Волво Клуб - България

Full Version: S80 - Късо съединение - кабел на бобина/корпус
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги,
Днес сътворих една беля...
Реших да си сменя свещите...смених ги...разходих ги...прибрах се...сложих капака (този който покрива бобините), но като съм го сложил, съм прищипал 2 кабела от тези, които захранват бобините. По закона на Мърфи - изолацията се е предала и кабелите са "окъсили" с корпуса на главата на мотора...
Като резултат - никакъв ток към бобините.
Някой може ли да ми каже какво съм счупил...поправя ли се...заменя ли се...къде се намира...и как изглежда...?

Благодаря ви предварително!
Ще чакам с нетърпение някой да сподели мнението си с мен.

p.s. Колата е S80, 99г. Двигател - 2.0T (5-цилиндров бензинов с турбо), и е хвърлила котва в двора. Не мога да я мръдна и до сервиза...

Поздрави !
Yankov Wrote:Здравейте колеги,
Днес сътворих една беля...
Реших да си сменя свещите...смених ги...разходих ги...прибрах се...сложих капака (този който покрива бобините), но като съм го сложил, съм прищипал 2 кабела от тези, които захранват бобините. По закона на Мърфи - изолацията се е предала и кабелите са "окъсили" с корпуса на главата на мотора...
Като резултат - никакъв ток към бобините.
Някой може ли да ми каже какво съм счупил...поправя ли се...заменя ли се...къде се намира...и как изглежда...?

Благодаря ви предварително!
Ще чакам с нетърпение някой да сподели мнението си с мен.

p.s. Колата е S80, 99г. Двигател - 2.0T (5-цилиндров бензинов с турбо), и е хвърлила котва в двора. Не мога да я мръдна и до сервиза...

Поздрави !

:mrgreen:

Кой точно кабел си съсипал?
По спомени за всяка свещ бяха 3 или 4 кабела. един 12в. по втория върви импулса за запускане на свещта , по третия обратна връзка към ECU-то. и би трябвало да има един маса.

Всъшност сега ще погледна и ще пусна схема. Би трябвало да си опекъл само някой предпазител, но знае ли човек...
Tisho Wrote:
Yankov Wrote:Здравейте колеги,
Днес сътворих една беля...
Реших да си сменя свещите...смених ги...разходих ги...прибрах се...сложих капака (този който покрива бобините), но като съм го сложил, съм прищипал 2 кабела от тези, които захранват бобините. По закона на Мърфи - изолацията се е предала и кабелите са "окъсили" с корпуса на главата на мотора...
Като резултат - никакъв ток към бобините.
Някой може ли да ми каже какво съм счупил...поправя ли се...заменя ли се...къде се намира...и как изглежда...?

Благодаря ви предварително!
Ще чакам с нетърпение някой да сподели мнението си с мен.

p.s. Колата е S80, 99г. Двигател - 2.0T (5-цилиндров бензинов с турбо), и е хвърлила котва в двора. Не мога да я мръдна и до сервиза...

Поздрави !

:mrgreen:

Кой точно кабел си съсипал?
По спомени за всяка свещ бяха 3 или 4 кабела. един 12в. по втория върви импулса за запускане на свещта , по третия обратна връзка към ECU-то. и би трябвало да има един маса.

Всъшност сега ще погледна и ще пусна схема. Би трябвало да си опекъл само някой предпазител, но знае ли човек...



Ехх...Тишо, как БЛАГО прозвучаха тези твои думи за бушона...
А иначе, кабелите дали жертва са един зелено-бял (срещу пин 4 от маркировката върху куплунга на бобината) и един кафяв (срещу пин 1 от същата маркировка).
Зелено-белия отива към бобината на първи цилиндър, а кафявия към съседната му на втори.

Жив да си, Тишо !!!
Според мен си изгорил предпазител 11B/17
Yankov Wrote:Ехх...Тишо, как БЛАГО прозвучаха тези твои думи за бушона...
А иначе, кабелите дали жертва са един зелено-бял (срещу пин 4 от маркировката върху куплунга на бобината) и един кафяв (срещу пин 1 от същата маркировка).
Зелено-белия отива към бобината на първи цилиндър, а кафявия към съседната му на втори.

Жив да си, Тишо !!!

