Волво Клуб - България

Full Version: Volvo v40 2.0 turbo 160 кончета не пали!идеи?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Казуса е следния...в СЕРВИЗА ДО у дома ме повикаха защото имам и аз волво ,а при тях има едно което не пали...Собственика си го е оставил вечерта и сутринта просто не пали...Проверихме зацепването...сменяхме бобини,свещи има ток да го убие с хубава синя искра...Има бензин.. пръскат дюзите...И не пали? единственото странно е ,че както въртиш и изведнъж започва да върти мудно и направо спира...все едно ...не все едно ами направо запалването идва в грешно време и направо се мъчи да завърти мотора на опаки и го спира просто...Какво може да пречени проблем на запалването да е в грешно време? на диагностиката като го закача не показва проблем с датчика на коляновия вал ,а като го махна вижда ,че го няма...Имаше един номер да се тества като се извади датчика и се откачи буксата с мултимер да се мери на клемата ,а пред датчика да се преминава с метален предмет...при този тест би трябвало според мен да дава верига от към датчика ,но ето това не става...давайте идеи ,че много мразя да не се справям с някакви казуси...Пращам 2 литра каменитса по еконт ако някой даде идея Big Grin :mrgreen:
Казуса е следния...в СЕРВИЗА ДО у дома ме повикаха защото имам и аз волво ,а при тях има едно което не пали...Собственика си го е оставил вечерта и сутринта просто не пали...Проверихме зацепването...сменяхме бобини,свещи има ток да го убие с хубава синя искра...Има бензин.. пръскат дюзите...И не пали? единственото странно е ,че както въртиш и изведнъж започва да върти мудно и направо спира...все едно ...не все едно ами направо запалването идва в грешно време и направо се мъчи да завърти мотора на опаки и го спира просто...Какво може да пречени проблем на запалването да е в грешно време? на диагностиката като го закача не показва проблем с датчика на коляновия вал ,а като го махна вижда ,че го няма...Имаше един номер да се тества като се извади датчика и се откачи буксата с мултимер да се мери на клемата ,а пред датчика да се преминава с метален предмет...при този тест би трябвало според мен да дава верига от към датчика ,но ето това не става...давайте идеи ,че много мразя да не се справям с някакви казуси...Пращам 2 литра каменитса по еконт ако някой даде идея Big Grin :mrgreen:
Освен въздуха или клапаните, за друго не се сещам.

Паленето е - отваря дюзите и подава серия искри, когато засече над 400 оборота компютъра започва да 'смята'. След като има бензин и искри остава да няма въздух. Ако и въздух има остава клапаните да са зловещо разминати от тактовете.
Аз също си мисля за въздуха, като един от заподозрените.
Защо не махнете клапана за ПХ и да опитате да го запалите без него?
Друго което ми идва на ума-относно съмнението за объркано запалване, да не би да има объркани кабели към свещите или пък някой да е бърникал по разпр. вал и да е обърнал шайбата? Тогава ЕКУто би трябвало да дава искра/бензин на грешната двойка цилиндри/грешния цилиндър. Може ли да направиш още една диагностика и да дадеш данните от нея тук?
Малко предистория също ще ни помогне, като например какво са правили в сервиза или какво е правил собственика преди да я остави в сервиза?
