Волво Клуб - България

Full Version: С какво масло да карам?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Темата я знаем или поне аз, точно xenum маслата визирах и тяхната цена споменах, като ходих на химическо чистене при тях ги видях, но се чудих дали някой ги е ползвал, за отзиви ми е думата Wink
mevdo Wrote:На двамата от Варна мои мили колеги и приятели, Прасковата и Тайгъра ще кажа , че миналата година едни хора ни поканиха на едно място и ни направиха нарочна презентация на продуктите на XENUM, белгийски химически концерн, който предлага масло с керамични частици, че даже вискозитет досега невиждан от мен - 7,5W-40 , и ако се разтърсите в "Сервизи и магазини" ще намерите темата, линковете и ще се информирате пълноценно !!!Благодаря !
М-р АДАМС
Относно цената, си мисля , че ако дам 230-270 кинта за един път а ме изкара три смени с нормално масло, то тогава не излиза скъпо Wink
Да, и си решаваш проблема с постоянната смяна на масло, не е за подценяване факта, че ще се намали излишното изполване на нефтени продукти за производството на масла ако това е световна практика, разбира се!

Поздрави
Добра идея, но според мен е кофти, че трябва да сменяш в нормални интервали филтри, което реално е отделено време, труд и евентуално пари...и доколко ще е рентабилна цялата процедура за целия пробег не се знае...Аз имам запитване относно маслата Polytron, при тях дават 25000км някой карал ли е с такова?
Ехоууу, да не сте си купили совалки че говорите за такива масла :lol:

Айде пак малко теория, на който му влезе малко нещо в главата няма да е напразен труда.

Не е нормално маслото да не намалява нивото си.В двигателя температурите които се достигат са от порядъка на 120 градуса, някои механизми се нагряват и повече.Това че стрелката кове на 90 не означава нищо.Двигателя е и отворена система, всяко едно изпарение в него заминава в ауспуха.Ако приемем че всичко е идеално уплътнено то самия факт че нагряваме течност на 100 градуса говори че ще се изпарява.10 000км е много голям пробег, ако се обърне в моточасове също е много и няма как толкова време да нагряваме течност и тя да не започне да се изпарява и респективно да намалява нивото си.Като се засмучат парите през системата за вентилация и ай чалллл.Тук говорим в идеалния случай все едно нагряваме херметическа тенджера а на практика има доста подобаващи хлабини в буталната група и въпреки сегментите винаги се гори масло, отделно и клапаните.При загрят мотор хлабините са малки но студен е направо маслояд.
Ето как само от изпарение и от технологичните хлабини имаме намаляване на нивото на маслото.Няма как теоретически да налеем 5л. и да източим 5л., просто е невъзможно и тук идва въпроса на практика как става този номер?!Става ама дали е повод за гордост или за притеснение?По-скоро второто.Задържането на нивото на маслото е често срещано при бензиновите мотори, по-малко при дизеловите и почти не се среща при тези с газ.Обяснението е просто, бензинов мотор който не работи както трябва вдига нивото на маслото заради прекалено богата смес, неправилно разпръскване или лошо изгаряне.Това в комбинация с повишени хлабини заради износване позволява да навлиза гориво-въздушна смес в подкартерното пространство където пресрещайки я мъглата от масло я кара да кондензира.От там на практика неизгорелия бензин се втечнява и разрежда маслото като повишава нивото.Когато кола се кара зимата на късо в града се забелязва това.При дизелите не е толкова силен ефекта понеже количеството впръснато гориво е по-малко и съответно хлабините по-малки но го има и там.Какво става когато караме на газ?Шири се голяма заблуда че мотор на газ гори повече масло и че едва ли те причината е в супер износването.Не, просто газта навлиза в газообразно състояние, добре се смесва с въздуха и не прави конденз за разлика от течните горива като вентилацията успява да я смукне от картера.Следва извода че при мотор с газ няма кое да разрежда маслото и да вдига нивото като логично намалява.Това го доказват опитите и наблюденията как един и същ мотор с едно и също масло държи ниво като се кара на бензин а на газ се налага по-често доливане.
И ето няколко въпроса на които всеки може да си отговори.
-струва ли си да се купува скъпо масло на което му дават голям пробег но на практика големия пробег е свързан с поемане на бензин от маслото и намаляване на фрикционните и мазилни качества
-дали не е по-добре по-честа смяна с по-ефтино масло което да не работи толкова време в толкова агресивни условия
Аз лично избирам второто.Предпочитам наливно масло от дистрибутор понеже не ми се плаща допълнително за пластмасови бутилки.Покупката на едро във варели гарантира на дистрибутора необходимите отстъпки заради количество и пакетаж като той може да си позволи да предложи и съответно по-ниска крайна цена.Дистрибутора няма магазинче на възлово кръстовище с убийствен наем а склад някъде в тъча заради количествата и от там му падат допълнително разходите и съответно и цените.
10В40 средна хубост се движи в границите 5-8лв/л, една смяна на масло с филтър е около 40лв.Проста сметка показва че ако купуваме някакво 10В40 ама марково :lol: което струва с филтъра 60лв. то за две смени ще дадем 120лв за 20000км. За същата сума ще имам три смени с "ментак" от варел от същата марка но ще са на 7000км.
Ха сега кажете ми другари на кого двигателя ще се чувства по-добре?
Karlsson Wrote:... Задържането на нивото на маслото е често срещано при бензиновите мотори, по-малко при дизеловите и почти не се среща при тези с газ.Обяснението е просто, бензинов мотор който не работи както трябва вдига нивото на маслото заради прекалено богата смес, неправилно разпръскване или лошо изгаряне.

