Posts: 39
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Моля за малко лични мнение !?!
S40 2.0 16V 1996 - 140к.с. джантите ми са 6Jx15x44 и съм с гуми 205х50х15 -- Пирели П6000
за размера на гумите в Autodata пише:
"195x55x15 85H или 205x50x15 или 205x55x15 87V"
Живо ме интерисува мога ли при смяната да премина към размер
195х60х15. Сами разбирате зора ми ?!? Разликата в цените на "нископрофилните" и "нормалните" гуми е драстична.
Още повече, че когато проверих на руските сайтове се учудих, че там модела се предлага единствено с нуми 195х60х15 ?
защо ли може би и техните пътища са като нашите
моля за инфо и личен опит с различните размери....
PS: Освен всичко друго масово е мнението, че ако премина към по-тънките гуми ще реализирам и икономия на гориво и то се говори за около 1 литър на 100 км. Някой може ли да потвърди или отрече това, но на база личен опит. Наслушах се на легенди...
Posts: 39
Threads: 9
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Моля за малко лични мнение !?!
S40 2.0 16V 1996 - 140к.с. джантите ми са 6Jx15x44 и съм с гуми 205х50х15 -- Пирели П6000
за размера на гумите в Autodata пише:
"195x55x15 85H или 205x50x15 или 205x55x15 87V"
Живо ме интерисува мога ли при смяната да премина към размер
195х60х15. Сами разбирате зора ми ?!? Разликата в цените на "нископрофилните" и "нормалните" гуми е драстична.
Още повече, че когато проверих на руските сайтове се учудих, че там модела се предлага единствено с нуми 195х60х15 ?
защо ли може би и техните пътища са като нашите
моля за инфо и личен опит с различните размери....
PS: Освен всичко друго масово е мнението, че ако премина към по-тънките гуми ще реализирам и икономия на гориво и то се говори за около 1 литър на 100 км. Някой може ли да потвърди или отрече това, но на база личен опит. Наслушах се на легенди...
Posts: 1,570
Threads: 39
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
нямаш грижи аз съм точно с 195/60/15 и си карам цяло лято без проблем. това с икономията не знам ама нали като триенето е по-малко трябва да има и икономия. я някой ако е в час с да ни светне ама обосновано
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...
Posts: 1,570
Threads: 39
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
нямаш грижи аз съм точно с 195/60/15 и си карам цяло лято без проблем. това с икономията не знам ама нали като триенето е по-малко трябва да има и икономия. я някой ако е в час с да ни светне ама обосновано
VOLVO S40 1998 100kW (140к.с.) 5 MANUAL 183Nm минало
VOLVO S60 D5 2006 136kW (185к.с.) 6 MANUAL 400Nm минало
VOLVO XC60 2013 158kW (215к.с.) 6 AUTOMATIC 440Nm настояще
VOLVO бъдещето е неизвестно...
Posts: 769
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Обосновано е, и аз съм чувал че по широките гуми вдигат разхода, по голямо съпротивление, значи повече мъка за двигателя да го преодолее, а колкото до съвместимости и размери си има калкулатор да се избере гума с диаметър, малкимално близо до "оригиналния"
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.gumi.bg/public/home/home.php">https://www.gumi.bg/public/home/home.php</a><!-- m -->
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър
Posts: 769
Threads: 11
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Обосновано е, и аз съм чувал че по широките гуми вдигат разхода, по голямо съпротивление, значи повече мъка за двигателя да го преодолее, а колкото до съвместимости и размери си има калкулатор да се избере гума с диаметър, малкимално близо до "оригиналния"
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.gumi.bg/public/home/home.php">https://www.gumi.bg/public/home/home.php</a><!-- m -->
Всеки ден, започващ с над 300 коня под капака е добър
Posts: 93
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2006
Reputation:
0
Аз съм с V40 и лятото карам с 195/60/15, а зимата - 185/65/15 (по-тесни и по високи, та да гази по добре в кишата ;-) За разхода е така, но чак пък 1/100 ... :lol:
Volvo V40, 2000, 1.8, 16V
Posts: 93
Threads: 8
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2006
Reputation:
0
Аз съм с V40 и лятото карам с 195/60/15, а зимата - 185/65/15 (по-тесни и по високи, та да гази по добре в кишата ;-) За разхода е така, но чак пък 1/100 ... :lol:
Volvo V40, 2000, 1.8, 16V
Posts: 5,308
Threads: 198
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2006
Reputation:
0
цял литър ба сто ако е икономията аз 6те си сложа 155-ци и ще карам по-внимателно :-), найстина има икономия, но не може да се усети тъй като е не повече 100-200 грама, даже и тези са много.
А за гумите трябва едно да се има наум тъй като при по-голям диаметър изминаваш по-голямо растояние, но скоростомера отчита по-ниска скорост, което зна4и 4е е възножно ако караш на ръба на радарите колата да те подведе и да се окажа че караш по-бързо от отчетеното, има и друго при по-голям диаметър се увеличава разхода, тъй като с един оборот на гумата изминаваш по-голямо разстояние което значи че товариш повече двигателя и пак имаш някакво минмалмо увеличение на разхода което пак е незабележимо, но го има.
Volvo 360GLE лети с попътен вятър :-), а да и едно S70 2.5 TDI не него не му требе попътен ветър
Не повтаряй грешките на другите, така твойте ще са УНИКАЛНИ :-)
Вече не се казва "Върви на майната си", а се казва: "Ходи в Русия"
Posts: 5,308
Threads: 198
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2006
Reputation:
0
цял литър ба сто ако е икономията аз 6те си сложа 155-ци и ще карам по-внимателно :-), найстина има икономия, но не може да се усети тъй като е не повече 100-200 грама, даже и тези са много.
А за гумите трябва едно да се има наум тъй като при по-голям диаметър изминаваш по-голямо растояние, но скоростомера отчита по-ниска скорост, което зна4и 4е е възножно ако караш на ръба на радарите колата да те подведе и да се окажа че караш по-бързо от отчетеното, има и друго при по-голям диаметър се увеличава разхода, тъй като с един оборот на гумата изминаваш по-голямо разстояние което значи че товариш повече двигателя и пак имаш някакво минмалмо увеличение на разхода което пак е незабележимо, но го има.
Volvo 360GLE лети с попътен вятър :-), а да и едно S70 2.5 TDI не него не му требе попътен ветър
Не повтаряй грешките на другите, така твойте ще са УНИКАЛНИ :-)
Вече не се казва "Върви на майната си", а се казва: "Ходи в Русия"
|