Зелено-белия е захранване тоест +12в.
Останалите са сигнални и отиват към ECM. Ако там си изгорил нещо вече е неприятно...Sad
Кабелите ги изолирай добре - в никакъв случай с тиксо и други такива глупости - няма да решиш проблема ще създадеш нов...
Виж дали няма начин да се извади кабела от буксата на бобината и да навреш термосвиваем шлаух.
Другия начин (който не препоръчвам предвид високите температури там е да срежеш кабела за да навреш термошлаух-а да запоиш двата края.
Това ако го правиш гледай да е с по-високо температурен припой. За да не се съсипе спойката след време от топлината.
Tisho Wrote:
Yankov Wrote:Ехх...Тишо, как БЛАГО прозвучаха тези твои думи за бушона...
А иначе, кабелите дали жертва са един зелено-бял (срещу пин 4 от маркировката върху куплунга на бобината) и един кафяв (срещу пин 1 от същата маркировка).
Зелено-белия отива към бобината на първи цилиндър, а кафявия към съседната му на втори.

Жив да си, Тишо !!!

Зелено-белия е захранване тоест +12в.
Останалите са сигнални и отиват към ECM. Ако там си изгорил нещо вече е неприятно...Sad
Кабелите ги изолирай добре - в никакъв случай с тиксо и други такива глупости - няма да решиш проблема ще създадеш нов...
Виж дали няма начин да се извади кабела от буксата на бобината и да навреш термосвиваем шлаух.
Другия начин (който не препоръчвам предвид високите температури там е да срежеш кабела за да навреш термошлаух-а да запоиш двата края.
Това ако го правиш гледай да е с по-високо температурен припой. За да не се съсипе спойката след време от топлината.


Само да се съживи колицата и ще го наглася аз този сноп кабели. В никакъв случай няма да го оставя така.
Мислих си го още днес това, но ми беше студено и го оставих шлауха за по нататък...уви.
А от оригиналния термоустойчив пластмасов шлаух е останало едно никакво пръстенче, другото всичко е на парченца...

Сега диря къде беше публикувано във форума за разположението на бушоните...и веднага отивам да го проверя въпросният...
Тишооо !!!!!!!!!!
Е няма такъв като теб !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Запали !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Точно този бушон беше изгорял, смених го и веднага запали !!!
Искам да се видим, за да почерпя !!
Ще ти пратя на л.с. малко контакти ;-)

Още веднъж - БЛАГОДАРЯ !!

Жив да си !!!
Този Тишо... много бири има да пие, от много хора ....
Голямата работа дето съм я свършил... Wink
Погледнах за 5 мин схемите на колата и написах моето предположение от къде може да е проблема.
Нали за това е форума да си помагаме.Smile
Tisho Wrote:
Yankov Wrote:Ехх...Тишо, как БЛАГО прозвучаха тези твои думи за бушона...
А иначе, кабелите дали жертва са един зелено-бял (срещу пин 4 от маркировката върху куплунга на бобината) и един кафяв (срещу пин 1 от същата маркировка).
Зелено-белия отива към бобината на първи цилиндър, а кафявия към съседната му на втори.

Жив да си, Тишо !!!

Зелено-белия е захранване тоест +12в.
Останалите са сигнални и отиват към ECM. Ако там си изгорил нещо вече е неприятно...Sad
Кабелите ги изолирай добре - в никакъв случай с тиксо и други такива глупости - няма да решиш проблема ще създадеш нов...
Виж дали няма начин да се извади кабела от буксата на бобината и да навреш термосвиваем шлаух.
Другия начин (който не препоръчвам предвид високите температури там е да срежеш кабела за да навреш термошлаух-а да запоиш двата края.
Това ако го правиш гледай да е с по-високо температурен припой. За да не се съсипе спойката след време от топлината.



Виж какво намерих в Бриколаж...
Идеално е за моя случай !!
Гъвкаво, термоустойчиво и най-хубавото - спирално навито, за поставяне без рязане на кабели...бижу!
Утре ще си поиграя да изолирам "прехапаната" изолация с изолационна лента, и отгоре навивам въпросното спирало-нещо, за да държи снопчетата и да ги пази от зли сили Smile

[attachment=21799]
Pages: 1 2