Волво Клуб - България

Full Version: За колко време ви загрява колата?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Нещо не съм очарован от мойта в студеното време, но я сравнявам със стар форд 1.8Д /без турбо/... Волвото "стопля" до първата бяла черта за около 3км при първо палене за деня днес при 0С /едва ли се е затоплила, а през нощта е било -7С/... Става въпрос за 30-40сек престой на място, тръгване по локалното платно и бавно каране /без рязко ускоряване, скоростта постепенно до 80кмч/- по Цариградско шосе без светофари...
При аналогични условия "баничарката" стопля за 1км до първа черта, а на 3-ия км вече е достигнала оптималната температура...
На волвото ми трябва още поне 1км да задуха топло в автоматичен режим на климатроника /мисля, че на втората чертичка се случва това/...
Знам, че ако го натисна, както си карам на загрят двигател, сигрно ще загрее доста по-бързо... Обаче не е хубаво за колата... Изключвам проблеми с термостата, защото при достигане на работната температура "заковава" и няма колебания...

Предполагам, че такова "бавно" загряване е нормално за комън рейл /имаме служебно новичко и30 дизел - то не може да стопли и за 5-6км/, но проблемът е, че "някой" не е гледал какво купува и нямам подгряване на седалките...

Вторият ми въпрос е напълно взаимозаменяеми ли са седалките с "ел-мел" и тези без...

Трети въпрос - някой монтирал ли си е печка от типа на Вебасто и какво струва /втора употреба/?
Моята D5-ца има подобно "поведение", но това не е никак бавно според мен.
Като запаля сутрин, задължително я оставям да поработи поне минутка на място. После за 2-3км (внимателно шофиране, без ръчкане) топлото иде...

Тедо Wrote:...
, но проблемът е, че "някой" не е гледал какво купува и нямам подгряване на седалките...

Вторият ми въпрос е напълно взаимозаменяеми ли са седалките с "ел-мел" и тези без...

Трети въпрос - някой монтирал ли си е печка от типа на Вебасто и какво струва /втора употреба/?

Това за седалките и мен много ме интересува и щях да пускам тема за да поразпитам...но така и не го направих.
Та, следя ти темата с внимание, колега Smile
Явно проблемът е, че колата е от Италия и за там явно не са необходими "гъзогрейки"... Гледам има няколко обяви за коли на части... След празниците ще ги прозвъня... Другият вариант е да се монтира подгряване "куча марка" от е-бей...

Печката също е добър вариант /пази и мотора/, но е и най-скъпият вариант...

ПС: Проблемът за мен не е чак толкова сериозен, понеже под апартамента ми е топлия гараж и сутрин не се налага да стържа скреж и да подгрявам... Забелязал съм, че някои колеги подгряват по 5-10мин на място, но това за мен е грешка, защото така колата загрява най-бавно (по-добре под товар с бавно каране около 1500об/м)... Да не говорим, че пътят до работа ми е 5мин (най-много 10 със задръстване) и не мога да си губя 10мин да зъзна на място Smile
2,5Д заграва за 5,5 км. Сутрин паля ако има сняг чистя 10 минути примерно стрелката не помръдва. Тръгвам с нормална скорост все пак сняг лед и тн. всички светофари ме хващат.
От Гео Милев загрява до средата точно на Сливница и Ботев 5,5км
Какво съвпадение, днес сутринта при -8 реших да видя за какво време при работа на място ще прехвърли на газ (прехвърля при 30*С) точно 5 мин. в 8:00 запалих и в 8:05 светна зелената лампа. Иначе и на мен ми се струва че на ауто бавно загрява купето. И другото нещо което ми прави впечатление е че подгряването на седалките работи само ако си седнал(имам съмнение и че трябва да се движи колата).
zorba Wrote:Какво съвпадение, днес сутринта при -8 реших да видя за какво време при работа на място ще прехвърли на газ (прехвърля при 30*С) точно 5 мин. в 8:00 запалих и в 8:05 светна зелената лампа. Иначе и на мен ми се струва че на ауто бавно загрява купето. И другото нещо което ми прави впечатление е че подгряването на седалките работи само ако си седнал(имам съмнение и че трябва да се движи колата).
Подгревът на седалките си работи при включване от бутона Low-High ... няма връзка с движение или дали има някой на седалката.
Когато е на "Auto" вентилаторът тръгва по-късно, за да може да стопли по-бързо мотора ... иначе си духа студено и няма смисъл да вее само.
Колкото до загравянето - няма да ви дразним ние с печките, но за 5-6 км кротко каране сме на 90 градуса на водата :mrgreen:
btw ... колкото е по-голям един двигател, толкова по-бавно стопля, затова се слагат печки и ел. подгреви на водата Wink
п.с. Проверявайте си термостатите, защото ще загреят колите не след 5 км, а напролет :mrgreen: :lol:
абе с печката си е друго, аз за 4км съм на 90 градуса вече Smile. но Влади да ти кажа има нещо вярно в това което колегата казва за подгрева на седалките, и при мен е така, пускам я и 20 мин да стои пусната си е студена докато не седнеш на нея.
stefi_pavlov Wrote:пускам я и 20 мин да стои пусната си е студена докато не седнеш на нея.