Признавам си, че не прочетох всичко изписано по темата до тук, но мога да ти кажа какво ми се случва няколко пъти в годината при палене ( без значение от сезона и температурата ) . Въртя, прави опит за палене и след това изгасва. Пак въртя ( този път доста по-дълго ) и изобщо не понечва да запали ( при положение, че мотора стартира само докато е подушил ключа). Оставям я 15 - 20 секунди и пак пробвам да завъртя и ..... О ! Чудо - тя пали и от ауспуха ми излиза леко черен дим. Пак казвам само няколко пъти ми се е случвало до сега ( с други думи много рядко ), но я закарах на диагностика и ми заявиха, че май температурните датчици се гаврят с паленето. Не ти констатирам проблема, нито ти давам гаранция, че е от това, но го има като вариант. Дано съм бил полезен, макар и само с предположение или различна гледна точка : )
Здравейте...Пред историята е кратка...Слязал човека и сутринта не запалила...в сервиза само бяха гледали да не е прескочила*и аз я гледах зацепена си е и няма мръднало...Викали момче с диагностика и рекъл ,че няма проблеми и толкова...Нищо друго не е правено...Свещите и бобините си бяха добре...Аз пробвах с от моята кола не е от тях ...За въздух не ми е хрумвало да пробвам нищо...от сорта какво да е станало ,че да го няма? Да е влязло котенце на топло в филтъра Big Grin Ще проверя и ще пробвам с откачане от към празния ход ,но ме съмнява...Както ви споменах както върти и направо спира...и е 100% от грешно запалване защото като откача бобините и си върти докато не върна ключа...За мен проблема отива да е или в датчика на коляновия вал или този на разпределителния ,но нз каква диагностика да им направя...А особено този на разпределителния не изглежда на пръв поглед лесен и за махане...
Коя година е колата,с кой мотор? Провери пак всички кабели,не се доверявай на предишните майстори.Тази кола пали и на единия и на другия датчик (пробвал съм го,ако е след 2000).прекарай на ГМТ,свали камшафт датчика,виж позицията на пластината,отговорил си си сам на въпроса:върти върти и блокира от противопоставяне на такта.Не е температурен датчик,той не може да обърка центровката.Действай Smile
мотора си е B042T или как се водеше там може да греша...98 година 2.0 турбо 160 коня ... проверявах всичко и нищо ...Чакам осцилоскоп да видим може ли да премерим тея датчици пусти...Наистина който и да откача ,а другия да е закачен продължава да има искра...Ама тогава пък каква е логиката? Не ги хваща стандартната диагностика...Май на волво диагностика ги вижда тези неща ,но при нас дори в МП май нямат за волво нищо и хич не съм и ходил да си приказвам с тях...
Колега,знаеш как се зацепва този мотор нали,със специален инструмент (един заварен винкел) от задната страна на валовете,няма белези отпред.Горния датчик ти е за синхронизация на дюзите с работния такт.Откачи горния датчик,откачи акумулатора,закачи го пак (акумулатора,не датчика) и пробвай (това е глупост,ама опитай) и погледни си хубаво буксите на бобините да не са разменени,макар да са по цвят.Не може всичко да има,всичко да е наред и колата не пали,някъде нещо пропускате.Един пример от онзи ден: Един колега ми вика как да вържа газовата към колата (едно браво) гледам схемата в аутодата и му казвам кой пин на кое реле къде да прекъсне и какво да върже.Прави го той,на другия ден вика нищо не става,колата гасне като включа на газ.Отивам аз гледам всичко направил както съм му казал,почвам да разплитам инсталации и да меря и какво се оказва,Аутодата лъжееееее.Отварям толеранса и какво да видя - истинската схема,която не е като в датата,макар и почти същата,разминаваща се с няколко връзки от истината.
Друго което се сещам по проблема ти,не знам защо все си мисля,че имаш объркана синхронизация.Прегледай пак пустят горен вал (изходящият) на който всъщност ти е камшафт датчика.Виж пластината полукръг дали не е обърната (като е свалиш фрезоването вярно е изнесено малко от центъра и няма как да я сложиш наобратно,но все пак има специалисти на тоя свят в нелогичните работи).Успех и пиши какво се случва
ПП: Волво Вида - диагностиката за вида чете след 99 година,така че тя тук не ти върши работата.Компа на този мотор е EMS2000 - ако имаш китайска играчка Autocom CDP го чете перфектно от край вкрай,ако ли не другото за волво което ще ти свърши работа е VCT2000 само че това дори не съм го виждал как изглежда.
Да не би да са объркани кабелите на свещите или към бобините и да подава искра в грешния такт на някой цилиндър?!
Pages: 1 2 3 4