дълго за да успее колата да угасне. Ще кажеш - абе не ме интересува какво прави колата, не искам да ми гасне така. И си прав. Решение - сменяш мембраните на изпарителя. Около 50-тина лева бяха, труда вече зависи от къде си и колко ще те заколят. Ако почнат да ти обесняват, че тоя изпарител вече не става за нищо и за парите за които ще смениш мембраните ще си вземеш нов - обръщаш се и си заминаваш. Исискването ти е да ти почистят изпарителя качествено, по възможност на ултразвук и да ти сложат мембрани ТОЧНО ЗА ТОЗИ ИЗПАРИТЕЛ, не български, не подобни а СЪЩИТЕ!!! Като видиш опаковката им, на стикера трябва да пише твоя модел, марката е Vialle, модела си го погледни.
Друго решение е, както колегата е споменал на предната страница, вечер да я обръщаш на бензин за 1 минутка, за да може сутринта двигателя да си запали с чист бензин. Оставяш да поработи и тогава обръщаш на газ. И тук идва въпросът - ако си на бензин на място и просто натиснеш копчето да обърне на газ, загубва ли си оборотите за момент или пък направо угасва?
Стартера или отказа му да върти. 2 варианта имаш. Бендикса ти не отлепя - ремонт стартер. Но симптомите когато бендикса не отлепя са едно прицъкване и тишина.
Ти казваш, че абсолютно нищо не се случва. ОК. Има тук някъде тема за това... проблем със стартера при загрял двигател
yuckuJackD Wrote:Вероятни причини от личен опит:
1. Ключа - буксата към контактния ключ да е хлабава и да дава контакт когато си поиска. Решение: стягаш я със свинска опашка.
2. Кабелчето от контактния ключ до старера - беше се попрекъснал и когато е студена даваше контакт, но когато загрее от омекването на изолацията ли от какво - когато си поиска, но и студена е отказвала...
3. Стартера - шалтера да се е прецакал. До колкото си спомням е капсулован и не подлежи на ремонт, просто се сменя. Само той струва 60 кинта. Препоръчвам ти да си кажеш точно модела на старера (не просто VOLVO еди кой си ДВГ еди коя си година) и да си го смениш сам. За смяна ще ти вземат 20-30 лева, а си говорим за 4 или 5 болта. Ако пък си още по-тежък и искаш те да ти демонтират и монтират стартера - е не съм го правил да ти кажа колко ще те оръсят .... Smile
4. Динамото (аз така си му викам) да ти презарежда батерията и когато си бил на ход допреди малко да има прекалено много ток. тогава компа не ти позволява да запалиш, а когато си я оставил повечко време и точеца ти се е поизхабил малко в пищене на алармата например, дано да няма утечка ... , тогава тока да е в нормата и да си пали.
5. Лоша връзка на кабела на "-" клемата на батерията към купето. Уж всичко е наред дава контакт и тн обаче стартера смуче бая ток и почват да мигат лапмите в купето и на таблото и в крайна сметка не върти, а изглежда че всичко е ок (тоя пуст кабел го ремонтирах по малките часове извън града на фенрче-запалка в устата не е сред най приятните изживявания)
6. Ако някой има други идеи .... да казва Smile
УСПЕХ
Някъде другаде си говорехме как да се провери дали проблема е в контактния ключ или кабелчето до шалтера на стартера. Ставаше въпрос да се пусне такова кабелче директно от акумулатора (да си на свободна и ръчна ей!) и ако стартера завърти значи е едно от двете. Може пък, понеже спомена, че палиш с копче, самия бутон да ти прави номера...
Ако решиш да сваляш стартера, първо разкачи акумулатора, защото като откачиш захранвенето на стартера, кабелите висят във въздуха и шанса да ги допреш някъде наоколо е огромен, а реално по-добелия е директно вързан към акумулатора, няма прекъсвачи релета и т.н. защити. Последствията от подобна грешка може да ти излязат солено...
Пробвай ги тези неща и кажи какво е станало.
УСПЕХ
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#37
Ами стартера го оправих вчера, като по чудо сутринта запали от раз и закарах на сервиз. Оказа се, че кабела който отива към шалтера се е разкъсал (как е станало това не мога да си обясня) и го оправиха срещу 15лв. По принция първия път, когато ми се случи това със стартера беше лятото и колата беше загряла. Тогава се чуваше това цъкване и тишина, нищо повече. Но в неделя и понеделник дори това цъкване не се чуваше.
А относно другия проблем - по принцип всеки път я оствям на газ и винаги преди да я паля превключвам на бензин. Онова за автоматичното превключване е вярно, в него се убедих преди много време по погрешка. Паля с бутон, защото ключалката е повредена, а това не знам как се оправя. Като превключвам от бензин на газ и обратно винаги спадат оборотите, когато направя прехвърлянето понякога почти загасва ама това смятам, че е нормално за зимата. Избягвам да прехвърлям толкова рано. И пак казвам, че това със загасването си го прави, когато си поиска. Случвало се е в месеца да го направи 5-6 пъти и после за 2-3 месеца нито един път. Започвам да си мисля дали смукача не се запушва, защото до колкото знам е с автоматичен смукач.
Reply

#38
Ами стартера го оправих вчера, като по чудо сутринта запали от раз и закарах на сервиз. Оказа се, че кабела който отива към шалтера се е разкъсал (как е станало това не мога да си обясня) и го оправиха срещу 15лв. По принция първия път, когато ми се случи това със стартера беше лятото и колата беше загряла. Тогава се чуваше това цъкване и тишина, нищо повече. Но в неделя и понеделник дори това цъкване не се чуваше.
А относно другия проблем - по принцип всеки път я оствям на газ и винаги преди да я паля превключвам на бензин. Онова за автоматичното превключване е вярно, в него се убедих преди много време по погрешка. Паля с бутон, защото ключалката е повредена, а това не знам как се оправя. Като превключвам от бензин на газ и обратно винаги спадат оборотите, когато направя прехвърлянето понякога почти загасва ама това смятам, че е нормално за зимата. Избягвам да прехвърлям толкова рано. И пак казвам, че това със загасването си го прави, когато си поиска. Случвало се е в месеца да го направи 5-6 пъти и после за 2-3 месеца нито един път. Започвам да си мисля дали смукача не се запушва, защото до колкото знам е с автоматичен смукач.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)