Волво Клуб - България

Full Version: Дилема за Volvo XC90
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Здравейте,
Бих искал да помоля за вашето мнение. Полудял съм по XC90 и възнамерявам да си взема. Възможнотите, които имам, са все за моделите от 2003-2005 г. и съответно на около 200 х.км. Като гледам обаче различни истории, умирам от страх за автоматичната скоростна кутия. Имайки предвид колко струва ремонта й или смяната (колкото половината от цената на колата), това означава, че ако се случи такова нещо, то просто ще остана без кола.
Има ли наджден начин да се провери състоянието на скоростната кутия?
Дали пък да не се насоча към ръчна, моделите са доста по евтини, а по икономични ли са?
И последно, относно D5 двигателя, кой е по-добър, този 163 к.с. или 185 кс. ?
Благодаря!
radodaskalov Wrote:Здравейте,
Бих искал да помоля за вашето мнение. Полудял съм по XC90 и възнамерявам да си взема. Възможнотите, които имам, са все за моделите от 2003-2005 г. и съответно на около 200 х.км. Като гледам обаче различни истории, умирам от страх за автоматичната скоростна кутия. Имайки предвид колко струва ремонта й или смяната (колкото половината от цената на колата), това означава, че ако се случи такова нещо, то просто ще остана без кола.
Има ли наджден начин да се провери състоянието на скоростната кутия?
Дали пък да не се насоча към ръчна, моделите са доста по евтини, а по икономични ли са?
И последно, относно D5 двигателя, кой е по-добър, този 163 к.с. или 185 кс. ?
Благодаря!
Здравей, колега!
Колата, на която ще се спреш, може да провериш в МП - в съответния град. Ако е сменяно маслото на кутията или не е карани душмански, надали ще има драма. Ти след покупката задължително го смени!!! Ако все пак нещо се счупи, има едно момче в Пловдив, който ги ремонтира и по думи на патили струва до 3000 лв., като в тази цена влиза пълно сервизиране и т.н. Ремонтът е с гаранция и не излиза 1/2 от цената на колата. Да, за нова кутия сигурно ще мине 1/2 :mrgreen:
С ръчни скорости са по-икономични, но там имат един Dual-mass маховик, който със смяната на съединителя не излиза по-малко от 2000 лв., така че е въпрос на гледна точка Wink
И двата мотора са много сполучливи, дори са еднакви, но с някои малки разлики, като по думи на монтьори в МП 163 к.с. е по-надежден, т.к. на 185 к.с. при управлението има малко повече електроника, но до момента няма сериозни драми и по двата мотора.
Лично аз бих те посъветвал към кола с автоматик, но задължително да се прегледа в сервиз на Мото-Пфое!!!
Препоръчвам ти го, защото е по-удобно за голяма и тежка кола, а отделно автоматикът "държи" двигателя в най-оптималния режим и моторите издържат повече, като цяло.
Успех с покупката!
Моделите от 2003 до някой месец на 2006 са с 163 к.с., от 2006 средата се появяват 185к.с. Ръчките са много рядки и както е писал колегата смяната на съединител с маховик надминава 2000 лв. Сервизи за автоматици има в София, Пловдив, Варна и има един майстор в Мартен-Русенско, може да има и на друго място. За бензините 2.5-210к.с. са с най-малко проблеми двигател и автоматик, там най-лесно и евтино се газифицира. V8 са също надежни, но там газификацията е почти двойна като сума. Мисля, че посещение в Мото Пфое е задължително.
Някои колеги казваха тук във форума че 163 к.с. бил прегалено тегав за това тежко SUV купе. Тествал съм XC90 185 D5 кончета и определено там тягата си я има. Всъщност дизел двигателите ако не се лъжа са едни и същи само турбината и електрониката се различава и мисълта за опазване на околната среда и сума ти допълнителни филтри и т.н.
За периода от който си търсиш кола едва ли ще си намериш возило под 200 хил.км реални, а мн вероятно да е над 300 дори, защото тези коли СЕ КАРАТ! Аз съм сменял на 280 хил. км. оригинален съединител и маховик на ръчна с.к. и се разминах с 2 бона всичко - в МП ще се разминеш с 3+!
Нещото, което ме дразни в колите до 2006, че в ръчните скоростите няма шеста, а си има ресурс за нея.
Автоматите там си е бъркане в тъмното и каквото излезне.
Много ми харесва екстериора на джипа, но от вътре шведите са се вложили във всички останали модели за сметка на този, който не е мръднал от 2002 г.!
Успех с покупката!
Благодаря ви за съветите! И от мото пфое ми казаха, че на ръчната скоростна кутия за съединителя бил много скъп-някакъв мек маховик и демпфер. Наистина ще бръкна в тъмното с автоматичната ск. кутия, като измежду две конкретни коли, мился, че е по-разумно да се спра на тази, закупена в България, чисто нова и поддържана само в мото пфое, отколкото на нов внос и то от Италия. Макар, че първата е с около 60 хил. км повече.
А относно сравнението със Sang Yong, аз няма да ползвам джипа за офроуд, а като визия и комфорт, въобще волвото е много по-различно.
Между другото не знам с какъв бюджет разполагаш, но гледам в мобилето, че спешно се продава новото XC70 от 2008 купено от МП. Направо ме е яд че ги нямам паричките, защото наистина си струва!!
bell Wrote:Между другото не знам с какъв бюджет разполагаш, но гледам в мобилето, че спешно се продава новото XC70 от 2008 купено от МП. Направо ме е яд че ги нямам паричките, защото наистина си струва!!

