The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Неадекватни моторчета за реглаж на фаровете - V40

#1
Здравейте, след тази операция моторчетата за реглаж на фаровете ми се държат малко неадекватно. Местят рефлекторите както трябва, но при вибрации (удар по фара, минаване през дупка или друсане от павета) моторчетата издават бръмчащ звук - предполагам движение с честа смяна на посоката без значителна промяна в положението, като това влияе дори на радиото в колата ми.

Въпросът ми е - какво представлява електрониката вътре в моторчето, имат ли някакви датчици за промяна на положението на рефлектора и може ли това да се дължи на неправилно регулиране на фаровете? Интересното е, че "побългаряването" го извърших само на левия фар (десният си е здрав), а този ефект се появи и на десния, и то може би по-често, отколкото на левия! И двата фара минаха реглаж "на око" в гаража.
Reply

#2
При мен имаше същия ефект след "побългаряването" на фара (твоето е класи над моето, аз набих квадратни гайки в пластмасата). Оправи се след реглаж на фаровете. Получаваше се заради лош реглаж на страничната посока. Забелязах, че когато фара бяга настрани моторчето се включва при вибрации и нанася някаква корекция.
------------------------------------------
Volvo V40 1997, 2.0
Reply

#3
Здравейте колеги,от снимката на колегата .tonter.е видно ,че модификацията е направена на външната неподвижна част на фара/моторчето движи рефлектора/ , не мисля ,че там е проблема.Аз имах преди година подобен проблем и го реших лесно.Първо да спомена ,че в фара няма крайни изключватели за съответното положение,а това положение се следи от електронна схема поместена в кутийката на моторчето.В същата тази кутийка има и потенциометър които се движи заедно с моторчето което движи и рефлектора,така че при различен наклон на рефлектора потенциометъра има различно съпротивление.В копчето на конзолата на колата също има потенциометър чийто съпротивление също се мени при различните положения 0,1,2,3 и така като пример при положение 1 съпротивлението на потенциометъра е 500 ома,моторчето ще върти докато съпротивлението на потенциометъра в кутийката не стане 500 ома /това се следи от една интегрална схема/.При мен този потенциометър /на конзолата в купето/беше пълен с фин прах и не правеше добър контакт/стойноста на съпротивлението се менеше при тръскане /и от там и моторчето се стремеше да се нагоди към тази променяща се стойност,в резултат на което фаровете ми ''танцуваха'' нагоре-надолу.Решението-взех почистващ спрей за потенциометри и контакти , разглобих и напръсках копчето на конзолата и двата фара и проблема изчезна.Ако сте на'' вие'' с електрониката ,тази процедура може да се направи от всеки радио-телевизионен техник пък и те имат
съответните консумативи.Дано съм бил полезен.Поздрави :wink:
Reply

#4
Браво колега sea_iron_man!
Страхотно обяснение! Толкова се чудех и аз от какво така се разместват фаровете от време на време. Още довечера разглобявам да почиствам Smile Поздрави
Volvo S40 2.0 '96 B4204S
PK 0500 HP
Reply

#5
Аз преди да прибягвам към чистене на потенциометри, мисля да мина един по-кадърен реглаж - до сега карах навън на тъмно и вече съм 100% убеден, че фаровете ми са забити прекалено надолу Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)