The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined variable $thumblist - Line: 1033 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1033 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Упражнение с едно арматурно табло..

#1
Здравейте колеги, от скоро имам една 960-ка и полека започнах да я стягам.
Колата беше с поразбита предница (шарнири, биалетки,..) но мина през Севдо и сега е ОК. За което много му благодаря.
Има още неща за оправяне но май не са страшни.

Един друг от проблемите който имаше е неработещ нивомер за бензина. Това много ме дразнеше и тази събота се хванах да разбера къде е проблема.
Ето какво приключение се получи..

Прегледах във VADIS за какво става въпрос. Още от самото начало подозирах проблем в таблото защото при даване на контакт леко трепват всички стрелки, само стрелката на нивомера не помръдва. Все пак първо се хванах да проверя че датчика в резервоара работи. Следвайки инструкциите от VADIS направих проверка която само ме обърка и не даде резултат.
Трябваше да байпасна датчика с 68 омов резистор и стрелката да отчете 3/4 пълно. Нищо не постигнах.

Реших да свалям таблото. Понадъхах се малко (щото знаех че е много пипкаво и има риск да счупя нещо) отпечатах си инструкции от VADIS как и какво се сваля и започнах. Свалих разните лайсни и панели отпред и се добрах до таблото, откачих го но не посмях на първо време да му откопчавам буксите отзад.
В крайна сметка се след доста чудене и гъзене се наложи.
Най-много се плашех от едно нещо което се чудех дали е кабел,
жило или маркуч - извадих го много трудно. Оказа се че е маркуч и
влиза във манометъра за турбото.
Първо прозвъних кабелите от резервоара до индикатора в
таблото - бяха си ОК.
Прегледа на таблото не даде резултат и съботата свърши.

На всичкото отгоре ми изчезнаха мигачите и аварийните светлини - бях с разглобен салон и още една повреда. Направо ми се плачеше.

В неделя сутрин продължих с нови сили.
Пак след съветване с VADIS се добрах до блока с релетата - само дето не успях да видя описани никъде релета за мигачите. Внимателно преглеждах всеки кабел и всяка букса чудейки се къде и какво съм откачил. Всичко изглеждаше здраво. Реших да се върна към нивомера - все пак заради него стигнах до тук.

След една малка почивка с кафенце огледах пак таблото, този път със закачени букси и на контакт, и с мултицет установих че не идва ток до нивомера. Свалих го пак и след проследяване и прозвъняване на пътечките по платката му най-накрая открих причината - студена спойка!! Платката е прозрачна и тънка гъвкава пластмаса и вероятно от някакво напрежение и/или вибрации се е прецакала спойката.
Дотук добре. Презапоих, закачих таблото, датчика тръгна!

Обнадежден продължих да си търся изчезналите мигачи. След свалянето на ключа за аварийните светлини установих че нещо в него се търкаля при клатене. Беше нещо много малко и леко. Помислих че е някакво очупено парченце пластмаса но в крайна сметка разглобих ключа.
Оказа се че релетата и мултивибратора за мигачите са в ключа за аварийните светлини! А нещото което се търкаляше е малка пружинка - има две такива и едната се е извадила докато съм разглобявал таблото и съм вадил ключовете. Огледах платката с релетата и след прозвъняване и мерене, докарах мигачите да работят като подам маса на едно от крачетата на релето.
Чудех се къде и как се е изгубила тази маса, когато случайно прекарах леко пръст по зеления лак на платката и част от него заедно с една писта от платката се отлепи.
По внимателно вглеждане показа че въпросната пружинка се е откачила, окъсила е нещо и въпросната писта е изиграла ролята на бушон, като се е прекъснала в една мааалка точица. Уфф, отпочинах си. Закачих злополучната пружинка, запоих мостче на мястото на бушонираната писта и мигачите тръгнаха. Сглобих си таблото и вече беше 18.00 часа в неделя. Загубих два дни и не успях да дойда на срещата във Варна, но поне в края на деня се чуствах щастлив че съм успял да се преборя с плетеницата кабели под таблото. Къде с четене и гледане, къде с почесване и чудене, къде с късмет но резултата е - работещ нивомер, което и беше целта на упражнението което ми беше за първи път. Ето и малко снимков материал..
Reply

#2
Здравейте колеги, от скоро имам една 960-ка и полека започнах да я стягам.
Колата беше с поразбита предница (шарнири, биалетки,..) но мина през Севдо и сега е ОК. За което много му благодаря.
Има още неща за оправяне но май не са страшни.

