07-25-2012, 06:40 PM
Здравейте колеги,
има доста теми за ксеноновите фарове из форума, но аз си позволявам да споделя някои идеи....
Интересува ме дали някой е слагал от тези биксенонови прожектори на двусекционните фарове на С/В 40 след фейслифта, от вида:
Става дума за лупи от този вид:
Има ги доста вече из нета, а и има цяла тема във VW форума : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=45&t=225696 на колега, който ги предлага. Има снимков материал на много монтажи на различни марки и като че ли се получава добре.
Аз лично се интересувам, защото смених фаровете с такива на ДЕПО, които изглеждат идеално, но са пълен боклук. Светят където си искат и нямат настройване. Рефлектора не е изчислен (направен) добре и ако успявам да докарам настройката на късите до приемлив вариант, като превкл. на дълги и свети на майната си, а той рефлектора е едно цяло и ...така...
При слагането на подобни прожектори реално се елиминира ролята на рефлектора, понеже целият сноп излиза от лупата, която си има собствен рефлектор.
Особеностите които забелязвам на пръв поглед обаче са:
1. Реално се елиминира работата на втората крушка (дълги светлини), понеже лупата е биксенон (къси/дълги) на едно място. За да не остане празно там в гнездото, би трябвало да си остане старата халогенна крушка Н7 за декорация.
2. Преокабеляването - кабелите за къси и дълги трябва да се подадат на новата лупа.
3. Може да се елиминират и габаритите и да се подадат към ринговете angel eyes, които да го играят вместо габарити.
Изникват ми следните въпроси, обаче:
1.Понеже съм с автоматични светлини и късите светят постоянно, т.е. даваш на контакт - светват, палиш - при паленето гаснат, после пак светват и т.н. не съм наясно дали това премигване не е намаляващо живота на ксеноновата крушка.
2. Ако деактивирам автоматичните светлини (с комбинацията от врътката, лостчето и контактния ключ), тогава на положение "0" не свети нищо и мога да запаля и тогава да завъртя на положение "къси" на врътката и да избегна това премигване при палене. ( с това обаче трябва да свиквам )
3. Може ли по принцип да се използват ринговете angle eyes като дневни светлини (нали сега се опитват да ги наложат целогодишно). Примерно да се свържат на положение "габарити" на врътката за да се избегне излишното ползване на ксеноновата крушка през деня. Тогава обаче би трябвало да се сложи зумер за забравени светлини, понеже на положение "габарити" можеш да си излезеш от колата без никакъв сигнал и да останат да си светят.
Понеже преминаването къси/дълги в този тип лупи е реално задействане чрез електромагнит на една планка, която ограничава светлинния сноп, то при изключени фарове няма да имам "светкавица", понеже оригиналната с-ма подава захранване към лампата за "дълги", а при преокабеляването това ще е
реално движението на планката в лупата, при несветеща лупа.
Малко дълго и объркващо обяснявам, но ако някой се е сблъсквал ще ме разбере. Според мен обаче това е елегантен начин за справяне с проблемни фарове, понеже от всички снимки и видео из нета тези лупи дават много добър резултат. Монтират се директно в цокъла на рефлектора, без да се унищожава оригиналния фар. По идея могат да се ползват и с халогенни крушки, но ефекта с ксенон е по-добър. Не на последно място се подобрява визията на автомобила.
Та, колеги, ако някой е слагал или виждал нека сподели как го е реализирал. Всякакви идеи са добре дошли !
Поздрави !
има доста теми за ксеноновите фарове из форума, но аз си позволявам да споделя някои идеи....
Интересува ме дали някой е слагал от тези биксенонови прожектори на двусекционните фарове на С/В 40 след фейслифта, от вида:
Става дума за лупи от този вид:
Има ги доста вече из нета, а и има цяла тема във VW форума : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=45&t=225696 на колега, който ги предлага. Има снимков материал на много монтажи на различни марки и като че ли се получава добре.
Аз лично се интересувам, защото смених фаровете с такива на ДЕПО, които изглеждат идеално, но са пълен боклук. Светят където си искат и нямат настройване. Рефлектора не е изчислен (направен) добре и ако успявам да докарам настройката на късите до приемлив вариант, като превкл. на дълги и свети на майната си, а той рефлектора е едно цяло и ...така...
При слагането на подобни прожектори реално се елиминира ролята на рефлектора, понеже целият сноп излиза от лупата, която си има собствен рефлектор.
Особеностите които забелязвам на пръв поглед обаче са:
1. Реално се елиминира работата на втората крушка (дълги светлини), понеже лупата е биксенон (къси/дълги) на едно място. За да не остане празно там в гнездото, би трябвало да си остане старата халогенна крушка Н7 за декорация.
2. Преокабеляването - кабелите за къси и дълги трябва да се подадат на новата лупа.
3. Може да се елиминират и габаритите и да се подадат към ринговете angel eyes, които да го играят вместо габарити.
Изникват ми следните въпроси, обаче:
1.Понеже съм с автоматични светлини и късите светят постоянно, т.е. даваш на контакт - светват, палиш - при паленето гаснат, после пак светват и т.н. не съм наясно дали това премигване не е намаляващо живота на ксеноновата крушка.
2. Ако деактивирам автоматичните светлини (с комбинацията от врътката, лостчето и контактния ключ), тогава на положение "0" не свети нищо и мога да запаля и тогава да завъртя на положение "къси" на врътката и да избегна това премигване при палене. ( с това обаче трябва да свиквам )
3. Може ли по принцип да се използват ринговете angle eyes като дневни светлини (нали сега се опитват да ги наложат целогодишно). Примерно да се свържат на положение "габарити" на врътката за да се избегне излишното ползване на ксеноновата крушка през деня. Тогава обаче би трябвало да се сложи зумер за забравени светлини, понеже на положение "габарити" можеш да си излезеш от колата без никакъв сигнал и да останат да си светят.
Понеже преминаването къси/дълги в този тип лупи е реално задействане чрез електромагнит на една планка, която ограничава светлинния сноп, то при изключени фарове няма да имам "светкавица", понеже оригиналната с-ма подава захранване към лампата за "дълги", а при преокабеляването това ще е
реално движението на планката в лупата, при несветеща лупа.
Малко дълго и объркващо обяснявам, но ако някой се е сблъсквал ще ме разбере. Според мен обаче това е елегантен начин за справяне с проблемни фарове, понеже от всички снимки и видео из нета тези лупи дават много добър резултат. Монтират се директно в цокъла на рефлектора, без да се унищожава оригиналния фар. По идея могат да се ползват и с халогенни крушки, но ефекта с ксенон е по-добър. Не на последно място се подобрява визията на автомобила.
Та, колеги, ако някой е слагал или виждал нека сподели как го е реализирал. Всякакви идеи са добре дошли !
Поздрави !