The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 1000 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 1000 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 834 get_post_attachments
/showthread.php 1121 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 58 - File: showthread.php(1621) : eval()'d code PHP 8.2.4 (FreeBSD)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1621) : eval()'d code 58 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1621 eval



 
Not a member yet? Why not Sign up today
Create an account  

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S80 - Късо съединение - кабел на бобина/корпус

#1
Здравейте колеги,
Днес сътворих една беля...
Реших да си сменя свещите...смених ги...разходих ги...прибрах се...сложих капака (този който покрива бобините), но като съм го сложил, съм прищипал 2 кабела от тези, които захранват бобините. По закона на Мърфи - изолацията се е предала и кабелите са "окъсили" с корпуса на главата на мотора...
Като резултат - никакъв ток към бобините.
Някой може ли да ми каже какво съм счупил...поправя ли се...заменя ли се...къде се намира...и как изглежда...?

Благодаря ви предварително!
Ще чакам с нетърпение някой да сподели мнението си с мен.

p.s. Колата е S80, 99г. Двигател - 2.0T (5-цилиндров бензинов с турбо), и е хвърлила котва в двора. Не мога да я мръдна и до сервиза...

Поздрави !
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#2
Yankov Wrote:Здравейте колеги,
Днес сътворих една беля...
Реших да си сменя свещите...смених ги...разходих ги...прибрах се...сложих капака (този който покрива бобините), но като съм го сложил, съм прищипал 2 кабела от тези, които захранват бобините. По закона на Мърфи - изолацията се е предала и кабелите са "окъсили" с корпуса на главата на мотора...
Като резултат - никакъв ток към бобините.
Някой може ли да ми каже какво съм счупил...поправя ли се...заменя ли се...къде се намира...и как изглежда...?

Благодаря ви предварително!
Ще чакам с нетърпение някой да сподели мнението си с мен.

p.s. Колата е S80, 99г. Двигател - 2.0T (5-цилиндров бензинов с турбо), и е хвърлила котва в двора. Не мога да я мръдна и до сервиза...

Поздрави !

:mrgreen:

Кой точно кабел си съсипал?
По спомени за всяка свещ бяха 3 или 4 кабела. един 12в. по втория върви импулса за запускане на свещта , по третия обратна връзка към ECU-то. и би трябвало да има един маса.

Всъшност сега ще погледна и ще пусна схема. Би трябвало да си опекъл само някой предпазител, но знае ли човек...
Reply

#3
Tisho Wrote:
Yankov Wrote:Здравейте колеги,
Днес сътворих една беля...
Реших да си сменя свещите...смених ги...разходих ги...прибрах се...сложих капака (този който покрива бобините), но като съм го сложил, съм прищипал 2 кабела от тези, които захранват бобините. По закона на Мърфи - изолацията се е предала и кабелите са "окъсили" с корпуса на главата на мотора...
Като резултат - никакъв ток към бобините.
Някой може ли да ми каже какво съм счупил...поправя ли се...заменя ли се...къде се намира...и как изглежда...?

Благодаря ви предварително!
Ще чакам с нетърпение някой да сподели мнението си с мен.

p.s. Колата е S80, 99г. Двигател - 2.0T (5-цилиндров бензинов с турбо), и е хвърлила котва в двора. Не мога да я мръдна и до сервиза...

Поздрави !

:mrgreen:

Кой точно кабел си съсипал?
По спомени за всяка свещ бяха 3 или 4 кабела. един 12в. по втория върви импулса за запускане на свещта , по третия обратна връзка към ECU-то. и би трябвало да има един маса.

Всъшност сега ще погледна и ще пусна схема. Би трябвало да си опекъл само някой предпазител, но знае ли човек...



Ехх...Тишо, как БЛАГО прозвучаха тези твои думи за бушона...
А иначе, кабелите дали жертва са един зелено-бял (срещу пин 4 от маркировката върху куплунга на бобината) и един кафяв (срещу пин 1 от същата маркировка).
Зелено-белия отива към бобината на първи цилиндър, а кафявия към съседната му на втори.

Жив да си, Тишо !!!
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#4
Според мен си изгорил предпазител 11B/17


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply

#5
Yankov Wrote:Ехх...Тишо, как БЛАГО прозвучаха тези твои думи за бушона...
А иначе, кабелите дали жертва са един зелено-бял (срещу пин 4 от маркировката върху куплунга на бобината) и един кафяв (срещу пин 1 от същата маркировка).
Зелено-белия отива към бобината на първи цилиндър, а кафявия към съседната му на втори.

Жив да си, Тишо !!!

