Posts: 147
Threads: 13
Thanks Received:
0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Mar 2009
Reputation:
0
Скоростните кутии М56, М58, М59 се смазват от маслена мъгла.
В студено време ,сгъстеното масло се разпръсква от зъбното колело на задната предавка по вътрешните стени на кутията неравномерно, а по-точно локално. Цялото разпръскване(аерация и т.н.) става по време на движение на автомобила . До този момент ,валовете и зъбните колела най-близки до "маслената вана" ,са неподвижни . Тези кутии се отнасят към най-натоварените от механична гледна точка ,благодарение на тривалната конструкция ,която от своя страна пък позволява компактни размери.
По време на ускорение ,маслото от синхронизаторите на 3-та и 4-та передавка се разпръсква по стените стенки . В моментът Х включването на 3-та передавка става практически "на сухо". Освен това синхронизаторът на 3-та передавка се намира в най- далечния горен ъгъл на кутията и маслото попада там последно .
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.clubvolvo.ru">http://forum.clubvolvo.ru</a><!-- m -->
В тази връзка ,всякакви експерименти с масло с различен вискозитет от 75W/80 ротговарящо на стандарт Volvo 97305 , са неуместни.Между другото ,цената на оригиналното масло в Мото-Пфое и тези на DuraBlend GL-4 75W-80 и ELF Tranself TRZ са практически идентични.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.turbobricks.com">http://forums.turbobricks.com</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.k-jet.org">http://www.k-jet.org</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.svenska200klubben.se">http://forum.svenska200klubben.se</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.svenska85x70klubben.se/forum/">http://www.svenska85x70klubben.se/forum/</a><!-- m -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.matthewsvolvosite.com">www.matthewsvolvosite.com</a><!-- w -->