Posts: 114
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2010
Reputation:
0
Напълно възможно е колега, просто споделям инфо от форум за тунинг на Т4 където пишат американци, финландци, хървати и т.н. и всеки споделя какво е правил и какви проблеми е срещнал. За VVT прочетох във owners manual и там пише че B4194T2 мотора я има. Факт е обаче, че карантиите на Т мотора са много по-здрави от тези на Т2 и държат повече. За слаби биели и тънки стени знам за B4204T, а не за B4194Т, но всичко е възможно. За MAP от теб разбирам за Мк2, но за грешката на MAF(mass air flow) при Мк1 да ти кажа май си я има, защото потока се отчита и се подава като напрежение с праг 4.98V. Напрежението мине ли границата от 4.98V дебитомера не може да отчете по-големите стойности и дава грешка. В интерес на истината нямам представа обаче тия 4.98V дали са за макс. 250к.с. или 260к.с., а може и по-малко.
'98 S40 T4 - 173.5 whp -> <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc">http://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc</a><!-- m -->
Posts: 645
Threads: 30
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2009
Reputation:
0
war_hawk Wrote:Напълно възможно е колега, просто споделям инфо от форум за тунинг на Т4 където пишат американци, финландци, хървати и т.н. и всеки споделя какво е правил и какви проблеми е срещнал. За VVT прочетох във owners manual и там пише че B4194T2 мотора я има. Факт е обаче, че карантиите на Т мотора са много по-здрави от тези на Т2 и държат повече. За слаби биели и тънки стени знам за B4204T, а не за B4194Т, но всичко е възможно. За MAP от теб разбирам за Мк2, но за грешката на MAF(mass air flow) при Мк1 да ти кажа май си я има, защото потока се отчита и се подава като напрежение с праг 4.98V. Напрежението мине ли границата от 4.98V дебитомера не може да отчете по-големите стойности и дава грешка. В интерес на истината нямам представа обаче тия 4.98V дали са за макс. 250к.с. или 260к.с., а може и по-малко.
правилно си разбрал тънките цилиндри и тънките биели са при b4204t ....който е 1950 кубика ,а вашите са 1850 ,но! са пък с по дебели стени
Абе т4-ката няма грешка като цяло....Само и ако бяха с twinscroll на турбото ...Даже май по-късните вече го имат....
Купувам (малката)дясната част от ножа под предната броня на с/в40...
Posts: 1,412
Threads: 41
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Sep 2007
Reputation:
1
Мисля, че използването на променливите фази на газоразпределение е грешен подход. Принципно, всички тунери бягат от тях. Много по-лесно е да се сложи т.нар "спортен" вал...да се увеличи времето за отваряне на клапаните....отколкото да си играеш с разни хидравлични системи...правени за.....икономия Грешката от MAF-a най вероятно не идва от него (принципно повечето датчици в автомобила работят до 5V)...а от компютъра, който не разбира какво става... т.е компа си мисли че постъпва определено количество въздух и си регулира...там каквото си регулира, обаче от обратната връзка ламбдата/ламбдите, получава инфо, че смесите, нещо не са наред (а смесите са: бедни....най-лошия възможен вариант)...и се шашка Т.е, някой трябва да го пренастрои, за да отчита повечето вуздух. Това е моята логика... а дали е вярна - да каже някой настройващ ECU-та
До колкото знам, това че дадени бутала са по-леки и по-малки от други....има само хубави страни (това, ако са запазани якостните им качества разбира се). А за стените на цилиндрите... ами трябва да се обърне внимание на охлаждането....както на охладителната течност, така и на маслото
Общо взето, когато се прави нещо сериозно по двигателя, трябва да се обърне внимание на всеки датайл.
Разгледайте този линк....и друг път съм го давал, ама беше преди доста време <!-- m --><a class="postlink" href="http://195.159.109.134/vemsuk/forum/index.php/topic,497.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://195.159.109.134/vemsuk/forum/ind ... 497.0.html</a><!-- m -->
Volvo V40 2.0 1998
Posts: 126
Threads: 5
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Feb 2007
Reputation:
0
LeecH Wrote:да каже някой настройващ ECU-та И аз това чакам от доста време в тоя форум, ама нейсе. Няма ли някой да изкочи с оферта за чипосване/препрограмиране/piggy-back или какъвто и да било друг вариант за настройка на преработен B4194T. Механиката мога да си я спретна що-годе, но пустите настройки .... :?
Posts: 911
Threads: 67
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Oct 2008
Reputation:
0
Toreto Wrote:LeecH Wrote:да каже някой настройващ ECU-та И аз това чакам от доста време в тоя форум, ама нейсе. Няма ли някой да изкочи с оферта за чипосване/препрограмиране/piggy-back или какъвто и да било друг вариант за настройка на преработен B4194T. Механиката мога да си я спретна що-годе, но пустите настройки .... :? Пробвал ли си при TST Racing Миро и Келеша от Варна ?
Това му е профила във тунингфорума може да му драснеш и да му искаш номер <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tuning.bg/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=108" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.tuning.bg/forum/memberlist.p ... file&u=108</a><!-- m -->
Лоши думи за тях не съм чул !
А какво Ауди А3 куатро са направили 550 коня мой беше :х
340gle ,1988,1.7,80hp-минало
850,1992,B5252F,2.5i,20v,170hp-минало
V40 ,1997,B4204S,2.0i,16v,140hp-минало
S40,1997,B4218S,1.8i,16v,115hp-минало
C70,1999,B5234T3,2.3 Turbo,240hp-настояще
V40,1997,B4218S,1.8i,16v,115hp-настояще
Posts: 645
Threads: 30
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2009
Reputation:
0
Този Келеш май не е лош като майстор ,но по прочетеното тук там взе доста парянги.....
