02-19-2013, 04:11 PM
revelator Wrote:Волво няма как да си позволя за карам тук... не че не ги карат хората, ами на мен ми е скъпо (така да се разбира). Иначе в този ценови диапазон има много коли 2004 - 2006 година, затова избирам толкова много. Ще я карам поне две години, затова предпочитам да направя информиран избор, отколкото да хвана първата за ушитеВсички ние ти даваме мнение за коли, които се карат и поддържат в БГ ... на острова е различно, със сигурност.
Пежо 206 и 307 дизел ми хващат очите засега. Не бързам за никъде и не робувам на преразсъдъци, така че има да избирам още кой знае колко време хахах
Относно бензинова кола - нафтовата ще ми върши повече работа, ще карам предимно извънградско, а и живея в малък град, така че повечето време обикалям пеша. Иначе рискувам да стана много дебел
Колеги, радвам се че толкова хора откликнаха. Хубаво е да видиш различни гледни точки.
Да се върна на думата - Пежо 307 1,6 hdi. Някой има ли впечатления от тази кола? Един познат има 2,0 hdi, и му дава разход 5,5 градско, а и поддръжката не е особено скъпа. Из чуждите форуми не я харесват особено - много харчела... тук само това гледат явно. Може би той е попаднал на хубав автомобил, не знам. И относно 1,6 двигателя - всичко е било ок, като изключим депферния съединител. Той се развалял...
Може ли някой да ми каже с две думи какво е това "депферен съединител"? На моето S40 му сменях съединителя, общо взето - неприятно преживяване. Предпочитам да си остана с него само.
Освен това гледам и Пежо 206 с 1,4 и 2,0 hdi двигатели. Малка, грозна, дървена, икономична и проста кола. Опел Астра - все още се чудя. И така...
Кумата ми купува само френски коли и по-точно Пежо. Държат ги до 250-270 000 км преди да ги продадат и главно се сменят биалетки и тампони на носачите. Съединители държат х 100-120 000 км, но се карат повече извънградско. Спирачките около 40-50 000 км, а дисковете двойно. Моторите нямат драма за тия километри, както и скоростните кутии. Единствено 307-цата се оказва най-здрава или 206 с 1.4 мотор, т.к. 2.0 е тежък и прави по-често бели по окачването. Специално при 206, Партнер и др. на тази платформа, страдат много от лагерите и тампоните на задния мост - износват се бързо по пътищата в БГ и се налага подмяна на целия мост. Все пак тук има много дупки, неравности и т.н., което значително намалява живота на окачването. 307 е на друга платформа, но при него лостчетата около волана се разбиват бързо и трябва да се побългаряват, т.к. са заедно на една конзола-платка. Малко са вариантите с отделни лостове, които се подменят по-евтино.
На партнер и мотора 2.0 ХДИ трябва да се следи външния ремък, т.к. при скъзване се навива около демпфера на коляновия вал и прави страшни бели. При редовна смяна, по предписание на производителя и с читави части, няма проблем.
1.6 ХДИ е подобрен мотор, но при него трябва да се сменя редовно маслото с хубаво, за да не страда турбината. Може да се запушат маслените пътища и после това идва като беля.
Мога още доста да напиша за тези коли, но както сам се убеждаваш, всичко се свежда до редовна смяна на части и консумативи, както и закупуване на качествени. Не твърдя, че трябва да са оригинални, но не и евтини китайски боклуци. Пример: Оригинални биалетки издържат около 40-50 000 км, могат и повече, но започва неприятно тропане. Автърмаркет биалетки, но от качествен производител (TRW, Bilstein и др.), издържат около 40 000 км, но са почти на 1/2 от цената в Пежо. Евтини биалетки, от някаква незнайна марка или ментета, рядко издържат и 5 000 км. Цената им е на 1/2 от хубавите, т.е. излизат по-скъпо, т.к. всеки път имаш и труд за смяната им ... а отделно не се знае дали няма да стане някоя по-сериозна беля. Това е тест на един и същ автомобил, при един и същ шофьор, по обичаен маршрут. В крайна сметка, т.к. колите на кумата ми са тип служебни, т.е. фирмени и ползва ДДС-то, залагат на качествени части, а понякога се купуват и оригинални.
Дано съм бил полезен, макар че това е мнение за автомобили, които са произведени за Източна Европа (сещаш се, че не са като за Англия или Германия като качество), карат се по нашите скапани пътища, с нашите "качествени" горива.
btw ... за извънградско ти препоръчвам да се насочиш минимум към среден клас автомобил, защото с едно 206 може да си докараш бъбречна криза или дископатия ... а ако си над 1.80, направо ще ти страдат и капачките на колената, т.к. тази кола е направена за високи китайци - до 1.60 и редовно ще риташ средното барче или таблото :mrgreen: Аз съм близо 1.90 и на най-крайна позиция на седалката изпитвам този проблем, да не говорим, че зад мен и 3 год. дете ще се чувства смачкано Все пак 206 е малка градска кола ...