12-24-2007, 11:13 AM
Venstan, ако питаш за Ламбда сондата на 850-тките - намира се на единичната ауспухова тръба пред катализаторното гърне, след фланеца на който са закачени 5-те изходни тръби, които се сливат в една.
Понеже си смених скоро моята - имам информация по въпроса.
Та препоръчвам Ви да си я купите оригиналната от Бош /в София има в магазина на ул. Сребърна, след кръстовището с бул. Черни връх в посока към Ем. Марков ... магазина е в дясно.
В МПФ искат над 200 лв., а там е 178 лв. универсалната сонда, четири жилна /каквато е необходима за модела 850/, т.е. сондата може да е универсална/по-евтина/ или титаниева /на двойна цена/. Модела до 1994 е с 1 бр. Л-да сонда само!
В Скантех предлагат някаква, но не е Бош и е за 125 лв. сигурно също си става, но във Волвото заводски слагат на Бош. /Е цената е средна, но не е като в МПФ!/
Има и други производители, това Вие си търсите и преценявате.
В следващите години се появява още един брой сонда в последните еС 70-тки /2 бр. като другата е след катализаторното гърне /същия модел сонда/.
А в еС80 вече са ... 2 и 4-ри броя! ... Но там за подробности ще питате еС 80-ткаджийте.
Детайл:
Има и титаниева, която е на цена над 300 лв. в Бош, и има един червен проводник от четирите, а в МПФ ... е около или над 400 лв., но май няма нужда, освен ако не е за Т-5 модела... :roll:
Когато имам възможност, ще я снимам, но мисля че в руския сайт беше обяснено със снимки, как се сменя ... и дори са прекалили с детайлите, като в научен труд, което ... може и да не е зле за някой. :glasses11:
Виж ги тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvo850.ru/sdelay/liambda.htm">http://www.volvo850.ru/sdelay/liambda.htm</a><!-- m -->
Лесно сондата може да се види като се отвори капака и отзад /ако няма турбо/ гледате отходната част на генерацията и там сондата се впива като пиавица в тръбата и от нея излиза сноп жици скрити в шлаухче, което се връща към електрониката за управление на бензиновата и въздушна смес.
Смяната е най-лесна обаче отдолу, когато колата е на канал. :!: Пазете си оригиналната сонда след сваляне, защото накрайника на Волво е специфичен, а Бош дават сондата с универсален куплунг, който се връзва на срязаната жица на старата сонда, но са го направили достатъчно добре и защитено от влага и кал, така че да е без проблемно. Реално в МПФ този куплунг е оригинален за Волво, но са турили отгоре върху цената 50 лв. и повече...
Смяната не е трудна и можете ако имате канал - да си я смените сами или като ширпотреб в някой сервиз, когато Ви оправят нещо по-трудно, за закръгляне на цената /или почерпката/ :twisted:
Успех с Ламбдите ...
Понеже си смених скоро моята - имам информация по въпроса.
Та препоръчвам Ви да си я купите оригиналната от Бош /в София има в магазина на ул. Сребърна, след кръстовището с бул. Черни връх в посока към Ем. Марков ... магазина е в дясно.
В МПФ искат над 200 лв., а там е 178 лв. универсалната сонда, четири жилна /каквато е необходима за модела 850/, т.е. сондата може да е универсална/по-евтина/ или титаниева /на двойна цена/. Модела до 1994 е с 1 бр. Л-да сонда само!
В Скантех предлагат някаква, но не е Бош и е за 125 лв. сигурно също си става, но във Волвото заводски слагат на Бош. /Е цената е средна, но не е като в МПФ!/
Има и други производители, това Вие си търсите и преценявате.
В следващите години се появява още един брой сонда в последните еС 70-тки /2 бр. като другата е след катализаторното гърне /същия модел сонда/.
А в еС80 вече са ... 2 и 4-ри броя! ... Но там за подробности ще питате еС 80-ткаджийте.
Детайл:
Има и титаниева, която е на цена над 300 лв. в Бош, и има един червен проводник от четирите, а в МПФ ... е около или над 400 лв., но май няма нужда, освен ако не е за Т-5 модела... :roll:
Когато имам възможност, ще я снимам, но мисля че в руския сайт беше обяснено със снимки, как се сменя ... и дори са прекалили с детайлите, като в научен труд, което ... може и да не е зле за някой. :glasses11:
Виж ги тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvo850.ru/sdelay/liambda.htm">http://www.volvo850.ru/sdelay/liambda.htm</a><!-- m -->
Лесно сондата може да се види като се отвори капака и отзад /ако няма турбо/ гледате отходната част на генерацията и там сондата се впива като пиавица в тръбата и от нея излиза сноп жици скрити в шлаухче, което се връща към електрониката за управление на бензиновата и въздушна смес.
Смяната е най-лесна обаче отдолу, когато колата е на канал. :!: Пазете си оригиналната сонда след сваляне, защото накрайника на Волво е специфичен, а Бош дават сондата с универсален куплунг, който се връзва на срязаната жица на старата сонда, но са го направили достатъчно добре и защитено от влага и кал, така че да е без проблемно. Реално в МПФ този куплунг е оригинален за Волво, но са турили отгоре върху цената 50 лв. и повече...
Смяната не е трудна и можете ако имате канал - да си я смените сами или като ширпотреб в някой сервиз, когато Ви оправят нещо по-трудно, за закръгляне на цената /или почерпката/ :twisted:
Успех с Ламбдите ...
КЛАСИЧЕСКИ Volvo мислител... 850 GLT "АА" до 2009 г.
2009-2014: Ford Mondeo 2.0 TDCi Duratorg, Estate Wagon - Giha, Geartronic .07.2003 г.
Ех... минало!
От 2014 г. насетне стига лигавщини: "Всичко или нищо" Mercedes Benz!
За контакт:
GSM: 088 99 00 911 - BOYCH
boych@abv.bg
2009-2014: Ford Mondeo 2.0 TDCi Duratorg, Estate Wagon - Giha, Geartronic .07.2003 г.
Ех... минало!
От 2014 г. насетне стига лигавщини: "Всичко или нищо" Mercedes Benz!
За контакт:
GSM: 088 99 00 911 - BOYCH
boych@abv.bg