Ами с до около 17 000 някъде, но не ни харесват комбита. А и горе долу цената на джипа е същата. Аз даже като тръгнах да гледам започнах от С80, но като видях цената, се преориентирахме.
Колега Даскалов, бих ти препоръчал да прескочиш до Isauto, там има в момента 3 ХС90-ки, с различен пробег и възраст. Като ги разгледаш трите внимателно, ще се ориентираш какво да гледаш по другите екземпляри и да си в час. Нямам нищо с тази автокъща, но само там има в момента максимално количество от модела който търсиш. И още нещо за сравнение между дизел и бензин спестяваш около 750-1050ш лв. за 15 000 км, при газ - пропан-бутан спестяваш около 1500-1800лв. в сравнение с бензина за същия пробег. Тези цени са с включено сервизното обслужване на 15 000 км.
Здравейте,

много добре си ориентирал към 90ката, но препоръката ми е дизел Д5, защото немога да разбера след като ще вадиш толкова пари за голям джип, какъв е смисъла да до го омаскаряваш с газови уредби и така нататък. Още повече при положение, че колата ще е на около 200000 километа пробег, смятате ли, че бензина е удачен вариянт след като всички знаем, че започва да издъхва някъде след 150000 километра, дори и най-добрите бензинови двигатели, каквито безпорно Волво прави.

По въпроса с офроуда, на клипа, който гледахме XC90 то според мен се справи добре с терена, а той никак не беше лек, но нали се сещате трябват и подходящи гуми!!!
Колкото до офроуд тип Камел Трофи е предполагам никой не си купува софтроудър за да прави екстремни неща. Те Волво много добре го знаят това, но идеята е друга.

Подрави и да се похвалиш като грабнеш големия брат!
Хайде и аз да драсна няколко реда. Карам 90-ката от март миналата година. Купих я нова от МП, с по-новия Д5 - 200 к.с. Преди карах С 60 185 к.с., и да ти кажа ми се струваше, че съм скочил 2 метра назад от към вървене. Но с покупка на SUV получаваш много други неща, които нито една кола не може да ти даде. Всичко по джипката е 6, единствено ме дразни прекалено високият разход на гориво - при мен на каране извънградско 10.5-11.5, но в града, особено зимата, беше лудница - отидох към 15 Confusedhock: А, и още нещо, прави ми впечатление доста бързото износване на гумите и по-специално предните. Може би е следствие на тежестта или нещо друго, но определено ги "яде" доста бързо.
Не знам ще го ползваш ли извън пътя, но определено не това е силата на ХС90. За там си има Дефендъри, Ленд круизари и прочее. Това, което получаваш тук е сигурност, надеждност, комфорт и престиж. Това е. Wink
Pages: 1 2 3 4