03-10-2012, 08:40 PM
03-10-2012, 08:51 PM
Е добре де аз съм с 1,6 и взима 5,7л а колегата е с 2 мотор и 5 му е добре, не го разбирам. Жоро дали и при мен литра ще е идеално?
03-10-2012, 10:52 PM
И аз съм с 2.0 и с 5 литра е малко под МАХ. Възможно е да имаш охладител на маслото (малко радиаторче до масления филтър), аз нямам. 1.6,1.8, 2.0 се различават само по диаметъра на цилиндрите и софтуера, за останалото са еднакви.
Според Вадис са 5.5 литра. От MIN до МАХ на пръчката са 2 литра - 0.5 литра са 1/4 от пръчката. 3/4 от пръчката на студено си е идеално.
Според Вадис са 5.5 литра. От MIN до МАХ на пръчката са 2 литра - 0.5 литра са 1/4 от пръчката. 3/4 от пръчката на студено си е идеално.
03-11-2012, 12:34 AM
... доколкото знам и масления филтър оказва влияние на литрите. И понеже леко зачекнахме и темата за нивото на маслото (според вас какво ниво на маслото е добре да се остави непосредствено след смяна..) понеже съм чувал доста мнения като в крайна сметка като си сменям маслото си го оставям на максимума на щеката. Питанката ми е относно бензинов мотор.
03-11-2012, 07:13 AM
Пак според Вадис при доливане на топъл двигател се долива до средата, на студен до МАХ. Не намирам никаква логика в това, но така са го написали.
03-11-2012, 10:18 AM
Аз никога не пълня догоре, а винаги оставям една идея под максимума. Този съвет съм го получил от човек с повече от 20 години в правенето на коли. Обесняваше го със огромното налягане, което се създава във самият двигател и при положение, че е препълнен с масло има вероятност да просълзи някоя от гарнитурите при продължително каране на колата по този начин.
Поздрави
Поздрави
03-11-2012, 11:27 AM
... А аз точно обратното съм посъветван (пак от човек с толкова години опит в правенето и каране дори по състезания..) та той ми каза "след смяна на масло маслото се оставя на максимума по щеката, защото бензиновия мотор като влезе в обороти и го подкараш на такива си му трябва масло за да маже навсякъде". В интерес на истината така и правя и към момента не съм забелязал просълзяване на масло от някое "уплътнение".
03-11-2012, 11:47 AM
Сугрно е така, но разликата между макс. на щеката и една идея по-надолу, количествено е около 50-100мл. масло при бензин и дизел и не мисля, че би имало недостиг на масло за смазване на всички компоненти. Просто се опитвам да намеря логичното обяснение на нещата.
Поздрави
Поздрави
03-11-2012, 11:58 AM
На мен ми е по средата . Според мен от средата до максимума или по скоро малко под максимума е идеално. Важно е да има на пръчката
03-11-2012, 03:11 PM
На бившия ми Мерцедес на капачката за маслото пише нивото да не е на максимума, за да се "предпази двигателя от счупване". Аз лично над средата не качвам и моя събира към четири и половина литра.