Зелено-белия е захранване тоест +12в.
Останалите са сигнални и отиват към ECM. Ако там си изгорил нещо вече е неприятно...Sad
Кабелите ги изолирай добре - в никакъв случай с тиксо и други такива глупости - няма да решиш проблема ще създадеш нов...
Виж дали няма начин да се извади кабела от буксата на бобината и да навреш термосвиваем шлаух.
Другия начин (който не препоръчвам предвид високите температури там е да срежеш кабела за да навреш термошлаух-а да запоиш двата края.
Това ако го правиш гледай да е с по-високо температурен припой. За да не се съсипе спойката след време от топлината.
Reply

#6
Tisho Wrote:
Yankov Wrote:Ехх...Тишо, как БЛАГО прозвучаха тези твои думи за бушона...
А иначе, кабелите дали жертва са един зелено-бял (срещу пин 4 от маркировката върху куплунга на бобината) и един кафяв (срещу пин 1 от същата маркировка).
Зелено-белия отива към бобината на първи цилиндър, а кафявия към съседната му на втори.

Жив да си, Тишо !!!

Зелено-белия е захранване тоест +12в.
Останалите са сигнални и отиват към ECM. Ако там си изгорил нещо вече е неприятно...Sad
Кабелите ги изолирай добре - в никакъв случай с тиксо и други такива глупости - няма да решиш проблема ще създадеш нов...
Виж дали няма начин да се извади кабела от буксата на бобината и да навреш термосвиваем шлаух.
Другия начин (който не препоръчвам предвид високите температури там е да срежеш кабела за да навреш термошлаух-а да запоиш двата края.
Това ако го правиш гледай да е с по-високо температурен припой. За да не се съсипе спойката след време от топлината.


Само да се съживи колицата и ще го наглася аз този сноп кабели. В никакъв случай няма да го оставя така.
Мислих си го още днес това, но ми беше студено и го оставих шлауха за по нататък...уви.
А от оригиналния термоустойчив пластмасов шлаух е останало едно никакво пръстенче, другото всичко е на парченца...

Сега диря къде беше публикувано във форума за разположението на бушоните...и веднага отивам да го проверя въпросният...
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#7
Тишооо !!!!!!!!!!
Е няма такъв като теб !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Запали !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Точно този бушон беше изгорял, смених го и веднага запали !!!
Искам да се видим, за да почерпя !!
Ще ти пратя на л.с. малко контакти ;-)

Още веднъж - БЛАГОДАРЯ !!

Жив да си !!!
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply

#8
Този Тишо... много бири има да пие, от много хора ....
[Image: ab276107.gif]
[Image: ab245320.gif]

[Image: ab245321.gif]
VOLVO S40, 1.8 115hp, 97г. -Р 9969 минало
VOLVO 440 1.7i 89г. B18E, Р 1401 РС - минало
VOLVO 460 1.8 моно 91г. B18U, Р 0345 РС - минало
Reply

#9
Голямата работа дето съм я свършил... Wink
Погледнах за 5 мин схемите на колата и написах моето предположение от къде може да е проблема.
Нали за това е форума да си помагаме.Smile
Reply

#10
Tisho Wrote:
Yankov Wrote:Ехх...Тишо, как БЛАГО прозвучаха тези твои думи за бушона...
А иначе, кабелите дали жертва са един зелено-бял (срещу пин 4 от маркировката върху куплунга на бобината) и един кафяв (срещу пин 1 от същата маркировка).
Зелено-белия отива към бобината на първи цилиндър, а кафявия към съседната му на втори.

Жив да си, Тишо !!!

Зелено-белия е захранване тоест +12в.
Останалите са сигнални и отиват към ECM. Ако там си изгорил нещо вече е неприятно...Sad
Кабелите ги изолирай добре - в никакъв случай с тиксо и други такива глупости - няма да решиш проблема ще създадеш нов...
Виж дали няма начин да се извади кабела от буксата на бобината и да навреш термосвиваем шлаух.
Другия начин (който не препоръчвам предвид високите температури там е да срежеш кабела за да навреш термошлаух-а да запоиш двата края.
Това ако го правиш гледай да е с по-високо температурен припой. За да не се съсипе спойката след време от топлината.



Виж какво намерих в Бриколаж...
Идеално е за моя случай !!
Гъвкаво, термоустойчиво и най-хубавото - спирално навито, за поставяне без рязане на кабели...бижу!
Утре ще си поиграя да изолирам "прехапаната" изолация с изолационна лента, и отгоре навивам въпросното спирало-нещо, за да държи снопчетата и да ги пази от зли сили Smile

   
(ex) 2013 - 2017/ Volvo XC70, D5, 2007
(ex) 2016 - 2018/ Audi A4 1.8T Quattro, 1999
2011 - present/ Volvo S80, 2.0T, 1999
2017 - present/ Audi A8 4.2 Quattro, 2005
2017 - present/ Mini One, 2017
2020 - present/ Volvo V70 AWD, D5, 2005
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)