Един друг от проблемите който имаше е неработещ нивомер за бензина. Това много ме дразнеше и тази събота се хванах да разбера къде е проблема.
Ето какво приключение се получи..

Прегледах във VADIS за какво става въпрос. Още от самото начало подозирах проблем в таблото защото при даване на контакт леко трепват всички стрелки, само стрелката на нивомера не помръдва. Все пак първо се хванах да проверя че датчика в резервоара работи. Следвайки инструкциите от VADIS направих проверка която само ме обърка и не даде резултат.
Трябваше да байпасна датчика с 68 омов резистор и стрелката да отчете 3/4 пълно. Нищо не постигнах.

Реших да свалям таблото. Понадъхах се малко (щото знаех че е много пипкаво и има риск да счупя нещо) отпечатах си инструкции от VADIS как и какво се сваля и започнах. Свалих разните лайсни и панели отпред и се добрах до таблото, откачих го но не посмях на първо време да му откопчавам буксите отзад.
В крайна сметка се след доста чудене и гъзене се наложи.
Най-много се плашех от едно нещо което се чудех дали е кабел,
жило или маркуч - извадих го много трудно. Оказа се че е маркуч и
влиза във манометъра за турбото.
Първо прозвъних кабелите от резервоара до индикатора в
таблото - бяха си ОК.
Прегледа на таблото не даде резултат и съботата свърши.

На всичкото отгоре ми изчезнаха мигачите и аварийните светлини - бях с разглобен салон и още една повреда. Направо ми се плачеше.

В неделя сутрин продължих с нови сили.
Пак след съветване с VADIS се добрах до блока с релетата - само дето не успях да видя описани никъде релета за мигачите. Внимателно преглеждах всеки кабел и всяка букса чудейки се къде и какво съм откачил. Всичко изглеждаше здраво. Реших да се върна към нивомера - все пак заради него стигнах до тук.

След една малка почивка с кафенце огледах пак таблото, този път със закачени букси и на контакт, и с мултицет установих че не идва ток до нивомера. Свалих го пак и след проследяване и прозвъняване на пътечките по платката му най-накрая открих причината - студена спойка!! Платката е прозрачна и тънка гъвкава пластмаса и вероятно от някакво напрежение и/или вибрации се е прецакала спойката.
Дотук добре. Презапоих, закачих таблото, датчика тръгна!

Обнадежден продължих да си търся изчезналите мигачи. След свалянето на ключа за аварийните светлини установих че нещо в него се търкаля при клатене. Беше нещо много малко и леко. Помислих че е някакво очупено парченце пластмаса но в крайна сметка разглобих ключа.
Оказа се че релетата и мултивибратора за мигачите са в ключа за аварийните светлини! А нещото което се търкаляше е малка пружинка - има две такива и едната се е извадила докато съм разглобявал таблото и съм вадил ключовете. Огледах платката с релетата и след прозвъняване и мерене, докарах мигачите да работят като подам маса на едно от крачетата на релето.
Чудех се къде и как се е изгубила тази маса, когато случайно прекарах леко пръст по зеления лак на платката и част от него заедно с една писта от платката се отлепи.
По внимателно вглеждане показа че въпросната пружинка се е откачила, окъсила е нещо и въпросната писта е изиграла ролята на бушон, като се е прекъснала в една мааалка точица. Уфф, отпочинах си. Закачих злополучната пружинка, запоих мостче на мястото на бушонираната писта и мигачите тръгнаха. Сглобих си таблото и вече беше 18.00 часа в неделя. Загубих два дни и не успях да дойда на срещата във Варна, но поне в края на деня се чуствах щастлив че съм успял да се преборя с плетеницата кабели под таблото. Къде с четене и гледане, къде с почесване и чудене, къде с късмет но резултата е - работещ нивомер, което и беше целта на упражнението което ми беше за първи път. Ето и малко снимков материал..


Attached Files Thumbnail(s)
                       
Reply

#3
Това е добре че си успял да оправиш това което те е тормозело.
Така човек засилва любовта си към колата - колкото повече я пипа и пооправя.

п.п. за има проблем на 940 2,3 бен. - халогените - незнам кой кабел какво трябва да има на ключа? След ключа всичко е наред. При него невлизат правилните тоци!
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply

#4
Това е добре че си успял да оправиш това което те е тормозело.
Така човек засилва любовта си към колата - колкото повече я пипа и пооправя.

п.п. за има проблем на 940 2,3 бен. - халогените - незнам кой кабел какво трябва да има на ключа? След ключа всичко е наред. При него невлизат правилните тоци!
Основател на ВКБ с членска карта 00008.
Бивш член на УС. Volvo S80 D5 2003.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)