+1

Напълно подкрепям това мнение. Аз да си призная наливно масло не слагам, но гледам да го сменям на 10 000 километра. Малко по назад писах и за марката. При мен през летния сезон се наблюдава спад в нивото на маслото (..с около няколко милиметра по щеката на 1000 километра) като на 10-на хиляди е малко над средата. През зимния сезон спад не се наблюдава и нивото стои заковано на Max по щеката. Това го отдавам на няколко факта: работа на мотора при ниски температури с масло 10w40-инак все се каня да слагам през зимния сезон с долен индекс "5"

[attachment=22338]

Не знам при вас, но на на моя мотор клапаните си плачат за реглаж поне веднъж годишно като най силна нужда има непосредствено след като застудее. Гледам да си правя на време реглажа та да ми е мирна главата и да Ви кажа след реглаж мотора е неузнаваем. Само не знам на какъв интервал е нормално да има нужда от реглаж :!:

При мен е кофти и още един факт: автомобила се кара на къси разстояния (..градско) и зимно време стрелката трудно "пристъпва" към оптимална температура. Правя достатъчно дълги паузи за да изстине мотора, като поради тоя ми факт смятам в бъдеще да слагам 5w40 масло. И като цяло да облекча първоначалната работа на мотора при студен старт.
Здравейте,попаднах на това в един форум понеже току се разисква какво масло как малко не е по темата но се надявам да ви бъде интересно Smile
“Домашен” анализ на моторното масло.

Лабораторния анализ на маслото е най-добрия начин да се уверите, че правите смяната на маслото точно тогава, когато трябва. Съществения проблем тук обаче, е че при 4 до 6 литра масло, дори и да е много скъпо лабораторния анализ е прекалено скъп метод.

Ето тук идва на помощ “домашния” анализ на маслото. Неговите резултати няма да са толкова точни, колкото лабораторните, но ще ви даде достатъчно добра насока колко добре се представя вашето масло.

Ето го и него:

1. Тест на попивателната.

Този тест открива оксидация на маслото, формиране на отлагания, гликолни или водни замърсявания, разреждане с гориво и високо ниво на твърди частици.

За целта използваме попивателна хартия или друг тип дебела бяла хартия (визитна картичка). Капнете капка от маслото в средата на хартията, добре е краищата на хартията да бъдат съвсем леко повдигнати за да може капката да попие равномерно в хартията. След като маслото попие добре (има мнения, че няколко минути са достатъчни, но за да открием евентуално наличие на сажди и гликол в маслото е добре да се изчака около 6 часа) можем да разгледаме хартията за да оценим състоянието на маслото.

Ето няколко насоки за по-задълбочен анализ на маслото:

- безцветно или с леко жълтеникав оттенък петно е белег за добро състояние на маслото;

- зона на петното с наситен цвят означава влошена дисперсия на маслото;

- червеникаво-жълто петно с по-тъмна до черна периферия е знак за наличие на гликол (антифриз) в маслото;

- петно с черен център избледняващо към краищата е знак за оксидация на маслото;

- петно с черен център и няколко по-светли ринга е знак за гориво в маслото.

Ето и пример за по-опростен анализ, който можем да използваме като индикатор за общото състояние на маслото и необходимостта от смяна.

Карта за оценяване качествата на маслото

НОВО-цвета е светъл и маслото бързо попива в хартията.
ДОБРО-цвета е малко по-тъмен от този на новото масло. Няма нужда от смяна на маслото. Може да го проверите отново след 1500-2000км. .