Подгряването на седалките ползва "гъзния" датчик за коланите и въздушните възглавници. Ако не отчете някакво тегло, не работи. Като си сложа раницата с лаптопа на седалката до мен (тежка е доста), писка зумера за колана - а седалката се загрява (ако е включена). Като хвърля лаптопа на задната седалка, седалката изстива. Факт.
Carburettor Wrote:
stefi_pavlov Wrote:пускам я и 20 мин да стои пусната си е студена докато не седнеш на нея.

Подгряването на седалките ползва "гъзния" датчик за коланите и въздушните възглавници. Ако не отчете някакво тегло, не работи. Като си сложа раницата с лаптопа на седалката до мен (тежка е доста), писка зумера за колана - а седалката се загрява (ако е включена). Като хвърля лаптопа на задната седалка, седалката изстива. Факт.
Ясно ... аз съм 100+ килограма и явно заради това винаги работи :mrgreen:

Все си мислех, че от ВОЛВО не са толкова умни ... ама май са Smile
Dodo 155 Wrote:
Carburettor Wrote:
stefi_pavlov Wrote:пускам я и 20 мин да стои пусната си е студена докато не седнеш на нея.

Подгряването на седалките ползва "гъзния" датчик за коланите и въздушните възглавници. Ако не отчете някакво тегло, не работи. Като си сложа раницата с лаптопа на седалката до мен (тежка е доста), писка зумера за колана - а седалката се загрява (ако е включена). Като хвърля лаптопа на задната седалка, седалката изстива. Факт.
Ясно ... аз съм 100+ килограма и явно заради това винаги работи :mrgreen:

Все си мислех, че от ВОЛВО не са толкова умни ... ама май са Smile
Аз също мога да кажа,че при мен загрява много бързо машината-аз също съм с печка и за около има-няма минута започва да духа вече топло като също съм на автоматичен режим.
Но това за подгрева на седалките и аз не го знаех-може би защото и аз като колегата Влади съм 100+ кг и при мен никога не е имало проблем да си стопля дупенцето и гърбенцето.
Предната ми кола обаче беше без печка,японски Нисан беше и мога да кажа, че също доста бързо тръгваше да духа топло като пак съм я държал на автоматичен режим-не знам обаче за кого колко е понятието бързо или бавно,защото това е доста субективно,но определено като стои на едно място колата загрява много бавно,друго е вече като тръгнеш на скорост.Затова аз я запалвам сутрин и си работи докато я изкарам от гаража и затворя вратите му като веднага след това потеглям,това са около 30-40 секунди,най-много до 1 минута и още на втория завой,имайте предвид не повече от 1 км разстояние започва да духа вече топлото. Wink
Pages: 1 2 3