Волво Клуб - България

Full Version: Климатроника изключва.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
raceteam Wrote:Колеги я дайте малко повече информация. Какво реле се свързва къде се свързва от към компресора? Къде се свързва от към таблото? Ако може малко по подробно разяснение, че аз съм със същия проблем.
Aз просто съм прекъснал кабела който влиза в компресора и съм го използвал да задейства релето което съм го "монтирал" до десния фар от акумулатора съм взел "+" и като включа климата от копчето релето цъква и пуска тока от акумулатора към компресора :!: :!: :!:
Кабела който отива към ел магнитния съединител се откача от буксата там се свързва реле стандартно за фарове,а на единия контакт на релето се подава 12 в от акумулатора ,аз го пуснах през предпазител 10А,на другия контакт кабела който идва от съединитела , втория край на бобинката на релето се свързва на маса.
Много благодаря за информацията! По принцип разбрах как става (поне така мисля), но няма да откажа малко снимков материал.
В групата съм и при мене е същата работа особено когато е жега бачка 10 -тина минути и спира да духа студено.
Колеги вижте какво намерих снощи. Понеже съм малко зле с английския не съм сигурен, но до колкото разбрах става въпрос за същия проблем.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/...0&start=42
Най-интересното е че решението е някаква ламарина да се подложи Confusedhock: . Дайте си мнението :roll:
Колеги проблема е често срещан при Волво модел 850, C70, S70, V70, S60, S80, XC70, XC90 с пробег над 200 хил.
Основно проблема се появява при автомобили с компресор ZEXEL.
Тези компресори са направени така, че по време на работа на климатика постоянно се включват и изключват, това води до увеличаване на разстоянието между съединителя и шайбата на компресора. Така електромагнитът не може да издърпа съединителя и да включи компресора.
Истинското решение на проблема е махане на една от подложните шайби на съединителя.
Колкото до варианта с ламарината на мен лично не ми допада, кое ми гарантира, че тази ламарина няма да попадне при ремъка и да направи някоя беля . Също така трябва да се гарантира добро сцепление между съединителя и шайбата ако в даден момент има приплъзване може да изгори електромагнита и ремонта става двоен. Варианта с реле е по-удачен но е временно решение.
[attachment=23924]
Всичко добре но нещо не ми стана много ясно какво точно се прави. Маха се някаква шайба ама коя точно? Какво се разглобява за да се махне ??
Моят компресор го свалих и го занасех на специалист - оправи го за 10 минути докато си говорихме и дори не видях какво направи, само разви гайката която държи шайбата към компресора, а това няма как да стане на място!!!
raceteam Wrote:Всичко добре но нещо не ми стана много ясно какво точно се прави. Маха се някаква шайба ама коя точно? Какво се разглобява за да се махне ??

Въпросният ремонт се прави на свален компресор.
Сваля се съединителя, който е закрепен на шлици към оста на компресора.
В основата си има две или три подложни шайби, махаме колкото е необходимо така, че въпросното разстояние да бъде 0.3 - 0.6 мм.
Няколко пъти съм правил това упражнение без да свалям компресора и винаги съм съжалявал за това Sad Sad Sad .
Въпреки, че съединителя е на шлици излиза изключително трудно и си трябва специален инструмент.
http://volvoforums.com/forum/volvo-850-1...ming-6665/
аз имам волво s40 2001 имам следният проблем лятото като пусна климатроника работи 10-15 мин. след това компресора започва да вкл.изкл. на всеки 10-20 секунди горе долу и така,вътре не става много студено.а сега зимата даже не иска да се пусне пускам го завърта и край.Някакви идеи какво може да е???
Pages: 1 2 3