ДОБРО,НО ПЛАНИРАЙТЕ СМЯНА-Цвета на маслото е вече по-тъмен от нормания. Тъмният кръг е сигнал за пониженото качество на маслото. Маслото все още има качества, но трябва да планирате смяната му, тъй като качествата му ще влошат бързо. Ако сте проверявали с този тест достатъчно често лесно ще можете да се ориентирате колко още ще може да изкара това масло.

ЛОШО КАЧЕСТВО, СМЕНЕТЕ МАСЛОТО ВЕДНАГА-много по-тъмният цвят от този на останалите мостри и назъбения кръг показващ силна оксидация говорят за масло със силно влошени качества. Никога не оставяйте маслото да стигне до този стадий.

Същия подход за анализ на маслото може да се използва за да проверите и маслото в скоростите или диференциала.

Оценяване на маслото в диференциала

Оценяване на маслото в скоростната кутия

2. Тест за наличие на охладителна течност в маслото.

Наличието на вода в маслото може лесно да се провери с един прост тест. Като начало обаче направете теста на попивателната и проверете за наличие на гориво в маслото, тъй като ако имате гориво в маслото теста за наличие на охладителна течност няма да е точен.

За този тест трябва да нагреем повърхност до 120-150 градуса по целзий. Капнете капка от маслото върху предварително загрятата повърхност и ако има охладителна течност в нея ще чуете пукане. Това е звука от завирането на водата. Тъй, като количеството е малко това ще стане много бързо. Ако не чуете звука от завирането на водата, то маслото ви е чисто от охладителна течност. Бъдете внимателни да не нагрявате повърхността над 190 градуса тъй като над тази температура повечето масла ще се изпарят.

Разбира се един професионален тест за наличие на охладителна течност в маслото е далеч по-точен и ще ви покаже и какво с количество течност е замърсено вашето масло, но този тест е далеч по-лесен и най-вече безплатен за да установите наличието на охладителна течност в маслото ако имате такива съмнения.

3. Проверка на филтрите.

След като свалите старите филтри лесно може да проверите какво е било състоянието на маслото с което са работили. Разрежете филтъра и проверете вътре. Ако откриете голямо количество метални стружки някои от които изглеждат сравнително големи то е твърде възможно двигателят ви да е силно износен.

Ако имате отлагания на масло в двигателя ще откриете следи за това и във филтъра под формата на малки смолисти топченца.

Ако металната оплетка на филтъра има следи от ръжда това говори за наличие на вода в маслото.

4. “Воден тест”.

Капнете капка от ново масло във вода и ще видите че то седи като капка във водата. Ако капката масло, което капнете във водата не запази своята цялост и се разстели в нея, то най-вероятно това масло е оксидирало и замърсено с други елементи.

5. Потриване между пръстите.

Вземете капка масло от пръчката скоро след като колата е карана (внимавайте маслото да не е прекалено горещо и да се изгорите) и го потрийте между пръстите си. Ако усетите, че маслото стои зърнисто това е знак, че смяната му е наложителна.

6. Мирис на маслото.

Вземете една бутилка ново масло от същия вид, който имате в двигателя. Помиришете го за да знаете как трябва да мирише новото масло от този вид. Вземете няколко капки от маслото в двигателя, сложете ги на пръста си и ги помиришете. Ако маслото мирише на “изгорено” то най-вероятно то е оксидирало и подлежи на смяна.

В заключение трябва да знаем, че оксидацията на маслото е естествен процес и е нормално да се случва. Не винаги е необходимо да сменяме маслото веднага щом забележим признаци на оксидация. Това е по-скоро сигнал, че маслото вече не е със същите качества като новото.

Същото важи за всички тестове описани по-горе. Само пълният лабораторен анализ на отработеното масло може да ни каже колко лошо е всъщност то. Тези тестове са просто за да ни дадат една добра идея дали маслото ни е все още добро или трябва да помислим за неговата смяна в близко бъдеще.
Браво колега много полезно !
Следващата седмица ще сменям масло, но...какво ще стане ако пробвам с 5В40, досега карам с 10В40, не харчи масло, никога не съм доливал, маслото се сипва и до следвщата смяна не се пипа. В раздел продава има обява за масла, там има сайт, в който при въвеждане на данните на автомобила излиза че трябва да ползвам 5В40 и дават два вида подходящи масла- Statoil и Fuchs. Колата в 98г 1,6 105к.с. с ГИ на 180 000км...Въпроса ми е не би ли се подобрило работата на двигателя, и ако да отново Кастрол ли да е или Fuchs, Total, Repsol, Mobil...
Колеги някои знае ли маслото TEXTRAN TDH PREMIUM става ли за АСК AW 5042 , че ми падна малко на аванта .
На етикета са изброени различни марки и модели включително и VLVO 97303 , но какво е не знам.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11