Efri 740 Wrote:Слушай Мевдо и Пангев.
Мевдо ти е казал най точно как се прави.
Така беше и при мене, последните няма никакъв достъп.
Сменяш всичките както ти казва Бат Бойко, а здравите за резерва...Сменяй и дерзай.
1. Развиват се
гайките, които свързват металните тръбички към дюзите (в единия край) и към помпата (в другия)*.
2. Преместват се
металните тръбички, може и някои от гумените такива м/у дюзите (те са просто "нанизани") - да не пречат. Ако сте по-прецизни, може и само с демонтаж на едната двойка да минете.
3. ...След което вече има достъп (горе-долу) до самите
свещи и свалянето им вече е въпрос на техника (или липсата й + търпение :wink: ). И после - по обратния ред.**
* За тях във VADIS пише, че се затягат със сила 22.5Nm (за това питах). Оказа се, че това си е яко затягане - за втори път виждам техниката, при която вместо да се напъваш с ключа, просто подбутваш няколко пъти по-рязко.
** Първото палене след монтажа може да е малко по-трудно (поне докато се обезвъздуши системата, за което има и други начини).
В крайна сметка, отидох (08.01.2008) на майстор, `щото нямах подходящи инструменти (освен изброените се оказа много полезно и едно маркуче, което послужи като удължител при изваждянето и поставянето на свещите/гайките им - да се уцелят гнездата и т.н... Оказа се, че само първата (която вече бях сменил, но не усетих особено подобрение) е била сдала съвсем багажа, но за по-сигурно подмених всичките. При следващото падане на температурите под 0°С ще се види дали проблемът е бил в тях. 8)
10х на всички, взели отношение... и
ДА ВИ Е ЧЕСТИТА НОВАТА 2008-МА ГОДИНА!