Купувам (малката)дясната част от ножа под предната броня на с/в40...
Posts: 114
Threads: 6
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Aug 2010
Reputation:
0
Някой знае ли какво е налягането на турбото при Т4ката. Някъде бях чел за 0.7, за 0.8, че и за 0.9 бара за сток Т4?
'98 S40 T4 - 173.5 whp -> <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc">http://www.youtube.com/watch?v=MgEc1gSBEkc</a><!-- m -->
Posts: 645
Threads: 30
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Apr 2009
Reputation:
0
war_hawk Wrote:Някой знае ли какво е налягането на турбото при Т4ката. Някъде бях чел за 0.7, за 0.8, че и за 0.9 бара за сток Т4? И аз все за различни налягания чувам ,но най-често за 0.8 съм чувал...Въпреки ,че ако съдя по сметки които съм правил за моята и оборотите на които е дадена мощност по скоро и към 0.9 да е...Аз първото ми нещо на моята беше бууст метър да сложа ,че да гледам
Купувам (малката)дясната част от ножа под предната броня на с/в40...
Posts: 541
Threads: 25
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
war_hawk Wrote:VolvoFan Wrote:war_hawk Wrote:До колкото знам 300к.с. е прага за сток карантии за Т4.
Ами не точно. Това е прага на първата генерация турбо мотори на т4 и 2.0т. Следвашия модел след 2001 държи учудващо много повече. В момента има едно волво на 521 коня със стандартния мотор. Човека има и бутала и биели в шкафа и чака да се счупи но уви :lol:
Не съм съгласен, че 2.0Т и Т4 имат един праг. Останал съм с впечатление, че Т4 мк1 ( с неговите си части) държи до 300к.с. и то беше ограничен от дюзи и това съм го чел в английски форуми. За 2.0 мотора доколкото си спомням държеше до 250к.с. и то заради прословутите биели, защото те издържат до там. Не ми се рови пак да търся, но съм почти сигурен за това, което пиша.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forums.swedespeed.com/showthread.php?35089-Volvo-S40-T4-300bhp" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.swedespeed.com/showthread ... -T4-300bhp</a><!-- m -->
Лично съм го проверил и съм го счупил. 2.0Т нямаше проблеми на 270 коня. На 300 биелата се показа през блока да види кой е тоя идиот дето я тормози. :lol:
Тои проблем е и донякъде в управлението на турбината. Ако изсипеш цялото налягане изведнъж (да ти чупи вратът дет се казва) тогава се чупи мотора. Но ако настроиш налягането да идва плавно в обороти тогава мотора ще държи много повече. За това вече се иска електорнно управление на налягането. Хърватина, примерно, който е на 521 коня със стандартния мотор си е настроил налягането по следниа начин:
3500 1.4 бара
3800 1.7 бара
4000 2 бара
4500 2.3 бара
Posts: 541
Threads: 25
Thanks Received: 0 in 0 posts
Thanks Given: 0
Joined: Jan 2006
Reputation:
0
Ако нямате нищо против да внеса малко яснота по офтопика понеже съм тествал всякакви варианти до 350 коня
-Проблема с дбитомера идва от това, че той не може да мери над определено количество въздух и ако дава грешка (което не помня дали беше така) е именно от тавана на волтажа, а не от ламбда сондата.
-Проблема с 2.0 и т4 моторите от първата генерация идва единствено от биелите. Има и проблем с казанчето на бензиновата помпа (на 4-та бензина свършва и няма време да влезе нов), но той се решава лесно като се разпробие в предната част.
-Разпределителните валове просто пречат да се постигнат повече коне, защото са много затворени, но не създават проблем.
-Това със тънките стени на цилиндрите според мен не е голям проблем ако колата се настрои така че да няма детонации и да не се вдига много температурата в цилиндрите, което се постига с по нисък аванс. Цилиндрите се цепят от висока температура и детонации, не от мощност.
-Буталата от т4 фаза 2 не смърдят, а напротив. В момента има кола със абсолютно стандартен такъв мотор на 521 коня и 2.3 бара налягане т.е. това е най-здравия мотор.
-Това за променливите фази е вярно и за тунинг се слага глава от 2.0(без турбо) мотор от втората генерация. Тя има клапан с който може да се променят фазите на изпускателния колектор и това се използва за да се направи така, че налягането на турбината да идва по-рано.
- Размера на дюзите не е от значение за електрониката, защото тя няма как да разбере това. Просто като се сменят компютъра трябва да се пренастрои.
Вариантите за настройка на електроника са 4 (подреждам ги по степен на сложност):
- Някой да ви препрограмира компютъра на дино стенд. Най-добрия вариант ако не разбирате нищо и не искате и да разбирате. Препоръчвам Проспеед и Келеша (последния е малко серт, но пък си разбира от работата)
- Piggy-back - не го препоръчвам. Пробвал съм го дава много проблеми.
- Допълнителна рейка с още 4 инжектора и електроника, която да ги управлява. Работи добре според мен.
- Инсталира се нова електроника, която самостоятелно да управлява горивото и запалването като Мегаскуирт или Вемс. Аз съм на този вариянт в момента и съм доволен от Мегаскуирта.
Много от нещата съм описал в моите теми.
|